Ik heb zo'n kraan als in de titel staat beschreven. Het probleem wat ik daarmee heb is dat op het moment dat ik op reserve wil, m'n tank al leeg is (ja er gaat echt meer dan vierentwintig liter in mijn tank, ik heb er echter nog geen vijfentwintig liter in gekregen
).
Volgens mij ( en als ik de tekens op de kraan ontcijfer) is recht naar beneden de "Prior" stand, en haaks de ene kant op dicht en de andere kant op "reserve". Maar aangezien ik van de week de wegenwacht weer eens nodig had begin ik toch welk erg te twijfelen aan de stand van de kraan. Heeft iemand hier die kraan ook gemonteerd? En hoe zou die volgens jou dan moeten werken??
Een lege tank en een mechanische pomp is geen pretje. Anderhalve km gereden en toen was de tank leeg. Op reserve gezet (volgens mij dan) en niet meer starten. Iemand laten komen met vijf liter benzine, en dan de accu leegstarten. Die pomp krijgt het op de een of andere manier gewoon niet voor elkaar om de carbs (en zich zelf waarschijnlijk) weer te vullen. De ANWB heeft natuurlijk een mobiele accu, en een busje ether. Luchtfilter eruit, ether erin en hij loopt prima op ether. Nog een paar keer starten en op een gegeven moment neemt de benzine het weer over. Zuigt die pomp nou gewoon geen benzine aan?( zou niet moeten, de zwaartekracht werkt ook in Lisse nog steeds). Heeft die pomp te veel moeite met lucht verpompen? (het is en blijft een vloeistofverdringerpomp, en lucht comprimeerd tijdens de pompslag en expandeerd tijdens de aanzuigslag, dus er gebeurt niets) Of is die pomp gewoon naar de kl....te??
Na het starten met de ether lijkt het of de motor zijn benzine veel beter toegevoerd krijgt. Ik ervaar (tja, ik kan dit natuurlijk niet wetenschapelijk onderbouwen) het blok veel beter oppakt, en heel wat meer kracht levert
. Hij trekt als een tierelier, en (ja serieus, ik rij die drempels elke dag) tijdens het oprijden van de drempel komt het voorwiel veel makkerlijker los
, en dat voor een @! Heeft iemand die ervaring ook wel eens gehad? Tanke helemaal leeg gereden, en daarna een beter draaiend motortje?