Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Benzineprijs, wanneer moet je, noodgedwongen, stoppen met rijden?  (gelezen 1241 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1534
De adviesprijs voor super is vanaf vandaag € 2,347 en deze zou nog véél verder kunnen stijgen. Absurde prijzen, aangejaagd door de oorlog, en geen electrische alternatieven voor offroad rijders die graag lange (meerdaagse) trips maken.

Wordt dit ook een hobby killer?


2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Benzineprijs, wanneer moet je, noodgedwongen, stoppen met rijden?
« Reactie #1 Gepost op: 05-03-2022, 10:28 »
Nee natuurlijk niet.Hoeveel rokers zeiden vroeger als een pakje shag een tientje kost stop ik per direct.Shag is nu iets van €12 pakje.Dat is ruim 26 gulden.Wacht maar tot de gaskraan dicht gaat.Dan kan je pas jammeren.Ik niet voorlopig heb nog iets van 15m3 amerikaans en europees eiken leggen.Voor m.n kacheltje.Mag dit binnenkort wel eens naar de bank brengen dit wordt straks roofgoed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Benzineprijs, wanneer moet je, noodgedwongen, stoppen met rijden?
« Reactie #2 Gepost op: 05-03-2022, 10:44 »
Weet je nog; 10 cent erop, kost ons de kop...............stickers achterop de vrachtwagens, in het "gulden" tijdperk.
Nu is de brandstof 2-3 keer zo duur, filles worden niet minder, maar we gaan gewoon door.
Toen de corona crisis net begon, was de staatskas al snel op "Oorlogs peil".
Dat zal toch weer aangevuld moeten worden, met de belasting op brandstof.




Post Merge: 05-03-2022, 10:52
De adviesprijs voor super is vanaf vandaag € 2,347 en deze zou nog véél verder kunnen stijgen. Absurde prijzen, aangejaagd door de oorlog, en


Voor dat geld kan ik het zelf niet maken..........
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Benzineprijs, wanneer moet je, noodgedwongen, stoppen met rijden?
« Reactie #3 Gepost op: 05-03-2022, 10:52 »
Gelukkig thuis van het gas af (maar de electriciteit wordt nog meest fossiel opgewekt natuurlijk).

Grens van hobby ligt voor iedereen anders natuurlijk, en hobby’s mogen geld kosten.

Maar vind het niet erg om van mijn benzine-slurpende 950 af te zijn.
En in september een Prius + gekocht (gebruikt), die is net total loss verklaard (aangereden, niet mijn schuld, alleen schade); ik krijg tussen september en nu 1250 euro meer terug omdat de auto duurder is geworden (model 2012!). Dus ja, zuinige auto’s zijn meer in trek. M eeste moderne motoren rijden toch al zuinig, max 100 rijden scheelt ook al veel!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1534
Re: Benzineprijs, wanneer moet je, noodgedwongen, stoppen met rijden?
« Reactie #4 Gepost op: 05-03-2022, 11:08 »
Roken en motor rijden zijn beide een verslaving en een verslaving mag wat kosten :}

Maar als een avondrondje van 100km met de motor 20 euro of meer gaat kosten ga ik misschien wel nadenken over alternatieven of dat wat minder vaak doen


Vanaf volgend jaar stopt mijn werkgever met leaseauto's, dat wordt een zware. Nu rijden we voor de lol even naar Brussel, Maastricht of Almelo. Onze vakanties tikken meestal 4 a 5000 km aan. Prive al gauw 30k per jaar. Dat gaan we vast anders doen als een volle tank 120 euro kost.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Benzineprijs, wanneer moet je, noodgedwongen, stoppen met rijden?
« Reactie #5 Gepost op: 05-03-2022, 11:34 »
Rob je koopt altijd nwe. Motoren schroeft er vlot €4500 aan onzin accesoires op.En dan ga je eerlijk bij jezelf afvragen of je wel €20 voor een rondje rijden wil uitgeven.Merkwaardig volk die mensen??Ik gebruik de App direct lease.Geweldig voor lpg kan het als je zoekt wel €0,25 per ltr besparen.En dan rijd ik er niet voor om.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1534
Re: Benzineprijs, wanneer moet je, noodgedwongen, stoppen met rijden?
« Reactie #6 Gepost op: 05-03-2022, 12:01 »
Haha, goed punt Marco maar toch denk ik dat die brandstofprijzen op termijn een obstakel worden. Zal wel iets psychologisch zijn.
Maar nu ga ik de 690 naar buiten rijden en 'ns kijken hoe m'n Amsterdam route er bij ligt.



