Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dellorto in de schrootbak  (gelezen 7100 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Dellorto in de schrootbak
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2007, 08:56 »
als je gaat kopen op ebay, kijk als er gaskabels + huis bijzitten dan scheelt weer €€ 

voor mijn adventure had ik toen een wat oudere type fcr 39 zonder hotstart (rode knop) maar met tps, 41's doen het goed bij supermoto en zijn dus wat duurder.
als je nu al tps heb op je dellorte heb je grote kans dat het stekkertje niet past (niet echt een probleem) maar heel waarschijnlijk heeft de tps positie potmeter een andere weerstand waardoor de spanningnivo's niet overeenkomen bij volgas..  volgens de theorie verschuift de ontstekingscurve door tps maar merkt je dat nu echt? ik denk het niet.
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Dellorto in de schrootbak
« Reactie #16 Gepost op: 10-03-2007, 10:39 »
hotstart lijkt me redelijk onmisbaar als je moet trappen, zoals ondergetekende.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Dellorto in de schrootbak
« Reactie #17 Gepost op: 10-03-2007, 13:43 »
??? wat is dan anders aan de 39 dan de 41? toch alleen de diameter?
wat zou eigenlijk het verschil zijn in theorie kwa motor karakter?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Dellorto in de schrootbak
« Reactie #18 Gepost op: 10-03-2007, 16:56 »
41 is voor meer topend vermogen, 39 voor meer onderin (zegt men)

De 41er geeft op een LC4 iets van tegen de 60 pk ofzo, maar pas bij 7000 toeren plus, die je dus nooit gebruikt offroad. Tenminste, ik weet geen exacte waarden hoor.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Dellorto in de schrootbak
« Reactie #19 Gepost op: 10-03-2007, 17:24 »
ja, maar wat jij zeg, zegt mij genoeg..
ik zat namenlijk te kijken op ebay naar 41mm maar nu niet meer.. zoveel toeren is niet goed voor een dominator

wat is dat hotstart nu eigenlijk?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Dellorto in de schrootbak
« Reactie #20 Gepost op: 10-03-2007, 18:18 »
Knopie dat de gasschuif ene heel klein pietsje openzet zodat ie makkelijker start. Vooral nuttig wanneer je gevallen bent, scheelt iets tot best veel. Ik gebruik het niet vaak.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Dellorto in de schrootbak
« Reactie #21 Gepost op: 10-03-2007, 19:13 »
Knopie dat de gasschuif ene heel klein pietsje openzet zodat ie makkelijker start. Vooral nuttig wanneer je gevallen bent, scheelt iets tot best veel. Ik gebruik het niet vaak.

psies. De naam zegt het al: hij start dan beter bij een hete motor...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Dellorto in de schrootbak
« Reactie #22 Gepost op: 10-03-2007, 19:50 »
ah ja, maar de choke doet toch min of meer hetzelfde?!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Dellorto in de schrootbak
« Reactie #23 Gepost op: 11-03-2007, 08:41 »
Nope. Wel eens een warme motor met een choke aan proberen te starten? Lukt nl. voor geen meter. Choke = meer benzine, hotstart = meer lucht.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Dellorto in de schrootbak
« Reactie #24 Gepost op: 11-03-2007, 11:15 »
41 is voor meer topend vermogen, 39 voor meer onderin (zegt men)

De 41er geeft op een LC4 iets van tegen de 60 pk ofzo, maar pas bij 7000 toeren plus, die je dus nooit gebruikt offroad. Tenminste, ik weet geen exacte waarden hoor.

mm merkwaardig wel. in principe is het zo dat een iets grotere carb meer bottom power geeft en een iets kleinere meer topeind en een beter oppakgedrag. In de race rijden ze verhoudingsgewijze daarom altijd met iets kleinere maten dan bij de cross, voor zover ik weet.
Maar goed... 39/41 scheelt weinig en het kan natuurlijk ook zijn dat er meer anders is (andere flow etc in de carb).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Dellorto in de schrootbak
« Reactie #25 Gepost op: 11-03-2007, 11:24 »
Als ik lieg, lieg ik in commissie hè ;)

Staat hier ergens ene topic over die Keihins op het forum, ben daar vanuit gegaan. Kon destijds een 41 en een 39 kopen, ben toen bewust voor de 39er gegaan omwille van dat verhaal. Ach, hij zit er op en doet het goed.  :D

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Dellorto in de schrootbak
« Reactie #26 Gepost op: 11-03-2007, 16:26 »
Nope. Wel eens een warme motor met een choke aan proberen te starten?

Ik heb het weleens van dichtbj gezien. Was vrij hilarisch, maar ik durfde op dat moment niet te lachen.  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Dellorto in de schrootbak
« Reactie #27 Gepost op: 11-03-2007, 18:02 »
Dat heb jij niet. Er waren geen getuigen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Dellorto in de schrootbak
« Reactie #28 Gepost op: 11-03-2007, 18:12 »
ik heb het ook gehoord 
Klei

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Dellorto in de schrootbak
« Reactie #29 Gepost op: 11-03-2007, 22:56 »
Dat heb jij niet!