Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Prietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013  (gelezen 29289 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #15 Gepost op: 10-09-2013, 11:49 »
En zo hebben we ook bij de Springride de discussie die ook bij de MS1000 en de Brabo600 gevoerd is...
Ik vrees dat het probleem nooit echt opgelost wordt. Het principe wie het eerst komt, die het eerst maalt spreekt me het meest aan, en ondertussen weten we dat een groot gedeelte van de reservelijst vaak wel meekomt.

Ik blijf het moeilijk vinden als men geld vraagt voor iets dat uit plezier en liefde ontstaan is. Zodra je er geld voor vraagt, worden de verwachtingen van de mensen ook anders. Ik probeer mijn waardering en dankbaarheid meestal te uiten, indien vervoerstechnisch mogelijk en indien ik uberhaupt aankom :-X , door een kleinigheidje (flesje wijn oid) mee te nemen voor de orga.

Voor wat betreft eten en drinken op evenementen, twee dagen voor het evenement kun je nog afzeggen, daarna betaal je aan degene die de inkopen zou doen, want zij maken kosten en dienen er niet bij in te schieten. Dat is namelijk ronduit vervelend.


Post Merge: 10-09-2013, 11:52

... Maar goed laten we het anders stellen. Boek jij een vakantievlucht voor die vrijdag, met de gok dat je kan?
Ik denk dat Martijn vast zit aan de reguliere schoolvakanties en die zijn wel ruim van te voren bekend.

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 1531
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #16 Gepost op: 10-09-2013, 12:00 »
En zo hebben we ook bij de Springride de discussie die ook bij de MS1000 en de Brabo600 gevoerd is...

Ik vrees dat het probleem nooit echt opgelost wordt.

Ik blijf het moeilijk vinden als men geld vraagt voor iets dat uit plezier en liefde ontstaan is.

Klopt, maar ik wil kijken of we geen zaken over het hoofd zien. SpringRide wordt op dezelfde basis
voortgezet, maar blijkbaar werkt dat niet altijd goed.

Geld vragen doen we niet, maar het kan wel een idee zijn om geld te vragen en terug te geven
aan degene die wél komt. Dan schift je iedereen die niet serieus is. Je benadeelt dan echter wel
de "Martijnen", maar de vraga is of dat ons probleem moet zijn, of dat van de deelnemer die
een lastig rooster heeft.

Niet kunnen en niet willen is soms identiek. Mensen kunnen niet "zomaar" vrij nemen, maar als
hun kind moet afzwemmen dan kan het ook. Het is een kwestie van prioriteiten en hoeveel
moeite je wilt doen voor je hobby. Dit is overigens niet een aanval op Martijn, maar op mensen
in het algemeen die zeggen dat ze niet zomaar vrij kunnen nemen.

Is er al een conclusie mogelijk ?
Denk het wel.
We gaan het wie het eerst komt systeem vasthouden.
Daarna volgt een wijziging (hetzij een finale inschrijving zoals vroeger - het go, no go punt
danwel een borgbetaling voor de mensen die komen).



Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #17 Gepost op: 10-09-2013, 12:11 »
Zo veel mensen, zo veel wensen... Er is altijd wel iemand die loopt te mekkeren. Helaas is dat inherent aan het organiseren van een evenement. Het merendeel is blij en dankbaar met alle inspanningen die jullie je getroosten. Misschien moeten ons meer richten op de blije en dankbare ARM'ers, want zij zorgen er ook voor dat er spontaan aangeboden wordt om te koken, drankjes mee te nemen, vuurtjes gestookt worden etc waardoor de feestvreugde nog iets groter wordt.
En die mekkeraars het heropvoedingskamp insturen  ;D

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 1531
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #18 Gepost op: 10-09-2013, 12:21 »
Wat is dat toch met die drankjes  ??? ;D

Helemaal mee eens.
Maar toch even geprobeerd...
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #19 Gepost op: 10-09-2013, 12:23 »
Ach schat, je bent zo om te kopen met whisky, en zelf gebakken lekkers voor onderweg. Alleen daarom ga je me 5 oktober al missen  :-*

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 1531
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #20 Gepost op: 10-09-2013, 12:28 »
Klopt !

Daarom probeer ik Floor om te lullen.

Wie moet anders de neusharen van Paul knippen en de schedel van Gerrit masseren ?
Ikkenie...
Ga de Whisky zeker missen, dus die neem ik maar zelf mee denk ik.

Bedankt voor je waardering (Martijn ook trouwens).
Voor ons is echter die glimlach in de zandsnor het leukste.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #21 Gepost op: 10-09-2013, 12:46 »
Kijk, we zijn weer aanbeland bij de prietpraat  ;)
Je moet er wat voor over hebben om die motor aangetrapt of aangeduwd te krijgen  :-X


Is die zandsnor ook vereeuwigd?

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #22 Gepost op: 10-09-2013, 12:47 »
En zo hebben we ook bij de Springride de discussie die ook bij de MS1000 en de Brabo600 gevoerd is...
Ik vrees dat het probleem nooit echt opgelost wordt. Het principe wie het eerst komt, die het eerst maalt spreekt me het meest aan, en ondertussen weten we dat een groot gedeelte van de reservelijst vaak wel meekomt.

Ik blijf het moeilijk vinden als men geld vraagt voor iets dat uit plezier en liefde ontstaan is. Zodra je er geld voor vraagt, worden de verwachtingen van de mensen ook anders. Ik probeer mijn waardering en dankbaarheid meestal te uiten, indien vervoerstechnisch mogelijk en indien ik uberhaupt aankom :-X , door een kleinigheidje (flesje wijn oid) mee te nemen voor de orga.

Voor wat betreft eten en drinken op evenementen, twee dagen voor het evenement kun je nog afzeggen, daarna betaal je aan degene die de inkopen zou doen, want zij maken kosten en dienen er niet bij in te schieten. Dat is namelijk ronduit vervelend.


Post Merge: 10-09-2013, 11:52

Ik denk dat Martijn vast zit aan de reguliere schoolvakanties en die zijn wel ruim van te voren bekend.

Mijn vraag doelt op normale weken. Je boekt toch niet iets waarvan je min of meer uitgaat dat je niet kan? Bij je vrienden kun je dit misschien nog maken, ik kom misschien wel mee dat weekendje jongens maar mogelijk moet ik werken. Moet je overigens ook niet te vaak doen want dan wordt je niet meer uitgenodigd hoor!

Overigens is dit ook niet bedoelt als persoonlijke aanval op Martijn, maar geld dit voor veel meer mensen.

Ik heb de indruk dat er wel een beetje die keus gemaakt wordt door mensen. Oh het is toch gratis dus ik schrijf me maar in, kan ik niet nouja dan niet! (eigen belang boven dat van een ander). Terwijl als er een financiele kant aan het verhaal zou zitten (neem als voorbeeld een vakantie) dan boek je die toch niet als je weet dat je 80% zeker niet kan? Ik denk dat we dat op die manier moeten benaderen. Mijn voorstel is niet geld ervoor vragen, maar je dus betrokken en schuldig voelen als je je inschrijft en niet op komt dagen of niet netjes afmeld. En als je dus bijna zeker weet dat je niet kan, niet aanmelden of zeer bijtijds afmelden als je er achter komt dat je toch niet kan.

Post Merge: 10-09-2013, 12:58

Ok, ik zal weer lief doen!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #23 Gepost op: 10-09-2013, 13:03 »
Klopt !

Daarom probeer ik Floor om te lullen.

Wie moet anders de neusharen van Paul knippen en de schedel van Gerrit masseren ?
Ikkenie...
Ga de Whisky zeker missen, dus die neem ik maar zelf mee denk ik.

Voor ons is echter die glimlach in de zandsnor het leukste.

Neusharen knippen? Hoofd kaal, gras geknipt, banden lek, maar die neusharen zitten er nog.
Schedel masseren? Ik pas wel op. Hij heeft nog steeds last van zn hoofd, ik kom nergens aan.
 
En een zandsnor? Shit, niet geschoren én vergeten te wassen op de koop toe dus. Shit happens.  ::)  Als ik niet oppas vergeet ik mezelf nog eens mee te nemen.
 
Ik denk overigens dat het moeilijk is om wat 'beters' te vinden vwb de inschrijvingen. Als er borg oid betaald moet worden, zou dat voor mij een reden zijn me niet meer in te schrijven; dan rijd ik zelf wel 'ongenuanceerd' een ritje. Ik denk dat organisatoren zichzelf ermee in de vingers gaan snijden, omdat het moeilijk is dat te handhaven. Het is een evenement wat uit enthousiasme wordt georganiseerd, hobby. Ik ben het ermee eens dat het heel vervelend is dat mensen 'maarzo' afhaken op het laatste moment, maar ik denk (juist vanuit het ongenuanceerde oogpunt) dat het moeilijk is om daar consequenties aan te verbinden. Als iemand zijn kind wordt opgenomen in het ziekenhuis, wil je die dan 'beboeten' omdat ie de rit niet meerijdt? Volgens mij moet je dat helemaal niet willen, dat is ook nooit het idee geweest achter het organiseren van dit soort ritten binnen het ARM.
 
Ik denk dat een go-no go punt beter werkt, uiteindelijk ook voor de organisatoren zelf; elke inschrijver 2 weken (?) van te voren een paar dagen de tijd geven te laten bevestigen dat ie meerijdt. Gebeurt dit niet? Dan rijd je dus niet mee.
 
Misschien voor mensen als Martijn een aparte lijst aanmaken. Het wordt dan wel moeilijk om te bepalen wie er wel en wie er niet op mogen, (welke reden is wel legitiem en welke niet?) maar misschien moet je dat maar gewoon met vriendjespolitiek oplossen. Denk dat bepaalde personen hier op het forum veel tijd steken in het organiseren/mede mogelijk maken van ritten en ik vind dat die personen met dit soort evenementen en inschrijvingsmethodes dan wel wat gematst mogen worden. Voordeel is dan gelijk dat die personen dan ook open kunnen zijn over de twijfel van het wel/niet meerijden wat uiteindelijk voor de orga weer practisch is omdat er rekening wordt gehouden met een x-aantal 'twijfelaars.'
Je komt hier dan wel in een groot grijs gebied, maar daar moet je dan niet moeilijk over doen; de orga steekt tijd in een rit om het voor forumleden mogelijk te maken een rit te rijden. Dit is allemaal goodwill en mijns inziens is de orga dan ook vrij om de rit een beetje naar eigen hand te zetten en bepaalde mensen op 'twijfelbasis' wel op de lijst te zetten zonder zich daarvoor te hoeven verantwoorden. Denk dat de rijders die 'als buitenstaander' zo'n rit gewoon voor de fun mogen rijden, allang blij moeten zijn met het feit dat er mogelijkheden zijn dat er dit soort ritten te rijden.
 
Waarom heet dit topic eigenlijk 'pietpraat' en geen 'pRietpraat'?
 

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 1531
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #24 Gepost op: 10-09-2013, 13:08 »
Ik denk overigens dat het moeilijk is om wat 'beters' te vinden vwb de inschrijvingen. Als er borg oid betaald moet worden, zou dat voor mij een reden zijn me niet meer in te schrijven;

Kijk, dat was het doel !
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #25 Gepost op: 10-09-2013, 13:10 »
Kijk, dat was het doel !

Dan stel ik voor dat er borg wordt gevraagd. Ben ik ook weer opgelost  ::)
 
Waaaaaaaaaaaar was die whiskey??
 

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #26 Gepost op: 10-09-2013, 13:13 »
Martijn is ook wel zo eerlijk om het toe te geven, en daarom word hij misschien nu even lijdend voorwerp.

Opzich is het een probleem zodra er een maximum aantal personen word gesteld, en dit doen we ivm overlast. Dan nog is het niet een probleem, tenzij er een overvloed aan inschrijvingen is en dus een wachtlijst. Als die mensen geweigerd worden en vervolgens blijkt dat maar 60% van de aanmeldingen aanwezig is dan gaan er evenementen bij potentiële deelnemers aan de neus voorbij omdat anderen dingen niet netjes doen. Het is ook hun hobby!

En uiteraard zijn echt geldige redenen altijd een excuus! Blessures of andere vervelende zaken hebben we altijd respect voor, daar kun je immers niks aan doen. Dit is nauwelijks te controleren, gelukkig is martijn wel zo eerlijk om netjes de werkelijkheid te vertellen. Mogelijk kunnen we dan toch wat bedenken om dit soort problemen te verkleinen.

ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #27 Gepost op: 10-09-2013, 13:14 »
Kijk, dat was het doel !

Het niet meer inschrijven komt dan overigens door het feit dat het karakter van zo'n rit veranderd. Offroadrijden is hobby, ik heb er best veel voor over en ik schrijf me ook niet in als ik twijfels heb over het wel/niet op komen dagen, maar met borg wordt je vastgezet wat voor mij betekent dat het ongenuanceerde eraf is. De kans dat ik wel/niet op zou komen dagen wordt er niet anders van.

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 1531
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #28 Gepost op: 10-09-2013, 13:20 »
Martijn is ook wel zo eerlijk om het toe te geven, en daarom word hij misschien nu even lijdend voorwerp.

Opzich is het een probleem zodra er een maximum aantal personen word gesteld, en dit doen we ivm overlast. Dan nog is het niet een probleem, tenzij er een overvloed aan inschrijvingen is en dus een wachtlijst. Als die mensen geweigerd worden en vervolgens blijkt dat maar 60% van de aanmeldingen aanwezig is dan gaan er evenementen bij potentiële deelnemers aan de neus voorbij omdat anderen dingen niet netjes doen. Het is ook hun hobby!

En uiteraard zijn echt geldige redenen altijd een excuus! Blessures of andere vervelende zaken hebben we altijd respect voor, daar kun je immers niks aan doen. Dit is nauwelijks te controleren, gelukkig is martijn wel zo eerlijk om netjes de werkelijkheid te vertellen. Mogelijk kunnen we dan toch wat bedenken om dit soort problemen te verkleinen.

Hij is voorbeeld nu. Niet persoonlijk, maar zijn situatie.
Dat is iets waarvan ik denk "jouw probleem" want het is niet te doen
zoveel individuele verschillen in te dekken.

Heel lullig misschien en ja, door zijn eerlijkheid komt hij wel in een donker licht.

Uiteindelijk zien we wel bij de evenementjes wie daadwerkelijk komt en wie
zich alleen maar inschrijft voor ontvangst van de track. Daar wordt nu op de
achtergrond ook hard aan gewerkt.

Uitzonderingen daargelaten blijf ijk het wel asociaal vinden om andermans
plek vast te houden en pas vrij te geven op het moment dat degene die
op reserve staat al niet meer kan.

Zoals Silke al opmerkte, we kunnen het nooit goed doen voor iedereen en ook
is er geen makkelijk denkbare oplossing. Wel leuk om weer eens een zwaai
aan het geheel te geven om te zien of het niet anders kan. Ik ben nogal van
verandering namelijk...

Misschien moeten we 1 x wél geld vragen, gewoon om het effect te meten.
Zolang het maar een borg is en geen geld voor een evenement kan ik er
wel achter staan.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Pietpraat - SpringRide LIGHT editie 2013
« Reactie #29 Gepost op: 10-09-2013, 13:25 »
Mijn vraag doelt op normale weken. Je boekt toch niet iets waarvan je min of meer uitgaat dat je niet kan?
Gaat dit nu over de vakanties van Martijn of inschrijven voor evenementen in het algemeen? Op de vraag hoe Martijn zijn vakanties boekt kan ik weinig zinnigs zeggen  :P  Ik kan me wel voorstellen dat iemand de boot niet wil missen voor een populaire rit en dus zich inschrijft, nog niet wetende of hij/zij dan vrij heeft. Het is makkelijker je af te melden dan aan te melden. In best wat bedrijfstakken is het rooster niet heel ruim van te voren bekend, moet iemand zich dan niet inschrijven en maar hopen dat z'n rooster goed uitvalt zodat hij zich op kort van te voren kan aanmelden en dan blijkt dat de rit dan al vol is? Ik heb me tot nu toe regelmatig ingeschreven voor een ritje of uitje en aan het merendeel niet meegedaan omdat mijn motor onderweg ernaartoe stilstond. Mag ik me dan ook niet meer inschrijven omdat mijn motor een onzekere factor is? Immers, de kans dat ik niet meerij is groter dan dat ik wel meerij.