Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Stemadvies voor het behoud van onze hobby  (gelezen 2896 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Stemadvies voor het behoud van onze hobby
« Gepost op: 13-11-2006, 20:43 »
Beetje controversieel onderwerp misschien, maar het houdt mij wel bezig. De laatste tijd staat onze hobby steeds meer onder druk. Als ik het ge.....oer van onze politici hoor heb ik het idee dat het allemaal een pot nat is. Veel van hetzelfde. Als het over onze hobby gaat hoor ik nooit een politicus die hier iets zinnigs over zegt. Wat moeten we nou stemmen om onze hobby veilig te kunnen stellen? Volgens mij zegt geen enkele partij hier iets over. Mij schieten zo de volgende zaken te binnen:

CDA: Balkenende is met een Hummer op het strant gesignaleert in een TVprogramma en is bekend F1 liefhebber. Heeft tevens de moeite genomen om iets positiefs over de strandrace te zeggen. Tevens geniet het CDA veel aanhang onder boeren, en daar moeten we het voor een groot deel van hebben met de off-road ritjes.

VVD: Hoewel dit staat voor vrijheid is dit schijnbaar niet voor iedereen. Voorbeelden zijn Joritsma (burgemeester van Almere...) en de klagende VVD Golfers op de golfbaan in Amsterdam die naar verluidt in hun hobby gestoord werden door andere mensen die tevens hun hobby uitoefenden op motoren in het Amsterdamse havengebied. Hoewel een " auto"  partij heb ik de woorden VVD en auto/motor sport nog nooit in positieve zin in een zin gehoord.

PvdA: De partij voor de gewone man. Vroeger stond Jan Schaefer bekend om zijn betrokkenheid bij de motorcross en met name de club in Amsterdam. Jammer dat die niet meer leeft.

SP: Harry van Bommel heb ik ooit eens met een FZR1000 of zo op TV gezien. Jan Marijnissen zal wel een rode citroen hebben.

Groen Links: Femke Halsema heeft de mond vol van het millieu maar wordt regelmatig gesignaleerd in een klassieke mercedes. Die zal wel geen katalysator en roetfilter hebben vrees is.... Is van haar vriend, dus dat telt niet... Lijkt mij de grootste vijand van onze hobby.

SGP/CU: Weet niet. Die zullen op zondag wel niet gestoord willen worden door ronkende motoren als ze onderweg zijn naar de kerk.

Wie o wie heeft een goed stemadvies of kan hierbij helpen?
Wie weet er meer over de stelling van de politieke partijen omtrent dit onderwerp?

Arjen



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Stemadvies voor het behoud van onze hobby
« Reactie #1 Gepost op: 13-11-2006, 21:35 »
Nou ik kan je een beetje advies geven....

Bij mij in het dorp (Venray) hebben we een prachtig circuit waarover het afgelopen jaar een hoop te doen geweest is.
Provinciale staten vond dat het circuit weg moest en de gemeente Venray wilde er alles aan doen om het te behouden.

Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen heeft de gemeente zelfs een raadgevend referendum georganisserd!

De lokale SP had zich heel duidelijk tegen het circuit uitgesproken en had daarmee een erg duidelijke maar verkeerde mening.

De PVDA had een erg onduidelijk standpunt.
In eerste instantie waren ze voor het behoud van het circuit.
Dit veranderde later in een veel critischer houding die richting het SP standpunt ging.
Uiteindelijk mochten de burgers op de site van die partij hun voorkeur uitbrengen.
Toen bleek dat er meer stemmen voor het behoud van het circuit waren dan dat er inwoners in Venray waren heeft de PVDA de site gesloten..... Ik weet niet wat ze uiteindelijk besloten hebben.

De CDA was een sterke voorstander voor het behoud van het circuit!!

De VVD en enkele lokale partijen gelukkig ook, maar minder sterk.

Maar goed, ook al is het wel erg fijn als we onze sport kunnen blijven behouden toch denk ik dat er belangrijkere dingen zijn :-)
Gratis openbaar vervoer, betrere concurentie positie in de wereld waardoor meer werkgelegenheid en dus bekostiging van al die bejaarden...

(Nou ja..... en anders gaan we toch gewoon lekker door Afrika en het Oostblok scheuren :-) )
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Stemadvies voor het behoud van onze hobby
« Reactie #2 Gepost op: 13-11-2006, 21:42 »
Wat een dilemma's ...... Marijnissen schijnt een echte auto en F1 fanaat te zijn ...... maar ik verwacht weinig positiefs t.a.v. onze hobby ...... Ik geloof trouwens niet dat de landelijke politiek zich op enigerlei wijze bezig houdt met dit soort typische lokale aktiviteiten. Lokale politiek is m.i. veel meer betrokken bij wat wij = bevolking willen.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Stemadvies voor het behoud van onze hobby
« Reactie #3 Gepost op: 13-11-2006, 21:56 »
Met door Afrika en Oost Europa scheuren heb ik in beide gevallen een ervaring waarin ook Kalashnikovs voorkwamen. Daarom vindt ik het wel belangrijk dat het ook in Nederland nog een beetje kan. Natuurlijk zijn er belangrijkere thema's in de politiek, maar het einige wat wij hier op dit forum met zijn allen gemeen hebben is onze hobby, vandaar het thema off-road en politiek.
Vanavond is Geert Wilders gesignaleerd met een jeep op een motorcross circuit. Zonder uitlatingen over de sport te doen overigens. Welke partij heeft eigenlijk de motorcross club amsterdam weggepest?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Stemadvies voor het behoud van onze hobby
« Reactie #4 Gepost op: 14-11-2006, 08:45 »
Met door Afrika en Oost Europa scheuren heb ik in beide gevallen een ervaring waarin ook Kalashnikovs voorkwamen.

Waar ken ik dat van  ;) Gelukkig nog geen boeren gezien hier in NL die dat doen...Kzou zelf zeggen: 'in ieder geval geen groen linx'. Christen Unie lijkt mij ook niet handig omdat we toch wel eens op zondag rondrijden. Pvda: heeft die uberhaupt een standpunt? Maw: ik weet het ook niet...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Stemadvies voor het behoud van onze hobby
« Reactie #5 Gepost op: 14-11-2006, 10:02 »
Waar ken ik dat van  ;) Gelukkig nog geen boeren gezien hier in NL die dat doen...
\

Kweet wel dat afgelopen zaterdag één van de mannen van de Tenere-klup op hun Bultenrit "woorden heeft gehad" met een boer voorzien van riek en hoge bloeddruk en in de aanvalshouding. Als die de kans krijgt om een Kalashnikov te kopen zal hij het niet laten...
Gelukkig zal dat, legaal althans, in ons land niet snel gebeuren.

Verder denk ik dat onze hobby de meeste politici aan hun achterste zal oxideren. Vallen te weinig stemmen mee te verdienen en veel (geitewollensokken, nordicwalkers, vogelspotters, huisjeboompjebeestjekneuterigheidliefhebber, etc, etc,..) mee te verliezen :-\


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Stemadvies voor het behoud van onze hobby
« Reactie #6 Gepost op: 14-11-2006, 10:15 »
Mischien moeten we de "minister van feest" eens benaderen, tis toch altijd feest als we lekker aan het rijden zijn.
Misschien heeft die nog wel wat centjes over om een stukje grond te kopen moet iemand van de oranjes het openen en dan is de minister van feest er wel voor te porren.

Of doet ie dit jaar niet mee, de minister van feest.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Stemadvies voor het behoud van onze hobby
« Reactie #7 Gepost op: 14-11-2006, 10:16 »
Staat de K van KTM voor Koninklijk dan ?


GJ :P
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Stemadvies voor het behoud van onze hobby
« Reactie #8 Gepost op: 14-11-2006, 10:23 »
moet wel centjes overhouden voor deze hobby.... VVD dus.

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Stemadvies voor het behoud van onze hobby
« Reactie #9 Gepost op: 14-11-2006, 11:29 »
Waar ken ik dat van  ;) Gelukkig nog geen boeren gezien hier in NL die dat doen...Kzou zelf zeggen: 'in ieder geval geen groen linx'. Christen Unie lijkt mij ook niet handig omdat we toch wel eens op zondag rondrijden. Pvda: heeft die uberhaupt een standpunt? Maw: ik weet het ook niet...

Ik zou niet weten waarom de ChristenUnie tegen motorrijden op zondag zou zijn... Ik stem al jaren ChristenUnie. Tis juist een partij die niet zo verzand in dat natuur extremisme, maar de mens ziet als de beheerder (rentmeester) van de Schepping. En dat houd niet in dat je kost wat koste elke boom moet laten staan, en mensen maar in een flatje wegstopt.

Kortom: Juist goeie partij om op te stemmen!
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Stemadvies voor het behoud van onze hobby
« Reactie #10 Gepost op: 14-11-2006, 11:55 »
Ik zou niet weten waarom de ChristenUnie tegen motorrijden op zondag zou zijn...

Zondagsrust ?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Stemadvies voor het behoud van onze hobby
« Reactie #11 Gepost op: 14-11-2006, 12:59 »
Zondagsrust ?

Dat betekend niet dat het zo rustig mogelijk moet zijn overal... ;D ::)  Maar dat je een dag rust neemt van je dagelijkse bezigheden. Nu ben ik op zondag meestal de hele dag onder de pannen waardoor ik niet toekom aan motorrijden, maar principieel is er niks mis mee.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Stemadvies voor het behoud van onze hobby
« Reactie #12 Gepost op: 14-11-2006, 13:28 »
Ik zou niet weten waarom de ChristenUnie tegen motorrijden op zondag zou zijn... Ik stem al jaren ChristenUnie. Tis juist een partij die niet zo verzand in dat natuur extremisme, maar de mens ziet als de beheerder (rentmeester) van de Schepping. En dat houd niet in dat je kost wat koste elke boom moet laten staan, en mensen maar in een flatje wegstopt.

Kortom: Juist goeie partij om op te stemmen!

Gisteravond werd mij in het programma lijst 0 van BNN het verschil tussen CU en SGP duidelijk.... De kroegen gaan in staphorst om 24.00 uur dicht. Gemeentebesluit SGP. De CU is " laks"  in de ogen van de SGP-ers want die wil de kroegen open laten. Op zondagochtend van 00.00 tot 02.00 uur.... Dus zal motorrijden ook wel mogen toch?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Stemadvies voor het behoud van onze hobby
« Reactie #13 Gepost op: 14-11-2006, 13:41 »
Nou, als het aan de christenunie had gelegen hadden we ook geen strandrace gehad :-\
Gezien hun reactie, denk ik niet dat ze voor enige vorm van motorsport op zondag zouden kiezen........

http://www.refdag.nl/artikel/1267085/Verzet+tegen+strandrace+Scheveningen.html

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Stemadvies voor het behoud van onze hobby
« Reactie #14 Gepost op: 14-11-2006, 13:50 »
Uit het artikel waar Roos naar verwijst:

Citaat
„Lekker als je in de kerk zit en je kunt de dominee niet horen door die knetterende motoren heen”, reageerde hij vrijdag.

Heerlijk, een eerlijke politicus.  ::) Veegt zijn EIGEN straatje schoon.  :-X Wat een sukkel!