Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: El-chott 2005: de stand van zaken  (gelezen 15488 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: El-chott 2005: de stand van zaken
« Reactie #15 Gepost op: 02-11-2005, 07:49 »
't is geloof ik een beetje zwaarder dan de Raid in Marokko, als ik het verhaal zo lees. Wel erg lekker hoor.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: El-chott 2005: de stand van zaken
« Reactie #17 Gepost op: 02-11-2005, 08:39 »
Ook een fotootje van Corne

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: El-chott 2005: de stand van zaken
« Reactie #18 Gepost op: 02-11-2005, 08:43 »
Wat een team!!! Gelukkig nog geen echte problemen gehad! :)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: El-chott 2005: de stand van zaken
« Reactie #19 Gepost op: 02-11-2005, 09:26 »
Zware dag zo te zien:

Dag 2

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: El-chott 2005: de stand van zaken
« Reactie #20 Gepost op: 02-11-2005, 10:02 »
De stand van de proloog staat ook op de marathonrally-site en daar kun je hun nummers zien. Volgens mij heeft Jeroen nr 50, Corné nummer 51, Marcel nummer 48, dus dan zal Meindert wel nummer 49 zijn. Zijn ze wat makkelijker herkenbaar op de foto's.
Leuk hoor dat die site zoveel foto's plaatst en die video's zijn helemaal top!
Waarschijnlijk is er van de jongens vrijdag pas weer nieuws omdat ze tot die tijd geen bereik hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: El-chott 2005: de stand van zaken
« Reactie #21 Gepost op: 02-11-2005, 11:00 »
Wie zijn die gasten in de KIA?
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: El-chott 2005: de stand van zaken
« Reactie #22 Gepost op: 02-11-2005, 11:05 »
Hier nog een mooie prent van Jeroen



Gaaf hoor :o :o :o
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: El-chott 2005: de stand van zaken
« Reactie #23 Gepost op: 02-11-2005, 11:10 »
Wie zijn die gasten in de KIA?

Van het Hutten Dakar team rijden ze ook mee:


27-10-2005 Anne Kies met 6 x 6 op weg naar Tunesie
Het Hutten rally team vertrekt naar Tunesie voor een trainingskamp van 10 dagen. In Genua gaat het team op de boot naar Tunis en daar zal men een aantal dagen aan de El Chott rally deelnemen. Anne Kies en Marcel Stappenbeld vertrokken vanmorgen om 10.30 uit Beerzerveld voor de reis van bijna 1200 km. naar Genua. De Ginaf 6 x 6 was door Luchjenbroers Emmen in de kleuren gespoten en AT reclame uit Laren bracht gisterenavond nog snel de bestickering aan. De beide bedrijven hebben goed en snel werk geleverd waarvoor onze hartelijke dank. De beide rally wagens staan nu nog bij de spuiter maar aangezien de rest van het team pas morgenochtend vertrekt komt dit ook allemaal in orde.
 


 ;)


Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: El-chott 2005: de stand van zaken
« Reactie #24 Gepost op: 02-11-2005, 11:11 »
Nog een stukje van http://www.huttenrallyteam.nl/


Citaat
31-10-2005 Succes voor Sunweb Hutten Rally Team in Tunesië
erman Hutten en Hennie Wullink wonnen met overmacht de proloog in de El Chott Rally. Over een strandparcours van bijna 11 km waren ze ruim een minuut sneller dan Ebert Dollevoet en Winston Post in de tweede auto van het team. Als trotse klassementsleiders mochten zij de volgende dag als eerste starten voor de etappe van ruim 371 km. Het was een mooi gezicht de twee auto's van het team aan de kop van het klassement te zien starten

De reis naar Tunesië was lang en we waren maar wat blij dat de rally eindelijk van start kon gaan. De temperatuur is bijna 27 graden en de stemming zit er natuurlijk goed in na de behaalde successen. De Unimog van het team Hoogendijk/Wesselink werd keurig vijfde in het vrachtwagenklassement. Kortom het gaat hier goed en we laten binnenkort weer wat van ons horen.
Citaat
   
Laatste nieuws
 Etappe van 371 km werd tijdrit meer >
 Succes voor Sunweb Hutten Rally Team in Tunesië meer >

02-11-2005 Etappe van 371 km werd tijdrit
De organisatie van de El Chott Rally heeft de proef van de eerste dag aangepast. In plaats van een snelheids- en navigatieproef werd het een tijdrit. Er moest op een vooraf vastgestelde tijd worden gereden en men mocht niet later of vroeger dan deze tijd binnenkomen. Het gevolg voor onze twee auto’s was dat men al ruim drie uur voor de vastgestelde tijd aan de finish stond. Wachten had niet zo veel zin dus werd er maar ingeklokt. Het gevolg was wel dat onze beide auto’s beloond werden met een straftijd van enkele uren. Niet leuk voor het klassement maar om drie uur te moeten wachten om te mogen finishen is wel een hele lange tijd. Toch was de etappe niet zonder problemen verlopen. Hier en daar wat navigatiefoutjes en daarboven op dus de straftijd drukte toch wel een beetje de stemming. Maar zoals binnen ons team gebruikelijk was dit al heel snel over. Ebert en Winston hebben hun vuurdoop gehad en waren zeer enthousiast. Of het rijden over een kerkhof en het afdalen van een stenen trap nu wel of niet in het roadbook stonden dat laten we dan maar zo. Ze hebben in ieder geval veel geleerd en daar ging het tenslotte toch om.

Het team Hoogendijk werd door\\kwajongens met stenen bekogeld en twee stenen gingen dwars door de ruit en de cabine. Wat kneuzingen en een gesneuvelde voorruit waren het gevolg. Nico Hoogendijk belde op met de boodschap dat ze gestenigd waren maar al weer onderweg waren. Geen leuke ervaring maar dat mag bij deze heren de pret niet drukken. Ze hebben heel veel plezier samen. Vandaag dus twee snelheidsproeven zodat onze beide Sorento’s kunnen larten zien wat ze waard zijn..

De service ploeg doet heel belangrijk werk en verving gisteren in recordtijd een koppeling. Ook binnen de assistrentie groep is de sfeer uitstekend. Het gaat ons dus allemaal goed en dat hopen we zo te houden.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: El-chott 2005: de stand van zaken
« Reactie #25 Gepost op: 02-11-2005, 11:12 »
Wat ziet dit er allemaal vreselijk gaaf uit!!!!
Doet je toch wat extra's als je weet dat er vrienden van je aan het rijden zijn.

Ik ga heeeeel hard oefenen om hier ook ooit aan deel te nemen

Misschien in het voorjaar toch maar de Tuareg rally, of toch maar de Alta Turia, of de Raid de L'amité, of............
(buiten hard oefenen dus ook maar hard sparen :-\)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: El-chott 2005: de stand van zaken
« Reactie #26 Gepost op: 03-11-2005, 07:20 »
Citaat
21. El Chott: Hard dunes and a burned down Nissan on Wednesday 
 
Which for one day! Actually the stage should lead scarcely 100 kilometers on Wednesday of Douz after Ksar Ghilane by dunes and across small runway parts - nevertheless the dunes proved as in such a manner soft and with difficulty to drive, which decided the organization in the morning to shorten the distance radically. The distance offered nevertheless above all what the participants wished themselves: Sand, sand and again sand.

The tendency was accordingly well gelaunt - to to its borders to go had, or also its borders exceeded. "a beautiful stage" reports KTM pilot Tilo Grapenthin. "at the beginning some motorcycle pilots were a little were disappointed, that the stage shortened - after few meters however clear not to create that in such a way the actual stage would have been - either because of the sand or because of sprits lacking. The dunes were violent to read only easily and beautifully hard, but suddenly optically just as firmly - however softly as nothing. I have myself today three times festgefahren, as the third into the goal came however nevertheless. Fright customer gave it with a camel, which suddenly ran before me on the runway - I could evade however fortunately still in time."

Thus Grapenthin belongs to the professionals, who already were after few hours in the goal. To the comparison: Some participants gave up first, returned to Douz or must in the dunes stay overnight. Altogether seven motorcycle pilots developed the DK coworkers together with the DK4 (of Patrick Clairquin and Heiko weber) spontaneously a Duenencamp, divided their meal supplies among the "unplanned guests". According to distributed and mixed today the participant field again. The two Kia of the Hutten Rallyteam fought hard with the sand, at the end stopped the Kia of the Rally beginners Ebert Dollevoet and Winston post office with a defect and had by its T4 Unimog to be supplied. Herman Hutten came through better, had to let some amateurs however nevertheless happen.

As first today Ingo Schmude and Arnd Goetz with its Mercedes G came into the goal, directly behind it Willi Fankhauser and Norbert Stadler in the Hekla Toyota Landcruiser. Both needed like the best motorcycles likewise only scarcely over two hours. Accordingly the Toyota pilots were pleased: "see you, it were nevertheless a geile idea, behind Schmude to drive" laughed to Stadler opposite its pilot. As the third it actually created in this year the underpowered Willi Janke. The baker from the proximity of Berlin was particularly pleased: "are perfectly come through one insanity day, we and could make substantial time good".

On the Erstplatzierten Ingo Schmude hung itself for a while also lobster pilot Eugen Eble together with his copilot and Kompagnon Thomas Ettrichraetz. "the lobster goes like sow" in such a way to Eble in the evening, "everything runs, only with the gasoline has we still problems". The gasoline became already yesterday too hot, cooked and provided for occasional obligation tracing. The gasoline pump and further relevant parts thereupon shifted into cooler ranges, did not continue to be enough however apparent yet. "we rolled today the field up from the rear, were for a long time at second position. Although we could have overhauled, have I again and again said Schmude, let us remain themselves to to, kanns and brings you fast in the goal ". But again once it was the too hot gasoline, which provided for renewed obligation tracing and so lobsters (that by the way any longer with an original engine does not run) actually snapped that again in the centre zone back threw.

The second lobster of the only lady team on the Rally, Dagmar Kleinschmidt and Birgit Zeuch, had to fight today with the Tuecken of the sand: "everything ran in the best way, we was well on the way to we in a funnel festfuhren themselves. We tried to free-get the lobster but proved as condemned heavy. After our forces left us, we made first times a break. Harm, which we did not have our laptop thereby, then we could have looked at least still another film "laugh Dagmar. Finally both aufgerappelt themselves however nevertheless again and the lobster away aufwaendig cleared.

A smoke column ascended in the afternoon over the dunes. An accident, something bad? No, it concerned the Nissan Terrano of Joerg unfortunate, which had decided at short notice, instead of starting as a tourist nevertheless in the valuation. Already on Tuesday unfortunate the betagte Nissan had to fight its spirit completely with oil problems, today gave up. In the dragging rope of a Servicetrucks fire noticed, immediately unfortunate suddenly developed one all valuable one and left the jeeps to its fate. Only few minutes later the Nissan burned lichterloh and harms must now in a Servicetruck further to the Rally participate.

For particularly much excitement at the team fright sport provided today the message of yesterday of marathonrally.com, into the participants small Schummeleien assumed. "definitely" told today Gerald Jacobys front seat passenger Axel Untersteller, "in the opposite, does not tune we is despite professional services and vehicle also only one amateur team and knows the distances just as little, as all different also." Also that the teams of Gerald Jacoby/Axel Untersteller as well as Volker Jakoby and Karl fright before the El Chott the distances, disclaim the two teams already drove off: "the vehicles were only transferred after Tunesien. Both are certified in Tunesien, this permission had to be renewed. "the message provided for rather much trubel, we did not know at all, which some participants think in such a way. But that is nevertheless often like that, there is simply times good one and none goennt it one "in such a way Axel Untersteller. Today the Mitsubishi Pajero and Landrover Defender dropped back somewhat in the valuation, after both teams had to fight like all other participants also with the Tuecken of the extremely soft sand.

Particularly much fun had Scania Truckpilot Peter Niedergesaess and its crew, who let "so correctly" fly today for the first time its Scania could. "on the runway the Truck went very well, we removal" the Offroad mode "and created it, up to few minutes, nearly the times of the Kias to reach" so to front seat passenger Marcus lacing. If one lets the Scania go "correctly", he nevertheless creates 150 km/h. At least one has it up to the speed already driven... Ergo licked Niedergesaess, which provided so far particularly with the Trucktrial and the Berlin Breslau for sensation, now also "blood", which concerns Wuestenrallys. "a hot distance, was simply class. Times look, like it continues "reported Peter Niedergesaess in the evening.

As at each Rallytag there is naturally much more to report - is there on tomorrow's Thursday however the official quiescent day set, we will use this, in order to report in detail further over the past days and a further video to publish as well as current pictures and tables. The Wednesday evening "is celebrated" traditionally, even if no official celebration is announced. Caterer pit Frey and its crew recompenced the participants in the evening however with juicy steaks, Pommes Frites and salad... according to for a long time were the queue before the expenditure for meal - the whole evening away.

The greeting of the daily goes today to the "driver of the tuerkisen MAN KAT" and comes from lobster Copilotin Birgit Zeuch.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: El-chott 2005: de stand van zaken
« Reactie #27 Gepost op: 03-11-2005, 13:10 »
3 foto's en 1 ervan een NL "Arteffect" motor naast het verhaal (op de originele plek tenminste). Goed man.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: El-chott 2005: de stand van zaken
« Reactie #28 Gepost op: 03-11-2005, 13:24 »
Artikeltje van 3 november op van Hutten page:

Citaat
03-11-2005 Monteurs maken overuren maar stemming blijft goed

Wat de bedoeling was komt ook precies zo uit. We wilden gaan testen en de auto’s vol belasten. Tot de grens en het liefst een beetje erover zodat de grenzen aangegeven kunnen worden.. Natuurlijk zonder risico’s te nemen want de veiligheid wordt ook in de El Chott rally met hoofdletters geschreven. Een koppeling werd gewisseld, en voor zelfs een complete versnellingsbak draaiden de mensen hun hand niet om. We kunnen hier testen onder Dakar omstandigheden en dat lukt goed. Vandaag een zware etappe met veel zand ( en spit) werk. Ons rescue team de Hoogendijken en Wesselink met de Unmig kregen vandaag hun eerste klus. De auto van Ebert en Winston stond vast in de duinen maar de Unimog was snel ter plaatse en zijn nu met de Kia op sleeptouw onderweg naar het bivak. Daar zal bekeken worden wat er aan de hand is want de auto moet morgen wel weer rijden voor de lange weg terug naar Nederland. Eerst ruim 700 km naar Tunis, dan 22 uur op de boot en dan ook nog ruim 1200 km op weg naar huis. De Ginaf 6 x 6 zal het wel niet redden om zondag al thuis te zijn, want de auto mag op zondag niet rijden in Zwitserland en Duitsland. We zoeken nog naar een oplossing maar het zal wel moeilijk worden. </p><p>Vanavond en morgenochtend worden er nog filmopnamen van ons team gemaakt die de organisatie gaat gebruiken voor reclame doeleinden. Op deze wijze komen we makkelijk aan professionele beelden van ons team onder wedstrijdomstandigheden.</p><p>We gaan op de boot nog evalueren en daarna is het aftellen voor Dakar. We kijken terug op een geslaagde test periode in Tunis.</p><p>Ons reddingsteam met de Unimog blijft de rally &quot;normaal&quot; uit rijden hoewel normaal misschien niet het juiste woord voor deze equipe is. We wensen ze veel succes en ze hebben bewezen dat we in geval van nood op hun kunnen rekenen.</p><p>Dit was de verslaggeving vanuit een zonnig Tunesie. Rogier van harte en tot zondag.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: El-chott 2005: de stand van zaken
« Reactie #29 Gepost op: 03-11-2005, 19:37 »
't Is ff minder met onze helden, zie TM update. Vandaag gelukkig beetje rust pakken. :-\
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain