AllRoad-Forum > All-road algemeen

De Ideale Allroad

(1/379) > >>

TravelmaniacsGert:
Effe een filosofeer-topic starten: wanneer bouwt er 'ns een fabrikant een allroad die helemaal klopt.
'k Heb zelf het gevoel dat het meeste wat er nu rondrijdt het nog niet echt is. Ofwel te zwaar, teveel asfaltgericht ofwel teveel in de cross/endurohoek zodat je d'r niet voor je lol mee de snelweg opgaat.

Wij hier, als specialisten 8), kunnen natuurlijk wel de heren designers helpen met eigenschappen bedenken.....

Roept u maar.....(nee niet met je eigen motor aan komen sjouwen)

Ferd:
Zullen we dan eerst eens het doel van een allroad zoals wij in onze gedachten hebben vastleggen?

Vakantiemotor die met bepakking en al de bergen (onverhard) in kan?

cornepol:
Eentje die nooit kapot gaat,
die makkelijk op te tillen is,
Die niet teveel benzine verbruikt,
waar je makkelijk onderdelen voor kunt krijgen,
die alle benodigde beschermers heeft,
waar je makkelijk een dag op kunt zitten,
of kunt staan,
...

cathodion:
Als ik dat lijstje met eigenschappen zo beschouw denk ik dat er 3 factoren zijn die elkaar niet mogen. Gewicht, stevigheid, en prijs.

Weinig gewicht = minder stevigheid of heel veel duurder (titanium ofzo)

Travelmaniacmars:
FF hardop dromen: een licht 2-cilinderblok (vb een Suzuki sv 650 blok, of het blok van de nieuwe Aprilia 450 maar dan minder wedstrijdgericht) in een KTM rally jasje, (die nieuwe 690 is wel wat :D) Achtertanks die makkelijk te vervangen zijn door iets waar je een paar tassen/rollen aan kunt hangen.  Reis/rally klaar zeg maar.
Een kilometer of 500 actieradius, een totaal gewicht van een kilo of 160. En als we toch bezig zijn: inclusief computer die voor navigatie te gebruiken is, als digitaal roadbook, en voor alle verdere gegevens, met ingebouwde satelliettelefoon en e-mail e.d. voor de communicatie.

Zo, nog een zak geld erbij, en we kunnen op reis! (wanneer is de volgende lottotrekking ook alweer? :-\)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie