Rijgedrag op snelweg bij 120; licht pendelen. Dus daar moet je iets aan doen met bandenkeuze, vering of stuurdemper.
Ik vrees dat je dat niet gaat oplossen met veringkeuze of een stuurdemper. Pendelen is een "low speed" fenomeen gezien vanuit het balhoofd en dat is moeilijk met demping op te lossen, zeker niet met een stuurdemper. Dan kom je in de stad de hoek niet meer om.
Zoals je weet staat er hier een DR650SE in de garage en die
heeft had hetzelfde fenomeen. Pendelen met de kont rond en boven de 110-120. Nou is er redelijk verspijkerd aan de vering en demping op deze brommer, maar het verdween nooit. Het werd zelfs erger met een 2.15" smal achterwiel ipv de standaard 2.5" met dezelfde bandmaat (120/90). En het aanpassen van de rijhoogte achter hielp ook maar zo-zo.
Dat zette me aan het denken en ik heb een extra breed achterwiel laten maken: 3.5" breed, met daarop een 130/80-17 bandje. Deze staat dus vrij plat in vergelijking met de standaard achterband.
BOEM! probleem opgelost. Fietsje stuurt niets zwaarder in kort werk, en is ineens lekker stabiel op hoge snelheid. Zelfs met langs strepen, barsten in het wegdek. Hij zal hooguit wat gevoeliger zijn in diepe sporen, maar daar komt'ie nooit. Hebben we hier niet.
Ik vermoed dat de Mash hier ook profijt bij kan hebben.
(verplichte foto)