Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: RDW keuring  (gelezen 17568 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: RDW keuring
« Reactie #30 Gepost op: 03-12-2014, 11:40 »

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: RDW keuring
« Reactie #31 Gepost op: 03-12-2014, 12:25 »
Bedankt voor het mee denken/zoeken, echter vind ik dus veel informatie over importeren van binnen en buiten de eu.
Maar niet wat betrekking heeft op mij, binnen de eu in nederland (er staat telkens 'uit een ander eu land')

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: RDW keuring
« Reactie #32 Gepost op: 03-12-2014, 12:46 »
Hm, je hebt gelijk!
Voor zover ik weet mag er in NL niets verkocht worden zonder BTW (medicijnen e.d. daargelaten), het lijkt me dan ook dat de BTW over jouw motor allang betaald is en je alleen maar naar de BPM hoeft te kijken.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: RDW keuring
« Reactie #33 Gepost op: 03-12-2014, 13:31 »
Anders zou ik er gewoon een telefoontje richting de RDW aan wagen... :-X
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: RDW keuring
« Reactie #34 Gepost op: 03-12-2014, 14:54 »
volgens mij moet je het volle pond betalen als er niet mee gereden is,
als deze nog "nieuw" is..

ook weet ik niet of er een minimum km-stand doorgegeven/ gecontroleerd moet worden bij identificatie van de motor (bij RDW)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: RDW keuring
« Reactie #35 Gepost op: 03-12-2014, 15:13 »

BTW is volgens mij als consument niet relevant. Bij alles wat je koopt zit eventuele BTW er al in.... Misschien dat de verkoper wel moet afdragen, maar dat lijkt me niet jouw probleem.

Ik ben niet zo van de fraude, maar het loont om te zorgen dat er bij keuring meer dan 6000km op de teller staan (is bij motoren ook 6000 km de ondergrens???). Soms zijn er eenvoudiger en milieuvriendelijker manieren dan die 6000km te rijden  :-X
Bij import worden auto's soms ook half gedemonteerd om als schade-auto ingevoerd te worden en BTW (en ook BPM?) te ontduiken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: RDW keuring
« Reactie #36 Gepost op: 03-12-2014, 15:57 »
Ben er uit...

Belastingdienst gebeld, 6x mijn verhaal, 6x doorverbonden, 60min verder: We weten het niet, dat ligt er aan hoe RDW registreert.
RDW Bellen: Zeer behulpzaam, geeft aan dat hun niet de belasting bepalen maar enkel de registratie doen (logisch opzich).

Dus nog steeds geen helder antwoord

Motorzaak gebeld waar de vorige eigenaar de motor nieuw heeft gekocht maar nooit kenteken geregistreerd:
BTW is al betaald door de vorige eigenaar en je hoeft natuurlijk niet 2x btw te betalen.
Jij hoeft alleen de bpm te betalen over de nieuw waarde van de motor, ongeacht hoe oud die is.
Waarom nieuw waarde en niet rest waarde? Omdat de motor nog nooit kenteken geregistreerd is geweest.
Krijg kopie betaalde belasting toegestuurd als bewijs, mocht er iets fout gaan kan ik dat aantonen.
Maar dat ging volgens de motor zaak niet gebeuren.

Verder zij hij dat ik zelf de cataloguswaarde mag schatten/bepalen bij de keuring.
Nu komt dan de vraag, hoe veel ga je opgeven  :D .
Zo laag mogelijk natuurlijk, maar het moet wel realistisch zijn!


Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: RDW keuring
« Reactie #37 Gepost op: 03-12-2014, 16:51 »
Je dient de BPM te bepalen op basis van de catalogues waarde, en indien de motor uit het buitenland wordt geimporteerd en minder dan 6000km heeft tevens BTW te betalen over jouw aankoopprijs.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: RDW keuring
« Reactie #38 Gepost op: 03-12-2014, 16:57 »
ik heb 2 weken geleden een motor vanuit belgie  ingevoerd eerst bij de rdw keuren/schouwen stelt niets voor en daar krijg je formulieren mee en dat moet je via een tabel de bpm uitrekenen daarna geld overmaken en dan krijg je het kenteken opgestuurd duurde totaal 7 werkdagen

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: RDW keuring
« Reactie #39 Gepost op: 03-12-2014, 17:12 »
https://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/default.aspx
https://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Motor.aspx

Heeft uw motor een Europese typegoedkeuring.

Staat dan de netto catalogusprijs vast?


Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: RDW keuring
« Reactie #40 Gepost op: 03-12-2014, 18:59 »
ik was ook uitgegaan van BPM... niet de BTW...

schijnt per 1 januari ook weer omhoog te gaan, maar weet niet of dat ook voor motoren geldt... zal vast wel.. :-[
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: RDW keuring
« Reactie #41 Gepost op: 12-12-2014, 15:16 »
Lees veel verhalen over flink BPM verhoging auto EN motor.
Over auto's zat te vinden, rondom de motor blijft het stil.
Wou eigenlijk in Januari keuren, maar om mijzelf niet vrijwillig te naaien heb ik een afspraak gemaakt.
Er was nog 1 plekje 30dec om 16.00u  :D

Keuren maak ik me niet druk om.
Vroeg me meer af of je de bpm formulieren van te voren al moet hebben ingevuld of dat je daar de juiste documenten krijgt aangereikt en/of je daar direct alles invult en indiend.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: RDW keuring
« Reactie #42 Gepost op: 12-12-2014, 15:27 »
zal eerst geidentificeerd moeten worden, ik denk dat je dan pas kan/ mag/ moet betalen..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: RDW keuring
« Reactie #43 Gepost op: 12-12-2014, 15:47 »
Sinds 1 januari 2014 is er geen belastingdienst personeel meer aanwezig bij de keuringsstations. 
Je kunt er wel de belasting aanvraag bpm formulieren halen. Die kun je ook van de belastingdienst downloaden en alvast invullen.
(http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/aangifte_bpm_voor_niet_vergunninghouders)
Maar je zult eerst moeten wachten tot hij gekeurd is, dan rij je weer naar huis, en stuurt de belastingpapieren aangetekend met de post mee, of je rijdt even terug naar het keuringsstation, waar je ze in de bak kan deponeren.
Er komt elke ochtend iemand v/d belastingdienst langs om de formulieren op te halen.
DR650SE-

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: RDW keuring
« Reactie #44 Gepost op: 16-12-2014, 09:06 »
Dank je,
Bezig met invullen, stelt inderdaad allemaal niet zoveel voor.
Maar toch wat twijfels over bepaalde zaken.
Vraag me verder het volgende af.

Vermogen KW: Heb op papier 8kW, 300cc 2takt  :D , invullen dus?
CO'2 uitstoot: Leeglaten?
Carrosserie:  Alleen van toepassing bij auto's? of 'stalen frame' invullen
Kenteken? Weet ik nog niet (eerste keer registreren), dus leeglaten
Aantal deuren? Leeglaten.

Ben benieuwd