Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: allroad-training in het nemen van obstakels. 3 juni te Westerbork  (gelezen 14110 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: allroad-training in het nemen van obstakels. 3 juni te Westerbork
« Reactie #45 Gepost op: 05-06-2017, 15:03 »
Ik denk dat je kwa vochtverbruik met dat soort werk prima op minimaal een liter per uur kan rekenen, zeker als het warm en zonnig is. (en zeker ook niet langdurig alleen water drinken).
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: allroad-training in het nemen van obstakels. 3 juni te Westerbork
« Reactie #46 Gepost op: 05-06-2017, 15:07 »
Ik denk dat je kwa vochtverbruik met dat soort werk prima op minimaal een liter per uur kan rekenen, zeker als het warm en zonnig is. (en zeker ook niet langdurig alleen water drinken).


+1


naast water ook zout en mineralen aanvullen. isotone sportdrank.

Post Merge: 05-06-2017, 15:10
Bedankt voor jullie komst allemaal. Was goed en leuk.


Ben nieuwsgierig wie er nog foto of film heeft. ;)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: allroad-training in het nemen van obstakels. 3 juni te Westerbork
« Reactie #47 Gepost op: 06-06-2017, 11:13 »
Hey Pieter jan hier ik heb ook maar even een account aangemaakt !
Het was machtig mooi zaterdag, heb enorm genoten ! Zeker voor herhaling vatbaar. Zit aan te denken om een pas te halen om nog een paar keer per jaar hier een keer te trainen in dit soort dingen. Dit doe ik te weinig. Ik heb paar filmpjes gemaakt die zal ik even op youtube zetten en dan post ik ze hier wel even !


heb klein verslagje gemaakt op mijn eigen site. Met de foto's van Linda!





Post Merge: 06-06-2017, 14:19

Linkje naar de youtube video:   [size=78%]https://www.youtube.com/watch?v=fQdrSYa5H1o&feature=youtu.be[/size]


Linkje naar mijn site: [/size][size=78%]http://www.pieterjantolner.nl/obstakel-training/[/size]




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: allroad-training in het nemen van obstakels. 3 juni te Westerbork
« Reactie #48 Gepost op: 06-06-2017, 15:18 »
Hey Pieter-Jan! Leuk filmwerk! Dank je.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 35
Re: allroad-training in het nemen van obstakels. 3 juni te Westerbork
« Reactie #49 Gepost op: 06-06-2017, 21:24 »
Top!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ex - Yamaha XT660Z (2008)
ex - AJP PR7 (2017)
Beta 390 RR (2020)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: allroad-training in het nemen van obstakels. 3 juni te Westerbork
« Reactie #50 Gepost op: 04-03-2018, 09:23 »
Hoi Albert, op het Trans Euro Trail forum is een discussie gaande over het sms-en van coordinaten bij een ongeval. Ik heb jouw cursus genoemd waar we dit onderwerp uitgebreid hebben gesproken. Wellicht een mooie gelegenheid om je licht op het onderwerp te doen schijnen.

Ik kwam er ook achter dat je in Nederland uberhaupt niet zo maar je coordinaten mag sms-en aan 112. Je moet daar eerst toestemming voor geven. Kortom, eerst bellen, dan sturen ze je een sms, vervolgens geef je toestemming en dan pas mogen ze je lokatie gegevens gebruiken :-)
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: allroad-training in het nemen van obstakels. 3 juni te Westerbork
« Reactie #51 Gepost op: 04-03-2018, 12:58 »
Bedankt voor de tip. Ik zal er eens kijken.


De sms waar jij het over hebt heet de VIL-tool. In de link hieronder is te lezen en te zien hoe die tool werkt. Helaas is ook te lezen dat in April vorig jaar nog niet alle meldkamers de tool hebben.


http://www.twenteactueel.nl/index.php?rubriek=algemeen&artikel_ID=15662


En onderstaand nog een officiele bekendmaking over het ontbreken van locatiegegevens bij de meldkamer als er mobiel met 112 wordt gebeld.


https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk-20162017-1480.html


Ter verduidelijking.


Als je belt met 112 kom je eerst bij de landelijke meldkamer van het KLPD uit in Driebergen, zij zetten je oproep door naar de juiste regionale meldkamer. In de meeste gevallen is bij LM KLPD bekent waarvandaan je belt, maar naar mijn weten nog niet in alle gevallen.


