Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Garmin 590 LM top kaarten  (gelezen 1473 keer)

Offline member

  • Wilskracht boven pijn.
  • *****
  • Berichten: 872
Garmin 590 LM top kaarten
« Gepost op: 22-04-2018, 15:38 »
Na de geweldige Spring Ride, en na de eerste keer echt op GPS gereden te hebben smaakt het naar meer.
Ik had de Garmin 590LM al een tijd in mijn bezit, en nu echt gebruikt op de track.
Ging prima en het rijden wordt nog leuker.

Merk toch dat de kaarten ( advies Spijker ) beter moeten.
Nou ben ik niet helemaal bij met Gps info, maar toch zoekend om dat "probleem "op te lossen.

Op internet staat zo veel maar ook zo weining de juiste info,

-  Waar kan ik ( veilig  gratis hahaha) de juiste kaarten van het net halen voor mijn Garmin.
-  Van het net halen is 1, gebruiken is 2, hoe laat ik de Garmin weten dat hiju een andere kaart moet gebruiken.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Garmin 590 LM top kaarten
« Reactie #1 Gepost op: 22-04-2018, 15:52 »
Je kunt OSM kaarten downloaden van openfietsmap.nl, Freizeitkarte of openmtbmap.

Op een aantal van die site zijn ook instructies hoe je ze in een Garmin en in Basecamp krijgt. Dat kan de eerste keer nog wel eens een klus zijn omdat uit te zoeken. Garmin is niet het makkelijkste.

Op je 590 kan je via de instellingen aangeven welke kaarten actief zijn. Pas op dat je niet de standaard city navigator kaarten aan hebt en ook OSM of andere kaarten. Dan kan de 590 heel raar gaan doen.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Garmin 590 LM top kaarten
« Reactie #2 Gepost op: 22-04-2018, 16:51 »
Hier kun je ook kaarten downloaden: http://garmin.openstreetmap.nl/
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Garmin 590 LM top kaarten
« Reactie #3 Gepost op: 22-04-2018, 18:29 »
OSM kaarten installeren is juist super makkelijk met de installer en het .img bestand kopieer je gewoon naar je Garmin via pc of laptop.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Garmin 590 LM top kaarten
« Reactie #4 Gepost op: 22-04-2018, 19:37 »
eerlijk gezegd rij ik altijd bijna zonder kaart, de track verteld je precies waar je moet rijden zonder dat allerlei topo info de boel verstoord. Ik heb wel de basemap erop staan maar met detail op laagst, als je eens wilt zien of je ergens in de buurt bent zet je het detail gewoon wat hoger. 2 x dwars door frankrijk en spanje naar portugal gereden zo en een keer naar lapland, ik zou niet weten waar die kaart voor is.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: Garmin 590 LM top kaarten
« Reactie #5 Gepost op: 22-04-2018, 22:48 »
Kan wel een aantal situaties bedenken waarin een onderliggende kaart toch wel makkelijk is:
- Van de week nog: welke kant van de sloot moet ik rijden (slootje max 1 meter breed)? Even uitzoomen met de kaart en de sloot ging rechtdoor terwijl de track rechts af boog. Oftewel aan de rechterkant van de sloot rijden.

- Gebruik de kaart ook vaak om te kijken of ik wegen ga kruisen. In een bos met veel bomen is het op snelheid niet altijd te zien dat er bijvoorbeeld een pad van rechts aan komt. Door de kaart zie je dat wel en kan je je snelheid aanpassen

- In de bergen met de paden die evenwijdig lopen maar waarvan de 1 omlaag gaat en de ander omhoog. Even op de kaart de hoogte lijnen checken en je weet welk pad je moet hebben.

Maar goed zo zal iedereen zijn eigen manier van navigeren hebben maar ik vind een kaart toch wel fijn om te hebben.
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • Wilskracht boven pijn.
  • *****
  • Berichten: 872
Re: Garmin 590 LM top kaarten
« Reactie #6 Gepost op: 29-04-2018, 16:39 »
Zo, andere kaarten im mijn GPS.
As, Sjoko toer maar eens kijken of die werken.