En weer terug, 100km gereden. Heerlijk die verslaving ;}

Er wordt veel gebouwd en niet alle gebieden zijn meer toegankelijk. Balen!


2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Benzineprijs, wanneer moet je, noodgedwongen, stoppen met rijden?
« Reactie #7 Gepost op: 05-03-2022, 16:07 »
wat gooit iedereen eigenlijk in z'n tank?
euro lv,
of super lv?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Benzineprijs, wanneer moet je, noodgedwongen, stoppen met rijden?
« Reactie #8 Gepost op: 05-03-2022, 16:57 »
O ja leuk benzine draadje.


Post Merge: 05-03-2022, 17:06
Ik tank de allergoedkoopste benzine.Maar als het per ongeluk shell is rij ik door.Gelukkig is shell nooit de goedkoopste.M.n auto rijd op lpg.Hij start op benzine.Die goedkope zooi zit er nu meer als 6 mnd in.Nou of de wereld te klein was en ik wel goed bij m.n hoofd.Een ramp zou zich voltrekken.Alcohol water benzine filters pomp alles naar z.n malle moeren.Omdat ik zo geschrokken was,snel met trillende handen en klapperende knieën de achterbank uit de auto.haast was geboden.De auto zou economisch totalloss zijn injectie huis vergomd enz enz.
Wat  denk je??Geen spikkeltje te zien in de tank zo mooi schoon ,is bij ons thuis de toiletpot nog nooit geweest.Snel weer dichtgeschroefd en externe benzine maar wel vervangen had ik liggen.Oude open gezaagd in glazen potje gegooid.Geen druppel water.Wel zwart depot.
Ikke heelle blij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Benzineprijs, wanneer moet je, noodgedwongen, stoppen met rijden?
« Reactie #9 Gepost op: 05-03-2022, 18:34 »
Vandaag weer 3 liter net de trialmotor verstookt.
Ondanks dat daar wel een elektrisch alternatief is, kan dat nog wel even lijden.
De diesel om er te komen is meer een probleem.
Mooi dat ik op mijn werk nog lekker honderden liters per dienst kan verstoken om steenkool te verkassen.
O, 1 km buiten de centrumring van Amsterdam  :) :D
Blijf vooral elektrisch rijden dus.


Onze Prius uit 2005 is in 4 jaar tijd bijna niets in waarde gedaald  :o

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: Benzineprijs, wanneer moet je, noodgedwongen, stoppen met rijden?
« Reactie #10 Gepost op: 05-03-2022, 19:28 »
De adviesprijs voor super is vanaf vandaag € 2,347 en deze zou nog véél verder kunnen stijgen. Absurde prijzen, aangejaagd door de oorlog, en geen electrische alternatieven voor offroad rijders die graag lange (meerdaagse) trips maken.

Wordt dit ook een hobby killer?



aangejaagd door de oorlog zeg je??in spanje 1,25 per liter dus kan in NL gewoon goedkoper hoor

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Benzineprijs, wanneer moet je, noodgedwongen, stoppen met rijden?
« Reactie #11 Gepost op: 05-03-2022, 20:01 »
Dat zal vast kunnen.Maar waar betaal je dan je pensioen van.Of het asfalt in Nederland.Of je ziektekosten? :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Benzineprijs, wanneer moet je, noodgedwongen, stoppen met rijden?
« Reactie #12 Gepost op: 05-03-2022, 20:50 »

aangejaagd door de oorlog zeg je??in spanje 1,25 per liter dus kan in NL gewoon goedkoper hoor
HEB JE AL AFGEVRAAGD HOEVEEL HET GEMIDDELDE LOON VAN DE SPANJAARD IS?

Post Merge: 05-03-2022, 21:01

Geniet nog effe van je motor straks is het te duur en moet je zuur verdiende geld besteden aan je eerste levensbehoeften.


Het heeft straks wel een voordeel voor Europa; overgewicht is straks verdwenen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Benzineprijs, wanneer moet je, noodgedwongen, stoppen met rijden?
« Reactie #13 Gepost op: 05-03-2022, 21:24 »
Daar heb je een misrekening.Fastfood kost nagenoeg niks.Gezond eten wordt duurder.En ik had gister juist een makelaar langs :-[ Daar gaat m.n winst.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Benzineprijs, wanneer moet je, noodgedwongen, stoppen met rijden?
« Reactie #14 Gepost op: 05-03-2022, 22:06 »
Maar je bent dan wel gelukkig toch Sigmund?
Dat is wat ik steeds hoor.