Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mash lichte reisfiets  (gelezen 11621 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Mash lichte reisfiets
« Reactie #30 Gepost op: 27-05-2016, 15:47 »
er reed er een mee met PD 2016, hier een filmpje vanaf de Mash Adventure: https://www.youtube.com/watch?v=yLeRuI2SWLc
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Mash lichte reisfiets
« Reactie #31 Gepost op: 27-05-2016, 20:24 »
Prima fietsje zo te zien. Klinkt leuk en kost weinig. Als ik er een brommer erbij nodig zou hebben voor bijvoorbeeld woon-werk dan zou dit hem kunnen zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Mash lichte reisfiets
« Reactie #32 Gepost op: 27-05-2016, 22:03 »
Dat ziet er goed uit. Leuk filmpje ook wel.
Maandag ben ik wel in de buurt van de importeur, maar ik gok dat die dan dicht zijn. Helaas.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Mash lichte reisfiets
« Reactie #33 Gepost op: 05-10-2017, 13:56 »
Bump. Er zit redelijk goede vering onder hoor. Geen Ohlins, maar wel een Taiwanees specialty bedrijfje dat ook iets voor mountainbikes doet op dit vlak.

Naamgenoot: https://www.youtube.com/watch?v=8-3d6Ql6PRg

Hier kan je redelijk goed zien of de vering doorslaat bij sprongen en dat lijkt niet te gebeuren. Zit ook leuke sound in die dubbele uitlaten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Mash lichte reisfiets
« Reactie #34 Gepost op: 07-10-2017, 20:35 »
Ik ga aankomende week even proefrijden; de importeur zit vlak bij mijn woonplaats.

Ben heel benieuwd!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: Mash lichte reisfiets
« Reactie #35 Gepost op: 08-10-2017, 10:51 »
Ik heb een korte proefrit gemaakt op de Mash. Ik vond het tegenvallen. Vering ok maar het blok had erg weinig push. In vergelijking tot mijn Cagiva T4 zou het geen vooruitgang geweest zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Mash lichte reisfiets
« Reactie #36 Gepost op: 10-10-2017, 13:18 »
Ik heb een korte proefrit gemaakt op de Mash. Ik vond het tegenvallen. Vering ok maar het blok had erg weinig push. In vergelijking tot mijn Cagiva T4 zou het geen vooruitgang geweest zijn.
Ik heb gisteren op de Mash gereden. Niet normaal, je kunt hem gewoon aan de achterzijde optillen en omzetten! Wel minder vermogen dan een DRZ400S maar toch een leuk koppel! Hij is hoog maar zadel os goed plat a la enduro en niet zo'n zitkuil zoals bij mijn BMW 650 Dakar. Handeling en vering top. Drempels staand of zittend met 80. Geen enkel probleem! Positie staand, keurig brede rallysteps, geen stuurverhoger nodig. Met crosslaarzen gereden, kon staand en zittend goed schakelen. Koppeling is kabelbediend, maar is nog met één vinger te bedienen, gaat soepeler dan mijn Husa. Achterrem is probleemloos, voorrem vereist twee vingers op de weg, in terrein één vinger. Rijgedrag op snelweg bij 120; licht pendelen. Dus daar moet je iets aan doen met bandenkeuze, vering of stuurdemper. Men zei dat dat door de koffers kwam, dus ik heb juist zonder koffers proefgereden, dus dat was het niet. Wat opvalt is erg sterk remmen op de motor bij terugschakelen. Beta heeft ooit de injectiesystemen zo afgesteld dat die rem acceptabel was; hier is het heel abrupt, in 3 en 2 blokkerend achterwiel. Ik verwacht dat je er veel minder van merkt met noppen maar  pas op op nat gras! Hier wat foto's:

Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk


Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Mash lichte reisfiets
« Reactie #37 Gepost op: 10-10-2017, 21:30 »
Nou, niet gek voor het geld zo te zien.  :)
Zou er best eentje bij willen hebben.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Mash lichte reisfiets
« Reactie #38 Gepost op: 11-10-2017, 19:19 »
Citaat
Rijgedrag op snelweg bij 120; licht pendelen. Dus daar moet je iets aan doen met bandenkeuze, vering of stuurdemper.


Ik vrees dat je dat niet gaat oplossen met veringkeuze of een stuurdemper. Pendelen is een "low speed" fenomeen gezien vanuit het balhoofd en dat is moeilijk met demping op te lossen, zeker niet met een stuurdemper. Dan kom je in de stad de hoek niet meer om.


Zoals je weet staat er hier een DR650SE in de garage en die heeft had hetzelfde fenomeen. Pendelen met de kont rond en boven de 110-120. Nou is er redelijk verspijkerd aan de vering en demping op deze brommer, maar het verdween nooit. Het werd zelfs erger met een 2.15" smal achterwiel ipv de standaard 2.5" met dezelfde bandmaat (120/90). En het aanpassen van de rijhoogte achter hielp ook maar zo-zo.


Dat zette me aan het denken en ik heb een extra breed achterwiel laten maken: 3.5" breed, met daarop een 130/80-17 bandje. Deze staat dus vrij plat in vergelijking met de standaard achterband.


BOEM! probleem opgelost. Fietsje stuurt niets zwaarder in kort werk, en is ineens lekker stabiel op hoge snelheid. Zelfs met langs strepen, barsten in het wegdek. Hij zal hooguit wat gevoeliger zijn in diepe sporen, maar daar komt'ie nooit. Hebben we hier niet.


Ik vermoed dat de Mash hier ook profijt bij kan hebben.




(verplichte foto)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Mash lichte reisfiets
« Reactie #39 Gepost op: 11-10-2017, 21:04 »
Als het gewoon licht wiegen is, goeie kans dat het met banden dan wel opgelost is. En anders laat je 'm toch lekker?

Mijn LC8 heeft dat fenomeen ook wel iets rond de 140km/u en de wind verkeerd. Met de huidige wegbanden (Pirelli Scorpion Trail 2) minder dan met de vorige (Dunlop TR91). Vering krijgt met enige regelmaat wat TLC van Shock Therapy, balhoofdlagers worden minimaal elke beurt gecheckt, evenals de achterbruglagers. Het zal wel. Als-ie het doet, dan laat ik 'm lekker doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Mash lichte reisfiets
« Reactie #40 Gepost op: 11-10-2017, 21:17 »
Thanks Max!

Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Mash lichte reisfiets
« Reactie #41 Gepost op: 11-10-2017, 21:49 »
Had het bij de X ook, andere vering etc... dat effect bleef hetzelfde, voorpoten 0.5 cm door de kroonplaat laten zakken en weg pendelen,
dus iets meer op zijn neus gezet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Mash lichte reisfiets
« Reactie #42 Gepost op: 11-10-2017, 23:37 »
Had het bij de X ook, andere vering etc... dat effect bleef hetzelfde, voorpoten 0.5 cm door de kroonplaat laten zakken en weg pendelen,
dus iets meer op zijn neus gezet.
Goeie tip, thanks!

Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Mash lichte reisfiets
« Reactie #43 Gepost op: 12-10-2017, 11:31 »
zo'n mooie Mash in Adventure uitvoering staat in Zaandam te koop voor 6000 euro .... de demo

Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Mash lichte reisfiets
« Reactie #44 Gepost op: 12-10-2017, 18:50 »
Had het bij de X ook, andere vering etc... dat effect bleef hetzelfde, voorpoten 0.5 cm door de kroonplaat laten zakken en weg pendelen,
dus iets meer op zijn neus gezet.


Goeie!


Ligt er ook nog aan of het pendelen van de voor- of de achterkant komt. Ik herken wat je vertelt over de X (als je de XChallenge bedoelt), die had een vrij nerveuze voorkant.