Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013  (gelezen 29289 keer)

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #30 Gepost op: 10-09-2013, 13:27 »
Gaat dit nu over de vakanties van Martijn of inschrijven voor evenementen in het algemeen? Op de vraag hoe Martijn zijn vakanties boekt kan ik weinig zinnigs zeggen  :P  Ik kan me wel voorstellen dat iemand de boot niet wil missen voor een populaire rit en dus zich inschrijft, nog niet wetende of hij/zij dan vrij heeft. Het is makkelijker je af te melden dan aan te melden. In best wat bedrijfstakken is het rooster niet heel ruim van te voren bekend, moet iemand zich dan niet inschrijven en maar hopen dat z'n rooster goed uitvalt zodat hij zich op kort van te voren kan aanmelden en dan blijkt dat de rit dan al vol is? Ik heb me tot nu toe regelmatig ingeschreven voor een ritje of uitje en aan het merendeel niet meegedaan omdat mijn motor onderweg ernaartoe stilstond. Mag ik me dan ook niet meer inschrijven omdat mijn motor een onzekere factor is? Immers, de kans dat ik niet meerij is groter dan dat ik wel meerij.

Mijn antwoord zou zijn JA. Zo werkt het in de normale wereld toch ook. Het is JOUW probleem. Blijkt dat je nog mee kan, MOOI! Anders JOUW pech!

Voor dat laatste zou ik zeggen nee, je hebt toch soort van poging gedaan deel te nemen, en de intentie was er zeker, dat is gewoon pech.

Het eerste is in mijn ogen asociaal, je vind je eigen belangrijker dan anderen. Stel je zou 1000euro boete krijgen, dan zou je het niet doen toch? Omdat je er dan zelf last van hebt.

Ik denk overigens in de praktijk dat een late inschrijver nog prima mee zou kunnen als iedereen zich in zou schrijven die echt komt, en de rest niet of pas laat.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #31 Gepost op: 10-09-2013, 13:28 »
Ik voel me absoluut niet aangevallen hoor, ik heb gewoon proberen te schetsen dat planningen niet voor iedereen op dezelfde manier te maken zijn en nee, natuurlijk boek ik geen vliegreis ofzo als ik niet zeker weet dat ik kan maar het mooie van een vakantie is dat je hem zelf kan plannen.

Verder hoop ik heel erg dat e.e.a. niet teveel geformaliseerd gaat worden op dit mooie forum en ben ik alle mensen die evenementen organiseren heel dankbaar, ik weet hoeveel werk het is en ik heb echt ook mijn eigen neus wel eens hard gestoten als organisator.

Nu hou ik er over op, hoeven we niet meer te werken ofzo  ;)
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #32 Gepost op: 10-09-2013, 13:36 »
Ik voel me absoluut niet aangevallen hoor, ik heb gewoon proberen te schetsen dat planningen niet voor iedereen op dezelfde manier te maken zijn en nee, natuurlijk boek ik geen vliegreis ofzo als ik niet zeker weet dat ik kan maar het mooie van een vakantie is dat je hem zelf kan plannen.

Verder hoop ik heel erg dat e.e.a. niet teveel geformaliseerd gaat worden op dit mooie forum en ben ik alle mensen die evenementen organiseren heel dankbaar, ik weet hoeveel werk het is en ik heb echt ook mijn eigen neus wel eens hard gestoten als organisator.

Nu hou ik er over op, hoeven we niet meer te werken ofzo  ;)

Gelukkig je vat het op zoals het bedoelt was. Ik werk ook bijna alle weekenden van april tot oktober, en kan dus eigenlijk nooit meedoen met iets. Ik schrijf me dan dus ook niet in.. Dikke pech, maar eigen keus. Ik zou het niet netjes vinden als iemand anders niet mee gaat uiteindelijk omdat ik zijn plekje verpest. En ja ik kan niet alles hebben, zijn mijn eigen keuzes om te werken...

