Ik lui??...soms...
Wat ik lees over de automaten Foresters, en uit eigen ervaring met mijn dienstwagen (Vitara) bij de boswachterij toendertijd, is dat een automaat best fijn rijden is in het terrein. Met kruipwerk alleen op de koppeling gaan de koppelingsplaten hard...en een automaat kan heel mooi de kracht verdelen.
Nadeel...hoger verbruik. mwa hoog...automaat +turbo 1:11,5...Non Turbo 1:13. Er zijn 4x4 wagens die dit velemalen hoger verbruiken....maar dan heb je ook wat.
Tsja, jammer dat de Turbo versie geen lage gearing heeft....misschien dat deze genoeg kracht heeft?
@ JvV: Mooi dat je nooit gekke dingen hebt gehad! Wat is jou verbruik zo'n beetje?
De grondspeling is vrij makkelijk op te hogen. Zie hier een liftkit van 35mm (veren) :
http://www.ironman4x4.com/html/subaru/71.htmlEn dan BFG AT 215/75-15 banden en hij komt wederom wat hoger (als dat past met een verenliftkit...)
Kan je 'm ook nog bodyliften, gaat ie wederom 35mm meer omhoog. En die zijn prijzig iid...
Heb nog even.....dus mooi tijd om alles rustig uit te zoeken. Wel een turbo of toch 1 zonder? Automaat of manual. LSD of open diff achter. Diffs upgraden of zo laten?
Subaxterme heeft wel een mooie sumpguard! Had je die al gezien?
Best veel voor te krijgen! Vooral in aussie land! Zelfs lierbumpers.
Word een leuk projekt.
Maar eerst het huis afmaken....
Gr. Johan