Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: boot naar Marokko  (gelezen 3143 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: boot naar Marokko
« Reactie #15 Gepost op: 24-11-2019, 20:23 »

340 euro voor een vrachtwagen, twee personen en cabin. Enkeltje.


Almeria-Nador is super met ATA carnet.
Aankomen op Melilla kost dan iets meer tijd. Zonder carnet is het geen verschil. Beide prima.


Nador hebben wij de laatste jaren (en het laatste jaar grimmiger) last van vluchtelingen, maar ik ben er vaak (3x per jaar, 2x als assitentie en 1x als organisatie van een rally van 1300 man.) met rally's en dan zijn grote vrachtwagens wel gewilde plekken voor jongens die illegaal mee over willen. Met een auto alleen geen last van. De boten op zowel Melilla als Nador gaan 2 keer per dag. Uur of 7 overtocht vanuit Almeria; zowel Trasmediteranea als Balearia zijn prima en varen regelmatig. Prijsverschil is er bijna niet.


Tanger Med heeft korte overgangen op Tarifa en Algeciras (3 kwartier op de snelle boot). Met de vrachtwagen is het niet veel prijsverschil tussen de overgang Algeciras-Tanger Med of Almeria - Nador.


Ivm carnet / als je met een vrachtwagen gaat, zou ik Nador aanraden. Is minder gedoe. Tanger med kun je problemen krijgen als ze je in de vrachtwagen rij zetten. Kan een paar honderd euro kosten. Tussen de gewone auto's en campers is het dan weer geen probleem.


Armas had de overgang Motril-Melilla. Was goedkoop en ook ongeveer 6 uur varen, maar armas is nu overgenomen door trasmediteranea en ik weet niet of die lijn nog bestaat.


Carnet is alleen nodig als je met meer voertuigen dan paspoorten het land in wilt (wij hebben motoren achterin de truck). Met gewone auto / motor is Tanger, Tanger Med, Melilla en Nador allemaal prima.





Dan is er nog de overgang Nador - Sete (zuid frankrijk). Bespaard serieus veel kms maar je zit er ook serieus lang op en de prijs is serieus hoger (als je dat weer om gaat rekenen met benzine, tol en overnachtingen onderweg, is het verschil weer niet heel groot). Alleen voor voertuigen langer dan 12 meter is het prijsverschil heel groot. Dan kun je beter doorrijden naar Spanje.


Er gaat ook een boot van Barcelona. Dan zit je langer op de boot. Verder prima. WEl een beetje duurder dan van Almeria.




Zoiets?  :D