Algemeen > Algemeen

Iemand bekend met 'oude/antieke' Corghi bandenapparaten?

(1/3) > >>

Mr. M:
Ik al een paar jaar een Corghi banden apparaat met motorwiel houders. Dat gaat best goed, maar ik heb een probleempje met de pneumatiek.


De machien:

Binnenin:



Er ontsnapt lucht uit onderstaande cilinders/plunjers?
De machine verliest lucht en op de cilinders van het hiel-pedaal en die ernaast, draaiplateau-knijpers. In rust lekken ze hard. Dat is vervelend, omdat de compressor dan om de haverklap aanslaat. Ik heb een prof. Airpress 425/100. Wellicht hoort dat weglekken (hoop ik niet).



Als ik het pedaal een cm indruk, stopt de lekkage. En is ie heerlijk rustig.




Ik heb de distributeur gebeld, maar die herkennen dit type niet. Er is ook een 6 mm slangetje lek op de arm, moeilijk te vinden, maar lijkt nu bij MetalWork in Ede wel te liggen.


Dit slangetje:







Hoop op een ervarings deskundige. Cheers, Marten

propje:
Kan je die plunjers niet schoonmaken uit elkaar halen?Heb er verder geen kennis van.Misschien zijn de plunjers te ver gesleten?

Mr. M:
Dat is plan B idd. Maar dan is fjn te weten of er revisie-setjes zijn.

propje:
Kan je merk vinden van de cilindertjes?Festo is de allergrootste op pneumatiek zo.n beetje.

Mr. M:
Nee, staat niks op. Het zijn denk ik bij nader inzien, staven met gaten erin die de toevoer regelen. Omdat die bewegen moeten daar keeringen in zitten. Bijv het pedaal van de klemmen: 1 x intrappen en klemmen gaan naar binnen en blijven geklemd op de velg. Nog een keer trappen en ze gaan weer terug en laten zo de velg weer los. Maar ja, wat de functie is van die drie gaatjes bovenop weet ik dan effe niet.
De andere is de hiel afdrukkert. En ook die kun je netjes regelen met de positie van het pedaal. 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie