Het gaat de goede kant op. 11'5 kWh halen ze als het meezit 180 km mee. Als dat het dubbele wordt dan begint het serieus te worden.
n zie ik het wel zitten zo een modulair bouwpakket. 4 accu's voor rally, 3 voor woonwerk, enduros met twee en de crossbaan op met maar 1 accu erin.
Hoe lang zou dat nog duren? Zero fx komt al bijna in de buurt van wat ik nodig zou hebben voor woonwerk.
Tja, als je met 11,5 kWh de 180 km haalt, kun je ook een 'gewone lichte' benzine fiets nemen, en dan met 4 liter 180 km rijden :-), sterker nog, dan bespaar je 100kg accu op die motor en kom je nog een stuk verder!
180km op de verharde weg.. ja misschien, met mooie dunne harde bandjes.
een Tesla komt (volgens hun eigen zeggen) ongeveer 60 km op 10kWh, en das uiteraard bij keurig rijgedrag op de verharde weg.
En denk nou niet dat je met een motor veel zuiniger bent, zo'n ding is super stroomlijn tov een motor.
Uiteraard moet er ergens een begin zijn, maar energie komt nu eenmaal niet uit het niets.
de rekensom leert dat voor electrisch rallyrijden we toch echt nog een factortje er bij moeten krijgen.
Op de crossbaan, waar de accupacks langs de kant staan te laden, das een ander verhaal natuurlijk.