Jou desbetreffende regionale meldkamer krijgt de algemene locatie gegevens nog niet meegestuurd. Daarvoor is een aanpassing nodig in de infrastructuur. Wanneer die komt is mij onbekend. Jij zult dus als beller voorbereidt moeten zijn om je locatie door te geven. Bij een postcode en huisnummer is dat goed te doen, buiten op de velden wordt het lastiger. Er zijn genoeg opties, je moet ze wel kennen. ;)


Onderstaande optie lijkt mij mooier werken. Bellen is locatie verzenden. Dat scheelt in reguliere oproepen al een minuut. In het geval de locatie voor de beller de niet duidelijk is kan het vele minuten schelen, zonder dat er allerlei voorwaarden voor het slagen van de locatiebepaling worden gesteld.


https://www.hulpverlening.nl/nieuws/android-gaat-bij-112-oproep-locatie-met-meldkamer-delen


Groet,
Albert







Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 31
Re: allroad-training in het nemen van obstakels. 3 juni te Westerbork
« Reactie #52 Gepost op: 16-03-2018, 17:02 »
Wordt deze cursusdag in 2018 herhaald  :)

Recent namelijk mijn eerste offroad 350cc motortje gekocht en het nemen van obstakels is nog nieuw voor mij  8)

(Tips waar gelijksoortige training worden gegeven zijn ook welkom)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: allroad-training in het nemen van obstakels. 3 juni te Westerbork
« Reactie #53 Gepost op: 16-03-2018, 22:38 »
 Hoi Norwin. Gefeliciteerd met je aankoop. Yamaha XT of een nieuwe 350 4 takt?

De training wordt nog gegeven. Ik zal weer eens een 1 daagse plannen. De obstakel training is nu onderdeel van een training weekend. Ook mooi trouwens. ;)

www.adventureshield.nl voor meer info daarover. ;)

Groet,
Albert

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: allroad-training in het nemen van obstakels. 3 juni te Westerbork
« Reactie #54 Gepost op: 17-03-2018, 08:46 »
1-daagse doe ik graag een keertje mee!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: allroad-training in het nemen van obstakels. 3 juni te Westerbork
« Reactie #55 Gepost op: 19-03-2018, 18:30 »
Ik kwam er ook achter dat je in Nederland uberhaupt niet zo maar je coordinaten mag sms-en aan 112. Je moet daar eerst toestemming voor geven. Kortom, eerst bellen, dan sturen ze je een sms, vervolgens geef je toestemming en dan pas mogen ze je lokatie gegevens gebruiken :-)

Ik heb twee jaar geleden eens midden in de polder met een half dode fietser op mn schoot 20 minuten zitten wachten op een ambulance.
Die reden eerst aan de overkant van het water langs en de brug was een heel stuk verder..
Sindsdien heb ik een appje op mn telefoon waarmee je vooraf al die toestemmingen regelt.
Vreemde is net als Albert zegt dat niet alle alarmcentrale's daar iets mee kunnen.
Appje heet
FlagMii
Met die app bel je gewoon direct naar 112 en dan hoor ik daarna wel of ze er iets mee kunnen.


Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: allroad-training in het nemen van obstakels. 3 juni te Westerbork
« Reactie #56 Gepost op: 20-03-2018, 18:13 »
Ik heb twee jaar geleden eens midden in de polder met een half dode fietser op mn schoot 20 minuten zitten wachten op een ambulance.
Die reden eerst aan de overkant van het water langs en de brug was een heel stuk verder..
Sindsdien heb ik een appje op mn telefoon waarmee je vooraf al die toestemmingen regelt.
Vreemde is net als Albert zegt dat niet alle alarmcentrale's daar iets mee kunnen.
Appje heet
FlagMii
Met die app bel je gewoon direct naar 112 en dan hoor ik daarna wel of ze er iets mee kunnen.


Ga ik eens naar kijken
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: allroad-training in het nemen van obstakels. 3 juni te Westerbork
« Reactie #57 Gepost op: 20-03-2018, 18:45 »

Vreemde is net als Albert zegt dat niet alle alarmcentrale's daar iets mee kunnen.


Jeroen,

Als je ff doorkijkt op die pagina's dan zie je dat ze ook een bijbehorend serverplatform voor die app aanbieden. Dus je kunt met jouw Italiaanse app alleen bij de alarmcentrale van Italie (en wellicht Oostenrijk) terecht!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 31
Re: allroad-training in het nemen van obstakels. 3 juni te Westerbork
« Reactie #58 Gepost op: 29-03-2018, 08:30 »
Hoi Norwin. Gefeliciteerd met je aankoop. Yamaha XT of een nieuwe 350 4 takt?

De training wordt nog gegeven. Ik zal weer eens een 1 daagse plannen. De obstakel training is nu onderdeel van een training weekend. Ook mooi trouwens. ;)

www.adventureshield.nl voor meer info daarover. ;)

Groet,
Albert

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk


Thx voor de info Albert,
Het is de 350 exc geworden :-)   
Nu nog de Skills  ;D
Een weekend klink inderdaad ook erg leuk, ik ga eens kijken op de site. (waarschijnlijk 1 sept... even afstemmen prive en werk :-) )
Want als starter kan ik alles gebruiken.
Mvg Norwin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: allroad-training in het nemen van obstakels. 3 juni te Westerbork
« Reactie #59 Gepost op: 29-03-2018, 11:58 »
Mooi om te lezen Norwin! Je bent ook van harte welkom op de maandelijkse all/offroad rit. Even vriendjes worden van Adventure Shield op facebook en het evenement komt vanzelf langs. ;)

Post Merge: 29-03-2018, 12:00
1-daagse doe ik graag een keertje mee!


Ik denk dat daar mee animo voor is. Dat kan op een woensdag of op een zaterdag. Ik zal een nieuw topic aanmaken voor 2 optie data. ;)