Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Een vraagje over off-road ritten  (gelezen 7054 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #30 Gepost op: 29-01-2018, 22:23 »
Eencelligen.
Man man kom zowat niet meer bij.
Begrijp wel precies wat bedoelt prachtig ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #31 Gepost op: 29-01-2018, 22:59 »
Op mn Dr 800 van 200kg ook wat OTR's gereden, wel op goede noppenbanden, was erg leuk en haalde ook wel eens iemand in, bij single tracks vond ik altijd wel ergens een plekje om de weg vrij te maken voor de snelle jongens op t lichte spul, soms haalde ik die daarna weer op de brede paden :D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #32 Gepost op: 30-01-2018, 10:46 »
En achteraf komen die snelle jongens ooit vol verbazing naar je toe om te vragen of je écht met dat zware hok de rit hebt gereden.
Tenminste, dat heb ik wel eens meegemaakt, en dan reed ik nog op een "lichte" DRZ400 ;-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #33 Gepost op: 30-01-2018, 13:51 »
gewoon uurtje later starten en dan zijn die mafkezen al weg en staan ze te roken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #34 Gepost op: 30-01-2018, 18:57 »
Mijn grootste frustratie is: Rijders die (nog) niet veel snelheid maken, die wel hun maten bij willen houden. Op de singletracks zit je erachter vast, en op de brede stukken/op het asfalt geven ze vol gas... en kom je er nog niet voorbij. En het volgende stuk single track is het na 100m al weer hetzelfde verhaal.

Offline member

  • Zet maar gauw je helm weer op!
  • *****
  • Berichten: 706
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #35 Gepost op: 30-01-2018, 21:01 »
He! Dat ben ik! :-X :-X
As je maar niet falt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 226
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #36 Gepost op: 30-01-2018, 21:03 »
En dan die gasten die bij een trechter ( bruggetje of damhek) met alle wielen geblokkeerd er nog langs glijden.
Maar ik heb nu één rede gelezen voor hun haast er moet gerookt worden.

Post Merge: 30-01-2018, 21:05
Rook je Giel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #37 Gepost op: 30-01-2018, 21:42 »
🤣

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Offline member

  • Zet maar gauw je helm weer op!
  • *****
  • Berichten: 706
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #38 Gepost op: 31-01-2018, 05:46 »
Haha nee ik doe mn best om niet in de weg te rijden. Maar als ik op de ST zat op een lastige singletrack hadden de achtervolgers gewoon pech. Die was te breed om in te halen  ;D  En als ik nu eens een keer mn dag niet heb op de 690 trek ik me zo min mogelijk aan van die opduwers.
Je kunt ook expres wel vroeg starten. Ligt de route er vaak heel rijdbaar bij in tegenstelling tot einde tweede rondje als er al 2500 man langs geweest is. Heeft mij ook wel eens geholpen. Dan rijd je zelf lekkerder en de Hans Vogels' van deze wereld komen er toch wel langs.
As je maar niet falt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #39 Gepost op: 31-01-2018, 13:26 »
Mja, er rijden gewoon veel lompe lui tussen zonder manieren... vooral bij MON ritten. Dat is gewoon inherent aan de sport helaas.

In het begin reden we xr600 en xl500 en werden we redelijk veel ingehaald.
Nu rijden we ook 450 en halen we continu mensen in... nouja ik vind het fijn als iemand op een smal stuk even inhoud en mij erlangs laat, maar meestal vind ik wel een shortcut via een boomstam ofzo..  :D

Alleen Duitsers die nooit opzij willen, die kleef ik gewoon net zo lang totdat ze een foutje maken.  :P
Ride the world!

Offline member

  • Zet maar gauw je helm weer op!
  • *****
  • Berichten: 706
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #40 Gepost op: 31-01-2018, 17:10 »
of 4x4 quads.....

As je maar niet falt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #41 Gepost op: 31-01-2018, 18:14 »
of 4x4 quads.....
... met koffers en/of 100kg+ achteropzitter.


Ik zie de lol er niet van in, om te proberen anderen (behalve mijn maat natuurlijk!) achter me te houden. Zeker met in het achterhoofd dat er frusto's met minder talent dan ambitie tussen zitten, die op onmogelijke plekken kansloze kamikaze-acties inzetten. Maar ook in de gedachte dat ik zelf ook gewoon mijn eigen tempo wil kunnen rijden, en het waardeer als anderen voor mij aan de kant gaan.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 19
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #42 Gepost op: 01-02-2018, 13:31 »
of 4x4 quads.....
Ik rijd op zo'n ding maar dan een snelle uitvoering en ik kom bovendien om lekker door te rijden. Baal als een stekker van die boerenquads die je steeds meer ziet, inderdaad compleet bij passagier en koffer en bij voorkeur in een overall. Dat straalt negatief af op andere quadrijders die wel komen om een sportief stukje te gassen en de meeste motorrijders zien het verschil niet, quad is voor hun een quad. Als zo'n type in ons wereldje informeert naar een OTR dan raad ik het ze ook van harte af.


Wat mafketels betreft, ik heb zelfs wel gezien dat ik iemand met gemak inhaalde en die doodleuk op de eerstvolgende maisplak een lus afsneed zodat ik er binnen no-time weer achter zat. Vind het prachtig hoor, dan haal ik je toch gewoon twee keer in. :)
Polaris Scrambler XP 1000 - Reiger
Garmin 680t - Tripy II - MigTek - ICO + ICO GPS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 226
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #43 Gepost op: 01-02-2018, 19:09 »
 quads , het zijn net bizons  ze rijden altijd in kuddes

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Een vraagje over off-road ritten
« Reactie #44 Gepost op: 01-02-2018, 19:47 »
Hoelang heb je als "snelle rijder" last van een langzamere?? Als je daar al gefrustreerd van raakt rij je gewoon toch nog een ronde. Als "snelle jongen" je kunt ongeveer 5uur aan het sturen zijn, die paar minuten kunnen er wel vanaf, niet?
Ik heb jarenlang Enduro gereden en daar moest je wel moeite doen om iemand in te halen, maar toen ging het om de punten. En ook daar bleef iedereen toch redelijk beleefd.
Maar tijdens een OTR ?? De meeste "langzamere" zullen misschien niet eens opzij kunnen of durven gaan omdat ze de handen vol hebben om vooruit te komen.

Dat is mijn mening en daarmee zul je het moeten doen  :D
450EXC, KLX250S EFI