Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Case savers op DRZ monteren  (gelezen 8197 keer)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: Case savers op DRZ monteren
« Reactie #16 Gepost op: 10-09-2009, 14:06 »
Bedankt voor de URL's
 
Gouden case-savers op een blauwe DRZ gaat niks worden denk ik, dus gewoon de plain zilvere versie
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Case savers op DRZ monteren
« Reactie #17 Gepost op: 10-09-2009, 18:45 »
Bedankt voor de URL's
 
Gouden case-savers op een blauwe DRZ gaat niks worden denk ik, dus gewoon de plain zilvere versie

Hehe, nee, dat is dan weer een beetje teveel van het goede denk ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Case savers op DRZ monteren
« Reactie #18 Gepost op: 19-09-2009, 07:48 »
Vergeet niet een kruis van schilderstape over de kappen en je carter te plakken om ze tijdens het drogen op hun plekje te houden..

Anders zijn ze een paar cm verzakt én zitten 's ochtends muurvast :-X

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat aluminium een klap op je carter tegenhoud. Voor je vertrekt zou ik voor de zekerheid toch maar even de achterkant van je schakelpookje rondvijlen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Case savers op DRZ monteren
« Reactie #19 Gepost op: 19-09-2009, 13:27 »
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat aluminium een klap op je carter tegenhoud. Voor je vertrekt zou ik voor de zekerheid toch maar even de achterkant van je schakelpookje rondvijlen!

Aluminium is taaier dan magnesium. Tevens wordt de klap over de magnesium kap verspreid door de taaie lijmlaag die er tussen zit. dus vindt de druk niet op 1 klein puntje plaats en is het geheel veel sterker geworden. Daarnaast absorbeert de kit een groot deel van de klap. Pookje veilen lijkt mij dus overbodige luxe.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Case savers op DRZ monteren
« Reactie #20 Gepost op: 19-09-2009, 19:03 »
Ik ken gevallen die de gewone stalen versie van de case savers hadden. Er was amper een deuk te zien ter hoogte van de schakelpook na de val. Toch lekte de magnesium kap vanachter de case saver olie. Scheur in carter.

Ik ben nu zelf overgestapt op de hardere Kevlar/Carbon-versie, in de hoop dat die niet meebuigt in een val.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Case savers op DRZ monteren
« Reactie #21 Gepost op: 07-10-2009, 08:20 »
Gisteren in de alpen mijn case savers uitgeprobeerd, door een mislukte drift. Achterwiel tolde door, motor ging back first en schakelpookje kon daardoor niet inklappen.

Door de drift ging mijn motor achterstevoren plat en kon het schakelpookje dus niet inklappen. Resultaat zijn 2 flinke deuken in de deksel(afdruk van mijn schakelpookje). Bij opschakelen druk ik mijn pookje er nu in, wat vlot doorschakelen vermoeilijkt. Dit lijkt mij wel het minste probleem. Afschakelen merk ik niks van. Ik overweeg een stalen exemplaar te monteren, die minder indeukt en de klap beter verspreidt. Daarnaast een ander schakelpookje met een platte achterkant i.p.v. 2 opstaande strips.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Case savers op DRZ monteren
« Reactie #22 Gepost op: 07-10-2009, 08:48 »
Vervelend.

Het rondvijlen van de achterkant van de schakelpook helpt al een heel eind, juist nu hij blijft hangen.

Je kunt, nu het resultaat niet meer te verwijderen is, ook een Kevlar kapje over je case saver heen monteren.

Is hij dubbel beveiligd én je pook blijft niet meer hangen.

Bij mij zit het ook zo en het werkt prima.

Heb je nu veel speling op die schakelppook-as?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Case savers op DRZ monteren
« Reactie #23 Gepost op: 07-10-2009, 21:39 »
Het rondvijlen van de achterkant van de schakelpook helpt al een heel eind, juist nu hij blijft hangen.

Heb je nu veel speling op die schakelppook-as?

Klopt, dacht dat het een dubbele strip was, maar bij nader onderzoek is het inderdaad een slap gietsel(met 2 uitstekende randjes). Ik heb net een vijl gescoord, dus ga die morgen voor vertrek over het pookje halen. Denk inderdaad dat het opschakelen dan probleemloos gaat.
 
Zodra ik thuis ben ffe de case saver eraf halen en onderliggende schade controleren(indien aanwezig).
 
Vervolgens nieuwe erop. Ik denk alleen niet dat het een carbon uitvoering wordt.
 
Speling op de as had ik al(klein beetje en vooral axiaal). Heb eens gehoord dat je dan een stalen busje moet steken, of is dat bij het tandwiel? Mijn motor zweet wel in die buurt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Case savers op DRZ monteren
« Reactie #24 Gepost op: 07-10-2009, 21:42 »
Speling op de as had ik al(klein beetje en vooral axiaal). Heb eens gehoord dat je dan een stalen busje moet steken, of is dat bij het tandwiel? Mijn motor zweet wel in die buurt.

Wat jij bedoelt is de stalen bus van de uitgaande as (tandwiel) vervangen door een RVS-bus en een nieuwe keerring?

De schakelpookas kan soms ook lekken, maar niet zo vaak als die rond het tandwiel. Lekker laten zitten indien er nu niets lekt...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Case savers op DRZ monteren
« Reactie #25 Gepost op: 30-11-2009, 22:25 »
ps. Zie hier een setje vanuit de USA voor € 25 inclusief verzenden <--bargain!
Merk: CFC <--bekend merk met goede waarderingen
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CFC-OFFROAD-ENGINE-ARMOR-DRZ400-KLX400-All-No-Logo_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem19b80964bdQQitemZ110461805757QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Case savers op DRZ monteren
« Reactie #26 Gepost op: 30-11-2009, 22:36 »
Kijk liever voor carbon kapjes. Die zijn misschien 3 x zo duur maar die werken tenminste...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Case savers op DRZ monteren
« Reactie #27 Gepost op: 30-11-2009, 22:51 »
Kijk liever voor carbon kapjes. Die zijn misschien 3 x zo duur maar die werken tenminste...

Daar is niet iedereen het mee eens :-X

Op zich zijn ze niet zo veel duurder: € 40 inclusief verzenden

http://cgi.ebay.com/Carbon-Fibre-Kevlar-Engine-Case-Guards-DRZ-400-CCM-KLX_W0QQitemZ260503853735QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item3ca73d5aa7

Persoonlijk vind ik het niet mooi en heb ik mijn twijfels of ze sterker zijn.
Maar als iedereen met de zelfde plaatjes rond rijdt wordt het ook zoo saai. 8)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Case savers op DRZ monteren
« Reactie #28 Gepost op: 01-12-2009, 09:08 »
Waar het (imo) om gaat is dat het je dure, kwetsbare magnesium onstekings-en koppelingsdeksel beschermt. Ikzelf heb gezocht naar exemplaren met flink wat "body" zodat als ik op m'n muil zou gaan het kapje de krachten die erop komen een beetje zou kunnen opvangen en verdelen. Ben toen uitgekomen bij de firma RPP uit Israël. (www.r-p-p.com) om precies te zijn: http://www.r-p-p.com/nconfig.asp?psn=30  Tijdje geleden inmiddels alweer een collectieve inkoop gedaan daarzo... Nog steeds blij mee  :D
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Case savers op DRZ monteren
« Reactie #29 Gepost op: 01-12-2009, 09:48 »
De 'orginele' case savers blijken niet te werken. Ze buigen, het magnesium erachter barst echter en de case saver buigt ook weer ongezien snel terug.

Dan is bij een simpel valletje je carter lek, maar je case saver heel. Een klein streepje getuigt van de plek waar hij geraakt is.

Neem iets dat onbuigzaam is of plak 2 case savers over elkaar heen. Dan pas ben je veilig.