Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tet portugal met 230kg  (gelezen 2087 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Tet portugal met 230kg
« Gepost op: 01-02-2021, 21:01 »
https://youtu.be/7a0tgrR-Bh4
daarom wil ik zo graag zo licht als mogelijk.
hij lult erg veel.
maar filmt gewoon eerlijk.


ziet het er bij jullie ook zo rommelig uit?
Heb ik een trojaanse ezel in m,n pc ofzo wat de vok is dit :-[

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #1 Gepost op: 01-02-2021, 21:50 »
er ziteensmurfinje pc
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #2 Gepost op: 01-02-2021, 21:56 »
Smurfen zijn blauw en die rijden yamaha.
Dat zijn die motoren die alleen maar uitvallen tijdens Dakar
Nu groter?
Het leek of alles over elkaar heen was geschreven?

Zo.n beetje vanaf 16 min.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #3 Gepost op: 01-02-2021, 22:02 »
Deze video ergens in the middle of nowhere in Zuid Amerika is ook van hem. Dan realiseer je je opeens hoe link het kan zijn om solo te reizen, zeker met een zware motor alhoewel dit met een lichte ook kan gebeuren.


&t=313s
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #4 Gepost op: 01-02-2021, 22:09 »
Heb eens klem onder een kluit kamelen gras gezeten met de Drz maar dan drukt die 150kg al stevig door je crosslaars heen.
Ik heb ook de nare gewoonte om te lang op de motor te blijven zitten ipv dat je het ding van je aftrapt.


Ga dat filmpje ook kijken van hem.
Bij hem gebeurt er nog eens wat.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #5 Gepost op: 01-02-2021, 23:10 »
Ik heb het met een TTR600 gehad, de kickstartvariant. Toch geen bijzonder zwaargewicht.


Halfronde diepe geul, 'liaan' langs de geul pakte een stuurhelft, motor tegen de wand van de geul op, viel om met berijder, TTR met de wielen beduidend hoger dan de rest van de motor op het been. Daar was ook geen springen of wegtrappen aan, het ene moment ben je aan het rijden en het volgende moment lig je onder de motor je af te vragen wat er nou eigenlijk gebeurd was.


Gelukkig had ik wel maatjes die konden helpen, want ik had nog bewegingsvrijheid 0 en het was 'Auw auw, schiet nondeju eens op met dat ding eraf' in plaats van 'oh, wat vervelend, motor op mijn voet, hoe gaan we dat eens oplossen?'. Zo'n TTR heeft ook een knap heet oliereservoir aan de zijkant, bepaald niet prettig.

Als het een KTM van 100 kilo was geweest was het me ook niet gelukt. Of nouja, niet makkelijk in ieder geval; uiteindelijk lukt alles wel. Maar met de wieltjes een stukje omhoog is die 100 kilo nog steeds meer dan wat je kunt vertillen als je er zodanig onhandig bij ligt dat je geen kracht kunt zetten.

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #6 Gepost op: 02-02-2021, 00:26 »

Je moet maar denken, als je ergens klem onder kwam te zitten, ree je niet hard genoeg.


Hoewel dat met kamelegras (or for that matter spinifex) wel weer een apart dingetje is..
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #7 Gepost op: 02-02-2021, 00:56 »
Toevallig net op een ander forum de knuppel in het hoenderhok gegooid :


Als veel TET rijders een lichtere motor nemen, betere banden of wat offroad lessen denk ik dat dat hun plezier zal verhogen.


Als ik voor mezelf spreek zou ik het doodzonde vinden om bij de mooie stukken om te moeten keren.
Een zware motor 10x op een dag op tillen zie ik ook de lol niet van.


Oké  Chris Burch of gezwinde spoed  kunnen alles met een 1100cc adventure .
Net zoals dat ik laatst klem lag onder een ktm van 100 kilo en hem er amper uit kreeg dat ik vast stond.


Zeker bij zoiets als de TET rijden zou ik altijd voor iets offroad geschikt kiezen, waarbij de ktm 690 en Yamaha T7 aan de bovenkant zitten kwa gewicht.


Ik heb als mtb-gids trouwens best wat ervaring met mensen die met kleine aanpassingen meer plezier zouden kunnen hebben.
Achteraf is het allemaal prachtig........
Waarom nou niet kiezen om gewoon meer plezier te kunnen hebben ?




Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #8 Gepost op: 02-02-2021, 06:52 »
Toevallig net op een ander forum de knuppel in het hoenderhok gegooid :


Als veel TET rijders een lichtere motor nemen, betere banden of wat offroad lessen denk ik dat dat hun plezier zal verhogen.


Als ik voor mezelf spreek zou ik het doodzonde vinden om bij de mooie stukken om te moeten keren.
Een zware motor 10x op een dag op tillen zie ik ook de lol niet van.


Oké  Chris Burch of gezwinde spoed  kunnen alles met een 1100cc adventure .
Net zoals dat ik laatst klem lag onder een ktm van 100 kilo en hem er amper uit kreeg dat ik vast stond.


