AllRoad-Forum > Technische Vraagbaak

Herkeuring 690

(1/5) > >>

Steve:
Ik was vorige week op vakantie en heb toen mijn KTM690 uitgeleend aan de achterbuurjongen. Ik ken m al langer,  betrouwbare jongen.
Helaas is hij ermee op de straat gevallen, met zowel aan de bestuurder als de motor schade.

De motor heeft nu een WOK melding, en ik vraag me af waarop wordt gekeurd. Knipperlichten, spiegels etc, natuurlijk, maar moet de originele uitlaat erop, of is een stille aftermarket met e-keur (Wings) ook toegestaan,  kijken ze naar de milieunorm van nu, of is de norm van het bouwjaar van toepassing?

Ik ga dit overigens niet op de bestuurder verhalen. Hij is ondanks goede kleding toch zwaargewond, maar wel met een hersenschudding, verschillende breuken en is blijvend invalide. Hij heeft  wel wat anders aan zijn hoofd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

GezwindeSpoed:
Mijn Husaberg 570 heeft in de fik gestaan, combinatie benzine lek met kachel in garage. Kunststof subframe was grotendeels gesmolten. Ik kreeg hierom ook een WOK melding. Ik heb alles geprobeerd om dit te voorkomen ik heb zelfs de expert van mijn verzekering op papier laten zetten dat er geen structurele schade was en dat de WOK melding in zijn ogen overbodig was. Helaas, bleef toch WOK. StenvenD heeft uiteindelijk deze motor van mij overgenomen en naar de keuring gebracht. De motor moet voldoen aan de toelatingseisen, dus geluid licht knippers, spiegels en normen van toen. Een stille vervangingsuitlaat mag, maar dat was een flinke uitdaging om die stil genoeg te krijgen. Steven kan en wil je vast meer vertellen.
Weet je waarom je WOK hebt gekregen, misschien kan je ook protest indienen. Ik denk dat er wel iemand is die nog een originele uitlaat heeft liggen voor weinig.

Steve:
De motor is over de kop gegaan (stuur is omlaag gedraaid en krom), koplamp eraf, lichtschakelaar kapot, koppeling lekt, standaard krom.
De exacte reden staat er niet in.
Ik heb niet zo’n probleem met een keuring, maar als ik de euro5 norm moet halen wordt t lastig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erwin P:
Altijd naar normen van toen het voertuig verkocht werd.
WOK wordt er meestal gekeken naar waarvoor hij afgekeurd was, best mogelijk dat hij niet eens gestart wordt.


Uitlaatje lenen van een forumlid misschien een optie?

grandia:
Wow, wat een triest verhaal zeg.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie