Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Demonteerbare trailer  (gelezen 3569 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Demonteerbare trailer
« Gepost op: 21-02-2018, 17:03 »
Ik overweeg de aankoop van een trailer voor mijn Enduro, maar heb eigenlijk geen plaats om die te stallen. Ik kwam uit bij demonteerbare trailers zoals deze: http://www.motolugnederland.nl/pages/aanhangers.php.


Heeft iemand ervaring met dergelijke dingen? Zijn ze enkel geschikt voor kleine verplaatsingen of kan ik er zo ook mee naar Spanje? Er is keuze tussen 8" en 10" wielen, kan je ivm slijtage beter voor 10" gaan, ook al zal de trailer dan hoger komen te liggen en moeilijker op te rijden zijn? Of is het verschil eigenlijk klein?


Bedankt voor jullie wijsheid!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Demonteerbare trailer
« Reactie #1 Gepost op: 21-02-2018, 17:42 »
wat heb je nodig
tubelles banden
klassiek kegellagerset met splitpen
kan je met een gerust hart naar verweg


mijn Erde heeft kogellagers en een zelfborgende moer, onvoorstelbaar dat iemand zoiets bedenkt
meer voor in je thuisland zegmaargerust
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Demonteerbare trailer
« Reactie #2 Gepost op: 21-02-2018, 18:49 »
Ik heb zoiets, met 8'' bandjes. Eigenlijk gemaakt voor 1 motor, max 350kg. Maar met twee DRZjes (+-300kg) naar zuid Spanje gereden.
En later nog een keer naar zuid Frankrijk. Ruim 13.000 km, en bandjes zijn nog prima.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Demonteerbare trailer
« Reactie #3 Gepost op: 21-02-2018, 22:10 »
Een vriend van mij en ikzelf hebben een Motolug.
--Hij rijdt er al jaren kriskras mee door Europa met een BMW1200GS erop.
--Ik heb er zelf een die is gebruikt om een Yamaha Vmax mee naar Spanje te vervoeren.
--Ook vervoer ik er regelmatig een KTM350 mee.
Allemaal zonder problemen….

Het is wel heel belangrijk dat je de banden precies op de juiste spanning houdt en regelmatig controleert.
Bij de leverancier even vragen wat de juiste spanning is.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: Demonteerbare trailer
« Reactie #4 Gepost op: 22-02-2018, 08:43 »
Een vriend van mij en ikzelf hebben een Motolug.
--Hij rijdt er al jaren kriskras mee door Europa met een BMW1200GS erop.
--Ik heb er zelf een die is gebruikt om een Yamaha Vmax mee naar Spanje te vervoeren.
--Ook vervoer ik er regelmatig een KTM350 mee.
Allemaal zonder problemen….

Het is wel heel belangrijk dat je de banden precies op de juiste spanning houdt en regelmatig controleert.
Bij de leverancier even vragen wat de juiste spanning is.


En hebben jullie 8" of 10" wielen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Demonteerbare trailer
« Reactie #5 Gepost op: 22-02-2018, 10:19 »
Ik heb 8 inch. Daar is zonder problemen zowel de Vmax mee vervoerd als nu mijn KTM


Mijn maat met de BMW GS1200 heeft kleine autovelgen zelf pas-gemaakt. Precieze details/maten weet ik niet.
Dat vond hij makkelijker dan kan hij het reservewiel van zijn auto gebruiken (geloof ik).

Ik geloof dat hij 4 gaats autovelgen heeft gevonden. Daarvan paste het middengat niet dat. Die heeft hij toen op de draaibank iets groter gedraaid (meen ik).

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Demonteerbare trailer
« Reactie #6 Gepost op: 22-02-2018, 14:48 »
Heb er ook een, 10" wielen. Gaat al jaren mee, en ik onderhoud hem nauwelijks. Ben nog niet verder gekomen dan midden-Frankrijk met 2 motoren, maar dat lag niet aan de trailer (we hoefden gewoon niet verder).
Het blijft een boel geld voor een aanhanger, maar het werkt prima.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Demonteerbare trailer
« Reactie #7 Gepost op: 22-02-2018, 15:13 »
Ik heb er ook eentje. De wielmaat wordt meen ik bepaald door de hoogte van je trekhaak. Ik heb 8 inch geloof ik op een stationwagon.


Zwak punt zijn de spatborden. Die zijn van 'bros' kunststof gemaakt en die scheuren.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Demonteerbare trailer
« Reactie #8 Gepost op: 22-02-2018, 17:25 »
Heb ook een motolug gekocht.
Om er een serie van te maken.
Heb er 1 keer motor op vervoerd.
Boven de 100 vond ik het bedenkelijk worden of de boel heel zou blijven.

Meteen verkocht en ik ga ze niet maken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Demonteerbare trailer
« Reactie #9 Gepost op: 22-02-2018, 20:06 »
Heb ook een motolug gekocht.
Om er een serie van te maken.
Heb er 1 keer motor op vervoerd.
Boven de 100 vond ik het bedenkelijk worden of de boel heel zou blijven.

Meteen verkocht en ik ga ze niet maken.


Kortom je hebt hem niet echt uitgeprobeerd. Het is namelijk een prima trailer die boven de 100 ook heel blijft getuige de reacties van anderen en de mijne die hem wel hebben uitgeprobeerd op lange termijn.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Demonteerbare trailer
« Reactie #10 Gepost op: 23-02-2018, 10:16 »
Tuurlijk wel geprobeerd.
Maar ik ben zuinig op m.n motoren.
Een aanhanger die boven de 100 vreemd slingerend gedrag gaat vertonen. Voldoet niet voor mij.
En als de constructie mij niet bevalt om na te maken gaat het de deur uit.

Lees dan ook het draadje eens op gs forum.
Hoe belabberd de kwaliteit is van het lakwerk.
Dat is nog minder als het chroomwerk als van een chinese motor, heb ik ook gehad om te testen.

Meer als €1000 voor een aanhanger is gewoon veel geld en dan mag je kwaliteit verwachten.
Kraak niets af wat me wel goed bevalt.probeer een eerlijk stukje tekst neer te zetten.

Ben er niet te spreken over en dat is mijn verhaal.
Hier zal je het mee moeten doen.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 51
Re: Demonteerbare trailer
« Reactie #11 Gepost op: 23-02-2018, 10:21 »
5 positieve reacties en 1 negatieve (die overigens niet minder geapprecieerd wordt!). Ik ga het een kans geven denk ik, vooral omdat ik eigenlijk weinig keuze heb aangezien ik geen plaats heb om een gewone aanhanger te stallen.


Weet iemand toevallig nog een tweedehandsje staan of moet ik maar meteen de volledige 1000+ euro ophoesten?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Demonteerbare trailer
« Reactie #12 Gepost op: 23-02-2018, 11:29 »
Misschien nog een tip: toen ik de mijne net had en voor het eerst in elkaar had gezet stuurde de mijne ook heel raar en hij stuiterde over de weg.

Mijn maat erbij gehaald die al langer een Motolug heeft. Er was voor mij niets ongewoons aan te zien maar met hem samen (duurde best lang voor we het zagen) bleek dat ik mijn wielen verkeerd om had gemonteerd. Beetje lastig uitleggen, zal het proberen: je kunt de wielen duwend monteren of trekkend. Dat laatste is hoe het moet. Het verschil is bijna niet te zien maar het moet echt zo en het maakt echt veel verschil…...
(…..de negatieve meneer hierboven had misschien ook wel diezelfde fout gemaakt……)

Het lakwerk is inderdaad matig, maar zolang hij binnen wordt bewaard, en omdat hij opvouwbaar is kan dat meestal, is de lak goed genoeg.

Grtz
F.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Demonteerbare trailer
« Reactie #13 Gepost op: 23-02-2018, 13:04 »
Dat zou best wel eens zo kunnen zijn.
Jou verhaal met die wielen.
Een gemiste kans voor mij.
Wees blij voor jullie anders waren er propjesmotolugs op de markt gekomen en daar wil je voor je verdriet ook niet mee gezien worden.
Maar wees eerlijk als ze dat niet fatsoenlijk aan kunnen geven.
Of constructie technisch onmogelijk maken om verkeerd te monteren.
Blijft €1000 teveel geld voor wat je ervoor krijgt.
Ff voorop gesteld dat ik ze er niet voor zou willen bouwen.
Loont pas bij grote aantallen.
En dan vindt ik het niet meer leuk.
Zet de motor nu gewoon achterin de auto.
En slaap erin.

En dat is kou lijden onder een motolug.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 768
Re: Demonteerbare trailer
« Reactie #14 Gepost op: 28-02-2018, 16:01 »
Net getest: ze doen het ook prima bij -10 graden en sneeuw!!!


Pekel kan die dan weer minder goed tegen (roestig). Van de vorige rit.