Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Negatieve publicaties in de pers  (gelezen 206059 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #930 Gepost op: 07-06-2017, 19:46 »
Ik verwachtte toch iemand met een stetson en een dubbelloops riot gun, maar dit blaffertje valt wel een beetje tegen hoor  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #931 Gepost op: 07-06-2017, 20:15 »
Meende eens gelezen te hebben dat de meeste doden vallen door een .22
dus kaliber dikke windbukskogel 5.5 mm.


Hier word je dus niet vrolijk van met zulke mafkezen man heeft oranje donald haar,dat zijn de gevaarlijkste.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #932 Gepost op: 07-06-2017, 21:55 »
Da's niet zo gek, 22mm is het meest gebruikte kaliber in de schietsport, dus hebben velen (in de VS) wel thuis liggen.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #933 Gepost op: 07-06-2017, 22:47 »
. 22 is wel een vreeschelijck dodelijk kaliber...mits afgevuurd met kruijt.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #934 Gepost op: 09-06-2017, 12:41 »
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #936 Gepost op: 01-01-2018, 16:02 »
Verschrikkelijk voor iedereen die `m kende.


Sneu vind ik wel weer de tendentieuze berichtgeving; als het ding een kenteken heeft is het een motorfiets, was het een crossmotor is het geen motorrijder maar een crosser.


Nu wordt er toch weer een link gelegd tussen het type motor en vermeend rijgedrag wat dit trieste ongeval als resultaat had.
SRTTRXXXBETA

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #937 Gepost op: 01-01-2018, 16:21 »
Verschrikkelijk voor iedereen die `m kende.

Sneu vind ik wel weer de tendentieuze berichtgeving; als het ding een kenteken heeft is het een motorfiets, was het een crossmotor is het geen motorrijder maar een crosser.

Nu wordt er toch weer een link gelegd tussen het type motor en vermeend rijgedrag wat dit trieste ongeval als resultaat had.


Tendentieus? Welk bericht lees jij dan?
De tekst die ik zie is heel neutraal. Het woord crosser komt niet voor: er staat juist motorrijder.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #938 Gepost op: 01-01-2018, 17:42 »
Ze hebben het over een crossmotor, als je daarmee op de openbare weg rijdt ben je dus illegaal bezig,


Of was het toch een slecht geinformeerde journalist die het verschil niet ziet tussen een crossmotor en een gekentekende motorfiets met terreinbanden?


Misschien reed het slachtoffer wel keurig maar schrok van een loslopende hond of wild zwijn en knalde tegen de boom, waarom erbij vermelden dat het een crossmotor (dus illegaal bezig op de openbare weg) betreft?


Als er dan al in het gewone taalgebruik alles wat op onverhard rijd, of op een gekentekende motorfiets met terreinkwaliteiten rondrijdt, als crossen of crossmotor wordt omschreven, geeft dat een, in mijn optiek, tendentieuze mening weer.


Waarom ik er op ageer is het feit dat ik als motorrijder wel eens op een bospaadje rijd wat niet helemaal legaal is.


Maar ik wil niet geasiocieerd worden met die boerenknul die z`n circuit-crossmotor in de schuur een schop geeft en vervolgens met 100+ een illegaal kwartiertje door de buurt knalt, terug de schuur in, en dus nooit te pakken is.
Deze gasten voeden de frustratie van allerhande dienders, die vervolgens ons (de gemiddelde ARM rijder) als makkelijk substituut aan de schandpaal wil nagelen.


Als de journalistiek aan die beeldvorming ook nog gaat bijdragen door alles maar een crossmotor (met bijbehorend rijgedrag) te noemen, worden wij ARM`ers in hetzelfde hokje geplaatst als die J/M op een circuitcrosser die alle regels aan z`n laars lapt. 
SRTTRXXXBETA

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #939 Gepost op: 01-01-2018, 18:27 »
Eindelijk een goed neutraal geschreven artikel.
RIP motorrijder en sterkte voor de familie en vrienden!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #940 Gepost op: 01-01-2018, 19:08 »
Ze hebben het over een crossmotor, als je daarmee op de openbare weg rijdt ben je dus illegaal bezig,


Of was het toch een slecht geinformeerde journalist die het verschil niet ziet tussen een crossmotor en een gekentekende motorfiets met terreinbanden?


Misschien reed het slachtoffer wel keurig maar schrok van een loslopende hond of wild zwijn en knalde tegen de boom, waarom erbij vermelden dat het een crossmotor (dus illegaal bezig op de openbare weg) betreft?


Als er dan al in het gewone taalgebruik alles wat op onverhard rijd, of op een gekentekende motorfiets met terreinkwaliteiten rondrijdt, als crossen of crossmotor wordt omschreven, geeft dat een, in mijn optiek, tendentieuze mening weer.


Waarom ik er op ageer is het feit dat ik als motorrijder wel eens op een bospaadje rijd wat niet helemaal legaal is.


Maar ik wil niet geasiocieerd worden met die boerenknul die z`n circuit-crossmotor in de schuur een schop geeft en vervolgens met 100+ een illegaal kwartiertje door de buurt knalt, terug de schuur in, en dus nooit te pakken is.
Deze gasten voeden de frustratie van allerhande dienders, die vervolgens ons (de gemiddelde ARM rijder) als makkelijk substituut aan de schandpaal wil nagelen.


Als de journalistiek aan die beeldvorming ook nog gaat bijdragen door alles maar een crossmotor (met bijbehorend rijgedrag) te noemen, worden wij ARM`ers in hetzelfde hokje geplaatst als die J/M op een circuitcrosser die alle regels aan z`n laars lapt.

Stel dat jij je dood rijdt op zo'n "niet helemaal legaal paadje" ?

Wat is dan het verschil ?

Gewoon legaal rijden, je gedragen en je verder niet onnodig over het leven opwinden.

Gelukkig en een gezond nieuwjaar toegewenst.

Sterkte aan de nabestaanden.

Groeten, Ard

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #941 Gepost op: 02-01-2018, 18:32 »
Ongeluk lijkt in iedergeval niks met offroad rijden of crossen oid te maken te hebben, lijkt gewoon op de weg gebeurd, maar heel triest natuurlijk.

Lijkt om een cr 250? te gaan dus ik vind de term crossmotor geneens raar. Of deze gekentekend is kan ik niet zien, maar wordt in het nieuwsitem niet benadrukt.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #942 Gepost op: 03-01-2018, 11:16 »
Hoe het bericht geschreven is, vind ik even niet zo interessant.

Wel of het iemand van hier is, of een bekende van iemand op het forum.

Die, familie en vrienden een hart onder de riem steken is meer op zijn plaats.....

Gerrit :)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #943 Gepost op: 03-01-2018, 12:49 »

Allereerst natuurlijk sterkte voor iedereen die het betreft!!

ik als motorrijder wel eens op een bospaadje rijd wat niet helemaal legaal is.

...

Maar ik wil niet geasiocieerd worden met die boerenknul die z`n circuit-crossmotor in de schuur een schop geeft en vervolgens met 100+ een illegaal kwartiertje door de buurt knalt, terug de schuur in, en dus nooit te pakken is.
Deze gasten voeden de frustratie van allerhande dienders, die vervolgens ons (de gemiddelde ARM rijder) als makkelijk substituut aan de schandpaal wil nagelen.


Voor dit soort denkbeelden hebben ze het woord "Hypocriet" uitgevonden.


Als je op plaatsen rijdt waar dat niet mag, ben je gewoon een L*L. Of je dat nou als motorrijder, crosser of als Sinterklaas doet...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #944 Gepost op: 03-01-2018, 21:25 »
Allereerst natuurlijk sterkte voor iedereen die het betreft!!


Voor dit soort denkbeelden hebben ze het woord "Hypocriet" uitgevonden.


Als je op plaatsen rijdt waar dat niet mag, ben je gewoon een L*L. Of je dat nou als motorrijder, crosser of als Sinterklaas doet...

Sinterklaas rijdt op een paard, das niet zo snel... :D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.