Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Sjoko toer Garmin 590 gevonden en naar mij verzonden.  (gelezen 3648 keer)

Offline member

  • Wilskracht boven pijn.
  • *****
  • Berichten: 872
Sjoko toer Garmin 590 gevonden en naar mij verzonden.
« Gepost op: 25-04-2017, 10:16 »
Yep, voor het eerst echt mijn Garmin gebruikt tijdens de Sjoko toer, en het ging met wat instellingen te veranderen top.
Het geeft een heel andere ervaring, off road rijden en op GPS kijken maar,

Die lichte groen lijn is erg K.U.T.
Wie weet of je dat kan veranderen naar een zwarte of rode route lijn.
Dat valt veel beter op in het scherm.
Verder top gereden jl zaterdag.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Sjoko toer Garmin 590
« Reactie #1 Gepost op: 25-04-2017, 12:58 »
Bij dat specifieke toestel weet ik niet, maar Garmin heeft een erg opvallende kleur voor lijnen, magenta. Lekker duidelijk paars/roze.

Op het waypointforum vind je vast het antwoord.
https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=129&t=43998
Marcel

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Sjoko toer Garmin 590
« Reactie #2 Gepost op: 25-04-2017, 13:00 »
Of de kaart uitzetten, blijft er een vette lijn over die je kunt volgen.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Sjoko toer Garmin 590
« Reactie #3 Gepost op: 25-04-2017, 20:37 »
Ik ken de 590 niet, maar bij de meeste Garmin apparaten kun je de kleur van een track met de hand instellen.


Of anders de track openen in Basecamp en daar de kleur aanpassen (en daarna naar de GPS versturen).


Dat is wat ik zou proberen



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Sjoko toer Garmin 590
« Reactie #4 Gepost op: 26-04-2017, 11:23 »
Bij dat specifieke toestel weet ik niet, maar Garmin heeft een erg opvallende kleur voor lijnen, magenta. Lekker duidelijk paars/roze.

Op het waypointforum vind je vast het antwoord.
https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=129&t=43998
Dat is als het een route betreft.
En als je over een track gaat routeren krijg je ook een paarse lijn.


Op mijn 660 kon ik tracks individueel een kleur geven en ik ga ervan uit dat het op de 590 ook kan. Is namelijk cruciaal, omdat de toestellen meerdere tracks kunnen tonen op het scherm.


Dus toch maar effe de handleiding lezen Hans ;)
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: Sjoko toer Garmin 590
« Reactie #5 Gepost op: 26-04-2017, 12:41 »
Dat kan inderdaad op de 590, tracks een kleurtje geven.
Het probleem is vooral dat de lijn voor een track heel erg dun op het scherm wordt weergegeven en dus niet altijd goed zichtbaar is.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space - No Fear

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Sjoko toer Garmin 590
« Reactie #6 Gepost op: 26-04-2017, 17:42 »
Daar heeft JaVaWa ook een truukje voor als ik het goed heb.
Zie: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=119&t=46245&p=395994&hilit=dikte+track#p395994
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Sjoko toer Garmin 590
« Reactie #7 Gepost op: 26-04-2017, 22:11 »
Ken jouw toestel niet maar je hebt bij de Garmins die ik ken de optie "toon op kaart" en dan zie je een dunne lijn in de kleur die je de track gegeven hebt [ en die blijf je dus op je kaart zien] en de optie "bekijk" en dan zie je hem op je kaart en de optie "ga" en dan ge je hem echt navigeren en gebruiken en dan is het de dikke paarse lijn, als je dan op de track bent kan je ook zien hoe lang de track nog is etc..

Je kan dus je tracks laten zien op de kaart, dat is dus wat anders dan de track activeren/gebruiken..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Sjoko toer Garmin 590
« Reactie #8 Gepost op: 26-04-2017, 23:03 »
^^ dit

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Sjoko toer Garmin 590
« Reactie #9 Gepost op: 27-04-2017, 00:11 »
Dat gaat met 590 maar zo zo op een AllRoad rit (Op asfalt helemaal ok!). Afwijken van de route/track en de boel is in de war.
Ik rijd op deze manier met een vriend met een 590, maar die is gestopt met het routeren over een track. En rijdt dus nu alleen op de track in beeld.
Ik heb dit ook geprobeerd met een 660, zelfde drama. Het gaat een tijdje goed en dan gaat het mis. Betekent stoppen, track en route opnieuw activeren. Dan kan, maar als je in een groep bent is dat best lastig.

BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • Wilskracht boven pijn.
  • *****
  • Berichten: 872
Re: Sjoko toer Garmin 590
« Reactie #10 Gepost op: 27-04-2017, 12:02 »
Dat is als het een route betreft.
En als je over een track gaat routeren krijg je ook een paarse lijn.


Op mijn 660 kon ik tracks individueel een kleur geven en ik ga ervan uit dat het op de 590 ook kan. Is namelijk cruciaal, omdat de toestellen meerdere tracks kunnen tonen op het scherm.


Dus toch maar effe de handleiding lezen Hans ;)
Zeg geen dingen die je niet weet `M`.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Sjoko toer Garmin 590
« Reactie #11 Gepost op: 27-04-2017, 17:36 »
Dat gaat met 590 maar zo zo op een AllRoad rit (Op asfalt helemaal ok!). Afwijken van de route/track en de boel is in de war.
Ik rijd op deze manier met een vriend met een 590, maar die is gestopt met het routeren over een track. En rijdt dus nu alleen op de track in beeld.
Ik heb dit ook geprobeerd met een 660, zelfde drama. Het gaat een tijdje goed en dan gaat het mis. Betekent stoppen, track en route opnieuw activeren. Dan kan, maar als je in een groep bent is dat best lastig.

Je kan niet routeren over een track, Een route is een route, daarbij krijg je tijdens het rijden aanwijzingen over wanneer je moet afslaan, wijk je af van de route dan gaat ie de route herbereken als je die optie aan hebt staan en dan krijg je dus een andere route dan je eerst had.

Een track is een zooi gps coordinaten verbonden met een lijn als je track activeert, dan veranderd niks aan ook al rij je onderste boven de verkeerde kant op.. die blijft staan waar ie is... hij verteld je ook niet wat je moet doen.. hij gaat er van uit dat jij prima in staat bent om zelf na te denken ;)

DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Sjoko toer Garmin 590
« Reactie #12 Gepost op: 27-04-2017, 17:48 »
Sorry. Nee hoor. Sterker nog: Ook al heb je een gpx route file, dan is het nog raadzaam om de track van die route te laden en dan de optie pakken: navigeer over de track.


-> https://www.mrgps.nl/kennis/routes-importeren-op-basis-van-de-track-het-ei-van-columbus/ (Asfalt)


Dan kan ook met AllRoad routes, maar daar gaat het regelmatig fout.
Dus Hans kan beter de Track in beeld brengen en het lijntje volgen op zijn Zumo 595.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Sjoko toer Garmin 590
« Reactie #13 Gepost op: 27-04-2017, 18:15 »
Dat is dan weer het verschil tussen een GPSmap276 en deze

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Sjoko toer Garmin 590
« Reactie #14 Gepost op: 27-04-2017, 19:58 »
Verschil met .... Dat was de vraag niet.
Hans wil een andere kleur track. Dat kan.
Dikker maken kan waarschijnlijk ook, zie de links.
BMW xChallenge en een Montesa 315R