Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mocht je nog een leuk stukje woestijn zoeken.....  (gelezen 2285 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Mocht je nog een leuk stukje woestijn zoeken.....
« Gepost op: 04-03-2008, 19:19 »
dan is dit misschien wat...







Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Mocht je nog een leuk stukje woestijn zoeken.....
« Reactie #1 Gepost op: 04-03-2008, 19:51 »
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmooi hoor!


Lijkt wel wat op de woestijn  in Noord Sudan, The Karima-road  (vooral die bovenste foto met die zwarte vulkaanbergen).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Mocht je nog een leuk stukje woestijn zoeken.....
« Reactie #2 Gepost op: 04-03-2008, 22:02 »

Geweldig mooi, ik heb geen idee maar waar moeten we heen !

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Mocht je nog een leuk stukje woestijn zoeken.....
« Reactie #3 Gepost op: 05-03-2008, 06:47 »
't Is maar 4 uurtjes vliegen en een dagje in de auto. Mooi voor een weekje er tussenuit....
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Mocht je nog een leuk stukje woestijn zoeken.....
« Reactie #4 Gepost op: 05-03-2008, 08:56 »
Ik zeg: white dessert in Egypte...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Yammie's XT500, XT600Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 259
Re: Mocht je nog een leuk stukje woestijn zoeken.....
« Reactie #5 Gepost op: 05-03-2008, 08:57 »
Dacht ik net dat ik met Libie alles aan mooie woestijnen had gezien; moet ik toch weer gaan pakken.
Mooi weer gehad zo te zien. Maar eh, ik dacht dat is niet helemaal de beloofde Fiat Panda 4x4 die ik daar zie...

Peter
"I love to travel, but hate to arrive"  (Albert Einstein)
http://www.peterenhanneke.nl
http://abbekerk.wordpress.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Mocht je nog een leuk stukje woestijn zoeken.....
« Reactie #6 Gepost op: 05-03-2008, 19:18 »
't Is maar 4 uurtjes vliegen en een dagje in de auto. Mooi voor een weekje er tussenuit....

kanaris weiland ??

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Mocht je nog een leuk stukje woestijn zoeken.....
« Reactie #7 Gepost op: 05-03-2008, 19:18 »
Ik zeg: white dessert in Egypte...

Door voor de volgende ronde....

Heb idd met een maat van me een tripje langs de Egyptische oasen in de Libische woestijn (West Egypte) gemaakt.
Bizar mooi gebied, nog mooier dan de toch al hoge verwachtingen. Goed te doen in ruim een week. Ticket naar Cairo, autootje huren (jaja), en gaan. Even door Cairo heen (ja Peter je had gelijk, de binnenstad van Palermo is met Cairo vergeleken een kinderspeeltuin  :D) en binnen een dag zit je in de mooiste landschappen die je je kan voorstellen. Er loopt een prima asfaltweg, dus een 4x2 is OK. 4x4 met chauffeur is ter plekke te regelen om de White Desert in te gaan. Heb RSI aan m'n rechterwijsvinger van het foto's maken... ::)
Egyptenaren zijn erg vriendelijk en gastvrij, supervolk (<> toerie-oorden).
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Mocht je nog een leuk stukje woestijn zoeken.....
« Reactie #8 Gepost op: 05-03-2008, 19:35 »
Ik ben het met alles eens, behalve die laatste zin.  Natuurlijk zijn egyptenaren vriendelijik... zolang je genoeg (=veel) betaald.

Ze zijn hier en daar aardig verziekt door het toerisme (o.a. langs de kust, duiken etc).

wel heel mooi daar idd!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Mocht je nog een leuk stukje woestijn zoeken.....
« Reactie #9 Gepost op: 05-03-2008, 19:40 »
Ze zijn hier en daar aardig verziekt door het toerisme (o.a. langs de kust, duiken etc).

Klopt, zoals overal. Hebben we ook gemeden, en dan merk je de echte volksaard. Ik heb nog nooit zovaak "welcome!" gehoord, zonder bijbedoelingen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Mocht je nog een leuk stukje woestijn zoeken.....
« Reactie #10 Gepost op: 06-03-2008, 09:08 »
Egyptenaren zijn erg vriendelijk en gastvrij, supervolk (<> toerie-oorden).

Dan moet je wel wegblijven uit luxor en gizeh. Helemaal gek word je van die lui...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Mocht je nog een leuk stukje woestijn zoeken.....
« Reactie #11 Gepost op: 06-03-2008, 16:01 »
errug mooi!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Mocht je nog een leuk stukje woestijn zoeken.....
« Reactie #12 Gepost op: 06-03-2008, 20:47 »
Ongeloofelijk, dat wordt dus op naar egypte !!  ::)