Zeker bij zoiets als de TET rijden zou ik altijd voor iets offroad geschikt kiezen, waarbij de ktm 690 en Yamaha T7 aan de bovenkant zitten kwa gewicht.


Ik heb als mtb-gids trouwens best wat ervaring met mensen die met kleine aanpassingen meer plezier zouden kunnen hebben.
Achteraf is het allemaal prachtig........
Waarom nou niet kiezen om gewoon meer plezier te kunnen hebben ?

Ah, ben jij dat.... ;D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #9 Gepost op: 02-02-2021, 09:18 »
Helemaal met je eens.
En ik ben geeneens verstandig.
Ik snap er ook steeds minder van dat je met een bmw of xt1200 lol kan hebben off road.
Het is eigenlijk een groot risico en vragen om ongelukken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #10 Gepost op: 02-02-2021, 09:30 »

Oké  Chris Burch of gezwinde spoed  kunnen alles met een 1100cc adventure .



Mooi rijtje rijders  ;D ;D


Maar het klopt wel wat je zegt, je moet je materiaal aanpassen aan de slechtste omstandigheden die je kan verwachten (TET Polen hadden we serieuze noppen en dacht dat dat overkill was, maar ik was blij ermee in de blubber die we toch best veel hadden). En je moet jezelf niet vergeten voor te bereiden. Hoeveel mensen gaan er niet ongetraind op wintersport en vinden het gek dat hun gewrichten bezwijken bij een kleine val of dat ze van koffiepauze naar koffiepauze ski-en om te verbloemen dat ze totaal geen conditie hebben.
Als je alleen rijdt (wat ik vaak doe) moet je zorgen dat je voorbereid bent. Ik kan m'n eigen motor makkelijk optillen, ik kan simpele reparaties uitvoeren en ik zorg dat er mensen zijn die weten wat ik aan het doen ben.


Maar ook ik heb wel eens vervelende situaties meegemaakt:
- met arm uit de kom van St Oedenrode naar huis gereden
- met gescheurde kruisband 950 optillen en naar huis rijden
- worstelen met je been onder een motor (570) die hoger dan jezelf ligt op een zandduin in Zuid Marokko


Voor mij is alleen rijden de manier om toch wat km's te kunnen maken (kids) omdat ik flexibel ben wanneer ik ga rijden. Het maakt rijden ook spannender net als met een grote motor rijden. Je moet wel je grenzen kennen en er naar rijden.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #11 Gepost op: 02-02-2021, 12:18 »
Heb eens klem onder een kluit kamelen gras gezeten met de Drz maar dan drukt die 150kg al stevig door je crosslaars heen.

Zo lag ik een keer in Marokko in het mulle duinzand vast met een gedraaid been......  ::)
Om mijn as gedraaid zodat ik in ieder geval op een normale manier bewegingsvrijheid had, maar loskomen? Vergeet het maar. Maatje heeft de motor ietsje opgetild en toen lukte het wel. Daarna met z'n tweetje de brommer opgetild. 150kg exclusief alle bagage drukt wel door.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #12 Gepost op: 02-02-2021, 13:15 »
De keren dat ik met mijn been klem onder de motor lag (200 kilo Tenere) kwam ik altijd wel los door ... NIET proberen op te staan, maar gewoon je andere been gebruiken om jezelf er onder uit te duwen door je vrije voet op het zadel te zetten en ... te drukken. Je duwt jezelf er onder weg.


Geen paniek.... gewoon een truukje.


200 kilo motor in je eentje uit een greppel trekken ... dat lukt me echter nog altijd niet ...
150 kilo trouwens ook niet...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #13 Gepost op: 02-02-2021, 14:11 »
Overal is een truukje voor.
Maar dat leer je door het eerst paar keer fout te doen.
Ach het hele leven is een les :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Tet portugal met 230kg
« Reactie #14 Gepost op: 02-02-2021, 16:50 »
Zo is dat. Die vent uit die video heeft i.i.g. nog een hoop te leren. Gaat hem vast lukken want hij probeert het gewoon, niet gehinderd door gebrek aan kennis of lef. Zo heb ik het ook geleerd  :-X  . . . hoewel 't lef me regelmatig ontbreekt . . . en dan besluit maar een eindje om te rijden.


Dingen die me dan opvallen:
  • hij rijdt te langzaam; met een zware wordt het dan alleen maar moeilijker. De mentale knop moet nog om. Da's best moeilijk.
  • hij blijft in het zadel zitten; zo kan je niet werken met het gereedschap tussen je benen (nee, niet dat)
  • TET met een topcase? Laptop? Heb je dat echt nodig?
  • tank halfvol i.v.m. gewicht, maar wel met volle bepakking... die laatste 10kilo maakt dan ook niet meer uit.
  • ...
...maar goed, hij zegt het zelf al "was not ready for this" :-) Hij zoekt de grens op van wat ie kan, zo leer je vanzelf.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!