Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Geluid KTM 690  (gelezen 14119 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #45 Gepost op: 29-01-2010, 10:06 »
nee, het plaatje wat in de doos verstopt zit!
Als je de doos nog hebt, er zit een (alu?) plaatje in diam. 47mm met 5 gaten er in, die moet tussen de link pijp en de einddemper (waar het veertje dus zit) en dan issie stil.
dat is ook de plek waar de kat 'hoort' maar die is minder stil en geeft toch wel weer veel warmte.
Het is wel een veel effectievere plek als in het einde van de demper, zou je ook tussen een akra kunnen zetten lijkt me (maar vereist dus wel demontage)

edit: volgens mij bestaan er ook dbdawgs die daar tussen moeten

als ik de maten heb maak ik er zelf ff 1 om te proberen 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #46 Gepost op: 06-02-2010, 10:46 »
Laatst was er tijdens de HvB een KTM 690 met Akrapovic uitlaat.

Deze maakt met dB-killer iets over de 100 dB bij 5.000 toeren. Er blijken 2 dB killers te zijn en KTM monteert waarschijnlijk standaard deze: Linkje

Maar voor dezelfde prijs heb je ook deze Linkje

Die is 94 dB en FIM goedgekeurd. Interessant om te weten?

Dames en heren, als je de akra hebt die KTM zelf ook op de site heeft staan bij de 690: De FIM db killer uit het tweede linkje past niet.
Ik heb hem van de week besteld (via het linkje) supersnel bezorgd maar hij is te breed. Iemand interesse? Is bedoeld voor diameter 48,5 mm (bijvoorbeeld de akra pijp voor F800gs). de pijp voor de 690 is 43,5mm.
 
Ondertussen zoek ik dus nog verder naar een killer/eater die op eenzelfde wijze erin gaat en met het originele boutje vastgezet kan worden. Die dawg vind ik niks. Drie boutjes en dan ook nog een borgdraadje voor als ie er misschien uit dondert. Zoals Clint Eastwood het ooit mooi zei over mannen met broekophouders:
"How can I trust a guy that doesn't even trust his own belt to keep up his pants?"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #47 Gepost op: 06-02-2010, 14:48 »
Zoals Clint Eastwood het ooit mooi zei over mannen met broekophouders:
"How can I trust a guy that doesn't even trust his own belt to keep up his pants?"

Die is echt goed! :D 8)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #48 Gepost op: 06-02-2010, 22:34 »
Plarina,

De 3-bouts versie heeft geen draadje nodig, dat is dus een echte cowboy.

De 2-bouts-versie kan gaan kantelen en heeft dus een draadje nodig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #49 Gepost op: 07-02-2010, 10:23 »
Noppy,
 
was er niet echt op uit om de db-dawgs af te zeiken hoor (heb ze zelfs nog nooit in t echie gezien). Frustatie van het moment he. Vind je (met behulp van de tips hier) een briljant simpele oplossing, blijkt het net weer niet te passen. Dus ff ene disclaimer: kritiek van mij op de db dawg is op niks gebaseerd. En waarschijnlijk ga ik er nu toch 1 bestellen.
 
Groeten
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Geluid KTM 690
« Reactie #50 Gepost op: 07-02-2010, 15:13 »
Je beseft dat een 3-boutsversie niet van dB-dawg is maar van Buitenhuis Racing? Wil je toch een dB-dawg dan verwijs ik je graag naar Rally Adventure Shop; die leveren goede service.