Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving  (gelezen 78014 keer)

removed

  • Gast
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #15 Gepost op: 15-08-2012, 02:26 »
Merk, type, jaartal en de dealer helpt. Er zijn tientallen verschillende uitvoeringen, dus goed uitkijken

Post Merge: 15-08-2012, 02:30
Oh ja de nieuwe wel met.loctite vastdraaien

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #16 Gepost op: 17-08-2012, 17:58 »
Bestel gewoon bij je dealer, neem de oude en je frame nummer mee...

Ga ik ook doen :)

Post Merge: 18-08-2012, 14:00

Bij mijn nieuwe casette achter, zit naast natuurlijk het grote deel, de kleinste en een na kleinste tandwiel, ook een soort spacer. Die past dus precies op de casette houder qua groeven. Alleen moet deze erop (zat er niet op), en waar? En waarvoor dient deze? Verder is die 100% gelijk...



Update: Voicemail: Ik heb even voor u opgezocht, het onderdeel kost 100 euro.

 :o

Voor dat geld kun je 5 derailleurs plat rijden! Plus dat je voor 5x zoveel zon complete fiets koopt in de VS. Maar ze gaan het uitzoeken voor me en anders word het eentje bestellen via http://www.mountainbikecomponents.co.uk/items.asp?CategoryID=101&Name=Specialized+Dropout%2FHangers
 
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #17 Gepost op: 19-08-2012, 11:47 »
Als je met spacer een heel dunne ring bedoelt, dan kom deze onder de moer. Dit om te zorgen dat je borgtandjes mooi lopen. Als je een dikkere ring heb dan moet deze meestal als eerste, dus naast je grote tandwiel. Gr,
Remco

removed

  • Gast
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #18 Gepost op: 19-08-2012, 21:57 »
Ga naar een (goede) Specialized dealer, ik heb begrepen dat je een Specialized hebt, €100,- voor een losse hanger kan niet hoor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #19 Gepost op: 19-08-2012, 23:30 »
Ik heb een Trek en ze vragen echt 75 euro voor een hanger :-(. Gelukkig nooit hoeven vervangen. Over het algemeen zijn ze goedkoper, maar Specialized wil ook wel een duur zijn.

Probeer bikecomponents.de eens.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #20 Gepost op: 20-08-2012, 10:10 »
http://derailleurhanger.com/specialized.htm

and they ship worldwide.. verder heb ik er ook geen verstand van..

removed

  • Gast
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #21 Gepost op: 20-08-2012, 10:14 »
Kiek dan wat mooi

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #22 Gepost op: 22-08-2012, 13:36 »
Ga naar een (goede) Specialized dealer, ik heb begrepen dat je een Specialized hebt, €100,- voor een losse hanger kan niet hoor.

http://www.tentusscher.nl/index.php/fietsenwinkel

Zit bij ons hier, en is opzich een beste winkel.

Maar ze gingen nog even bellen en anders wel via internet bestellen :)

Post Merge: 22-08-2012, 15:17
Als je met spacer een heel dunne ring bedoelt, dan kom deze onder de moer. Dit om te zorgen dat je borgtandjes mooi lopen. Als je een dikkere ring heb dan moet deze meestal als eerste, dus naast je grote tandwiel. Gr,
Remco

Het is een ''ring'' exact in de vorm van het binnenwerk van de casette zegmaar. Dus hij past precies om de freebody heen. Zal dus of achter het casette moeten, of tussen een van de losse tandwieltjes. Maar bij de oude (zelfde) zat deze niet gemonteerd.
ARM facebook HIER

removed

  • Gast
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #23 Gepost op: 22-08-2012, 18:46 »
Tussen elke krans zit een ring en bij de kleinste kan die vastzitten aan de krans. De dikte van de ring is afhankelijk van het aantal kransjes. 6,7,8,9, of 10,zo ook de dikte van de ketting en de verstellers dienen daar natuurlijk ook op aangepast zijn

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #24 Gepost op: 28-08-2012, 10:52 »
Zal eens kijken als ik alles heb, dan gaat die in een keer weer in elkaar namelijk :)

Direct maar nieuw traplager, derailleur + pad, ketting, dus dan is alles weer fris. (voor derailleur en crank zijn nog in orde)
ARM facebook HIER

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #25 Gepost op: 20-09-2012, 17:58 »
Eindelijk uit de USA 4 pads binnen, (2 besteld en betaald :-X ). Mocht helaas wel 2x 17euro invoerrechten aftikken, kon het niet in 1 pakketje?!?

Maar zit weer in elkaar, en fietst beter als vanouds. Binnenkort maar even een vuurdoop. Ken ik weer lekker fietsen :D

Uiteindelijk waren alle afstel problemen etc direct duidelijk, ik deed het wel goed, maar het materiaal was niet meer in orde.
ARM facebook HIER

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #26 Gepost op: 30-09-2012, 19:16 »
Dat was FIJN! Heerlijk gereden van de week. 40km, dikke plassen!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #27 Gepost op: 28-12-2012, 20:59 »
ip..
www.Kitzalpbike.at.  (WK nountainbike marathon ik ga em rijden net als... meer... info late.
Wie nog meer?
gruss
 
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #28 Gepost op: 30-12-2012, 22:52 »
Ha Harold, leuk evenement man!
Welke versie doe je? Ik zou medium rood wel willen fietsen. Nog een afstand waarbij je het tot het einde leuk houdt.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: MTB: Tweewielers zonder motorische aandrijving
« Reactie #29 Gepost op: 01-01-2013, 19:27 »
hi idd de halfe is vaak een mooie  meer dwat technische. Bij de hele nog wat extra lange klimmen en afdalingen. met natuurlijk de technische stukken vn de halve. gruss
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!