Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Project 660RR  (gelezen 53501 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Project 660RR
« Reactie #150 Gepost op: 21-04-2013, 16:26 »
[quote author=skippie link=topic=15837.msg221188#msg221188 date=1366549778
Hoe bevalt hij eigenlijk

Tja, zoals boven al omschreven is de power èn het geluid echt verslavend. Rijden is makkelijker dan ik dacht, al is het nog wel wat wennen om korte bochten te maken. Zeker in los zand... Rechtuit is echt fantastisch, en het ding was zaterdag ook op losgereden zandpaden heel makkelijk te rijden (helpt ook als je steeds nog wat over hebt!) Zelfs vol benzine (40Ltr!) viel het rijden me mee.  Hij is ook veel comfortabeler dan de exc rallyprojectjes die ik had. (maar wel minder handig natuurlijk!)
Gevoelsmatig kan ik het omschrijven als volgt: hij rijdt als een LC4 adventure met het koppel van een LC8 (ik had ze beide ooit)
Nadelen?; Het gewicht helpt niet in wat moeilijker situaties en bv singletracks. En de stuuruitslag is dus wat beperkt.
Een Tuareg rally zou ik d'r niet mee willen doen, maar ik heb ineens wel zin om bv die Raid d Lamitee eens mee te maken op deze motor.
 
Ben d'r blij mee, en deze gaat (nog..) niet weg haha. Nu ècht zin aan de MS1000!  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Project 660RR
« Reactie #151 Gepost op: 21-04-2013, 18:36 »
Prrfect beschreven Marten! :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Project 660RR
« Reactie #152 Gepost op: 21-04-2013, 20:25 »
Spring Ride 2013
Proefritje door onbekende deelnemer met goed passende jas...  8)

"Like" :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Project 660RR
« Reactie #153 Gepost op: 21-04-2013, 20:25 »
Spring Ride 2013
Proefritje door onbekende deelnemer met goed passende jas...  8)

"Like" :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Project 660RR
« Reactie #154 Gepost op: 22-04-2013, 17:13 »
@Rogier..: je vond t zeker zo leuk dat je 'm twee keer postte..!?  :P
 
Nog even m.b.t. dB killers: Heb een handige maat van me het volgende laten maken (idee eerlijk gestolen van ADV-rider)
 
 
De gemonteerde uitvoering heeft ca 36 gaatjes van rond 5mm en da's ca 17% minder open dan de originele rond 60mm zonder die dingen.
Iets met Pi x R kwadraat.. ::)  Resultaat is verbluffend goed! Acceptabel geluid volgens kenner @ Noppy en geen merkbaar vermogensverlies!
Die met de kleinere gaatjes kreeg ik d'r als bonus bij en ga ik binnenkort ook wel eens testen. Setje (2x 2 stuks) kostte me e 20,- trouwens... 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 382
Re: Project 660RR
« Reactie #155 Gepost op: 22-04-2013, 17:43 »
Tjemig, duur zeg voor 2 van die zeefjes  ;)
Idee gaan we onthouden  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Project 660RR
« Reactie #156 Gepost op: 19-06-2013, 08:26 »
Hulp gevraagd:
Gisteravond olie ververst (gaat bijna 2Lin...!) en filters vervangen, en wilde direct ook kettingset vernieuwen.
Het bestelde 16t voortandwiel wijkt af van het 17t wat er op zat..
Dit 17t had een harde rubberring aan de achterkant die met 6 nokjes in het tw vast zit. Deze ring had ik eerder ook op de ('05)  LC4 adventure volgens mij. Deze rubberring past echter niet op het 16t... (gaatjes komen niet overeen) Tw past verder wel goed.
Ring zit a.h.w. tussen blok en tandwiel en rond de "borst" van het tw.
Kan ik gewoon rijden zonder die rubberring (!?) is de vraag. Volgens mij houd 'ie alleen het vuil weg?
Edit: Zie net dat die ring ook niet in de servicemanual staat..  ::)
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 279
Re: Project 660RR
« Reactie #158 Gepost op: 19-06-2013, 08:56 »
Bedoel je zoiets? Dat is toch een gedempt tandwiel, met of zonder rubber werkt beiden prima.
Ik heb ooit gelezen dat offroad zonder rubber prefferred is.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Project 660RR
« Reactie #159 Gepost op: 19-06-2013, 09:24 »
Bedoel idd die achterste rubberring op de foto (met die puntjes) Voorkant zit niks.
Bedankt voor meedenken en info. Ga het spul gewoon zo (zonder r-ring) monteren. Kan geen kwaad lijkt me.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Project 660RR
« Reactie #160 Gepost op: 19-06-2013, 20:01 »
Bedoel idd die achterste rubberring op de foto (met die puntjes) Voorkant zit niks.
Bedankt voor meedenken en info. Ga het spul gewoon zo (zonder r-ring) monteren. Kan geen kwaad lijkt me.

Kun je gewoon mee rijden, zonder die rubber ring bedoel ik dan. Zijn voor een beetje geluidsdemping en evt troep. Had ik op de 640 Adv ook, na de 1e tandwiel en ketting wissel nooit meer gebruikt en niet gemist.
Gerrit :)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Project 660RR
« Reactie #161 Gepost op: 19-06-2013, 21:36 »
 :stupid:    (Laat, maar toch... :) )
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Project 660RR
« Reactie #162 Gepost op: 19-06-2013, 22:27 »
:stupid:    (Laat, maar toch... :) )
@hoelio: idd laat, maar ook een bevestiging dat 'k het goed doe. En dat waardeer ik enorm!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Project 660RR
« Reactie #163 Gepost op: 26-01-2014, 21:01 »
Vraagje aan Yamaha kenners:


Wat is de (RAL) kleur van Yamaha plastic?
Vraag dit omdat ik een hoog Supermoto spatbordje pas wil maken voor evt. modder ritjes.
Dat spatbordje wil ik het liefst in blauw natuurlijk en dan kom je bij Yamaha.


Iemand een idee of dit bij elkaar in de buurt komt t.a.v. mijn GO!!!!!! blauw?

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Project 660RR
« Reactie #164 Gepost op: 26-01-2014, 22:02 »
Wat ik kan vinden:
0583     Deep Purplish Blue Solid E (DPBSE)                5829 
(http://www.colorrite.com/wizardresults.cfm)

http://www.yfzcentral.com/forum/34-body/78240-spray-paint-matches-plastic.html

ARM facebook HIER