En we mogen natuurlijk altijd zelf nog iets organiseren met onze eigen regeltjes! Ritje woensdag donderdag iemand?
ARM facebook HIER

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #33 Gepost op: 10-09-2013, 13:36 »
Maar, wat vinden jullie het leukst.
Ik proef de gezelligheid, ontwikkelfase, voor, tijdens en na de rit.

Wat is voor jullie de ultieme evenement bezoeker?

m.a.w. wat is jullie doelgroep.




Helaas, kan ik niet meerijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #34 Gepost op: 10-09-2013, 13:36 »
... Verder hoop ik heel erg dat e.e.a. niet teveel geformaliseerd gaat worden op dit mooie forum en ben ik alle mensen die evenementen organiseren heel dankbaar, ik weet hoeveel werk het is en ik heb echt ook mijn eigen neus wel eens hard gestoten als organisator...
Helemaal mee eens, Martijn en ook ervaringen mee (met het organiseren van betaalde evenementen en soms flink wat gezeik gehad over geld omdat men niet of te laat het juiste aantal deelnemers had doorgegeven).


Mijn antwoord zou zijn JA. Zo werkt het in de normale wereld toch ook. Het is JOUW probleem. Blijkt dat je nog mee kan, MOOI! Anders JOUW pech!
Ik denk daar dus anders over, maar dat neem je me vast niet kwalijk.

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #35 Gepost op: 10-09-2013, 13:38 »
Nouja een beetje dus wel.

Denk de dat de bakker blij is als je 2000 bollen besteld voor morgen en die niet komt afhalen? De tandarts vind het ook niet leuk als je een afspraak maakt en niet op komt dagen. Waarom zouden we hier van die norm afwijken?

Het is toch ook gebruikelijk dat je op je werk komt opdagen als je dat afgesproken hebt? (daarom heb je het probleem, waarom zou dat andersom niet gelden?)

Ik ben dus geen voorstander van anders organiseren eigenlijk. Maar vooral van een verandering bij de deelnemers! Maargoed ik denk dat dit een verloren strijd gaat worden.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #36 Gepost op: 10-09-2013, 13:52 »
Volgens mij zit er nu een hype op die inschrijvingen. Als de inschrijving open gaat, is er zooo´n enorme run. Volgens mij kan het niet zo zijn dat iedereen gekeken heeft of hij/zij kan. Misschien is het een idee om bij de inschrijving aan te geven of je ´zeker´ komt of ´misschien.´ Ook bij 'misschien' kom je gewoon op de lijst (dus net als nu, iedereen in 1 lijst, alleen wel met de notitie 'zeker' of 'misschien') en je houdt je plaatsje als je hem omzet in 'zeker.' Is het 1 week (?) voor het evenement niet omgezet in 'zeker', wordt je van de lijst afgehaald (evt. na navraag, mss is er een legitieme reden om nog op 'misschien' te staan). Op deze manier weten de reserve-lijst rijders hoe groot de kans is dat zij misschien mee kunnen rijden en de orga weet hoeveel er 'zeker' komen. De 'misschien' rijders kunnen vrij vragen op werk of-weet-ik-het-wat, schrijven zich uit als dat niet blijkt te lukken en zetten zich op 'zeker' als het rond is.
Het zal geen oplossing zijn, maar geeft wel inzicht in hoeveelheid 'zeker' en 'misschien' rijders, zeker aan het begin bij het opengaan van de inschrijving en voorkomt miss teleurstellingen als het evenement dichterbij komt.

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #37 Gepost op: 10-09-2013, 13:54 »
Lijkt me een prima idee om eens te proberen!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #38 Gepost op: 10-09-2013, 14:11 »
dat is bij het ARMtravel weekend gedaan .... voorlopig zie ik nog geen 50% van de "ik kom zekers" in de lijst staan
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #39 Gepost op: 10-09-2013, 14:15 »
Dat was een interesse peiling denk ik? Toch anders.

Maargoed het is zeker ook niet waterdicht. Maar opzich kun je een lijstje maken met mensen die zich aangemeld hebben met misschien (ik hoop dat etc). Zodra de lijst vol zit en er mensen zowiezo kunnen en erbij willen geef je de misschiens de kans om definitief ja of nee te zeggen?
In de praktijk zal dit echter ook moeilijk werken denk ik.

Overigens is het travel weekend niet begrenst in aantal denk ik? En dus niet echt vergelijkbaar.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #40 Gepost op: 10-09-2013, 14:16 »
Zodra iemand kosten maakt, moeten die vergoed worden. De bakker en de tandarts uit je voorbeeld verdienen hun brood met hun werk, kom je niet opdraven dan verliezen zij inkomsten. Maar dit wordt uit liefde georganiseerd en dus zitten daar (afgezien van heel veel tijd en kilometers, wat onderdeel is van je hobby) geen kosten aan. Ik ben het met je eens dat er wel een morele verplichting is en je mag er vanuit gaan dat iedereen zijn best doet om ook echt te komen. Het is dan allemaal wel vrijwillig maar niet geheel vrijblijvend.

God, ik meld me nog een keer en plein public af met de eerlijke opmerking dat ik niet goed in mijn agenda gekeken heb en dat 4 weken van tevoren. ;D

Goed voorstel, Floor!

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #41 Gepost op: 10-09-2013, 14:19 »
Dat vind ik juist goed hoor! Mensen die nog mee willen en vrij kunnen vragen kunnen dat nu toch nog doen?

Overigens is de lijst nog niet vol, en is het nu dus zowiezo nog niet echt ter sprake.
ARM facebook HIER

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 1531
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #42 Gepost op: 10-09-2013, 14:30 »
Ik ga ook voor Floor's idee.

Er is 1 ding: dan gaat iedereen roepen dat het op zeker staat en valst alsnog 20% af.
Dus heb je dezelfde situatie, maar een andere start.
Er moet dus een consequentie zitten aan het afmelden na een bepaalde datum.

We kunnen een lijst maken met 2 delen: zeker / niet zeker.
De niet zekers zijn dan ook niet zeker van hun plek (eigenlijk de reserves van nu).
De kans dat een reservist dan mee kan doen is explosief groter.

De zekers, die staan vast en hebben een plek bij het evenement, de onzekers hebben niks.
Bevestiging een week vantevoren is goed, maar wat doen we dan met de zekers van dat
moment die alsnog niet komen ?
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #43 Gepost op: 10-09-2013, 14:34 »
Ja dat is het lastige aan de inschrijvingslijsten.  Omdat er geen geld ofzo mee gebonden gaat, kun je daar niks mee. Zwarte lijst of bannen is ook niet echt een optie.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #44 Gepost op: 10-09-2013, 14:40 »
Ja, maar kom je dan niet weer op hetzelfde als nu? Mensen zetten zich op 'zeker' omdat ze, áls ze kunnen, iig een plekje willen hebben en niet de kans willen lopen dan bij de reserves te staan. Ik denk dat het daarom mss beter werkt om (vrijblijvend) te kunnen zeggen dat je 'misschien' komt en dat je gewoon een plek op de lijst krijgt als dat zeker is. (dus gewoon inschrijven zoals nu, ben je de 5e inschrijver in zeg je 'misschien,' sta je dus wel als 5e op de lijst als je je omzet in 'zeker')
Er moet dan idd wel een duidelijke datum zijn waarop mensen uiterlijk hun 'misschien' omzetten in 'zeker.'
En ik weet eigenlijk of er dan nóg een grotere groep gaat inschrijven... juist omdat je vrijblijvend kunt aangeven dat je 'misschien' komt + dat de rijders die op de lijst willen wel hun verantwoordelijkheid moeten nemen in 'zeker'/'misschien'....
 
moeluk zeg.