Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Negatieve publicaties in de pers  (gelezen 205831 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #15 Gepost op: 02-04-2009, 09:46 »
Een aantal maanden geleden stond in de Stentor een artikel over wildcrossers in de bossen rondom Nunspeet. De heer Nico Bulder, google maar eens op deze naam,was de maker van het filmpje. De meeste aandacht ging uit naar de schade die de crosser aanricht in deze bossen. Als je op dit moment door hetzelfde bos loopt, krijg je zelfs als "wildcrosser " een beroerte.
 
Het staatsbosbeheer is bezig met het onderhoud aan bossen, wat een mega bende, veroorzaakt door zware machines die de bomen kappen. Zelfs ik schrok ervan. Het geeft maar weer eens aan hoe kortzichtig en onverantwoord deze instantie met onze bossen omgaat.De bossen hebben jaren nodig om dit zelf te herstellen,terwijl de "wildcrosser"alleen maar over de paden rijdt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #16 Gepost op: 02-04-2009, 09:50 »
Ditto, wij zijn bij crossbaan Saltz ons helemaal de peentjes geschrokken. Mega kaalslag, oude crossbaan voor de helft verdwenen, alleen nog maar boomstronken over om een zandverstuiving te maken. Hopen ze.

Maar een zandverstuiving vol met boomstronken, dat wordt volgens mij nooit was. Die stronken rotten misschien weg in 50 of zelfs wel 100 jaar??

Het wild dat dat zou kunnen grazen is 'sitting duck', die gaan dus echt dat maanlandschap niet meer op.

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #17 Gepost op: 02-04-2009, 12:02 »
Het staatsbosbeheer is bezig met het onderhoud aan bossen, wat een mega bende, veroorzaakt door zware machines die de bomen kappen. Zelfs ik schrok ervan. Het geeft maar weer eens aan hoe kortzichtig en onverantwoord deze instantie met onze bossen omgaat.

Dit ken ik ook van een bos hier in de buurt, daar hebben ze een corridor aangelegd, Dus mega houtkap, waarbij alles kapot word gereden, in sommige ogen. We kennen in nederland dan ook nog houtproduktiebossen. Staatsbosbeheer. Gezien onze houtverbruik zouden dat er veel meer moeten zijn.

Zou het mogelijk zijn om deze houtproduktiebossen in kaart te brengen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 929
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #18 Gepost op: 02-04-2009, 12:38 »
Hebben jullie toevallig het terrein naast de Coentunnel gezien :o :o :o ......de helft is gewoonweg foetsie!?!?! :o Alle bomen weg! En dat in een week?  En het was zo'n bijzonder stukje.......... :'(

Wou ik net deze week contact opnemen met het stadsdeel/de beheerder, over de eventuele mogelijkheden......balen.


Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02, Honda NX250 "91---Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #19 Gepost op: 02-04-2009, 13:10 »
Volgens mij gingen ze daar een recreatiepaviljoen aanleggen? Of het wordt misschien een leuke parkeerplaats voor lokale recreatie? Het zou al goed zijn voor het milieu indien ze de professionele hondenuitlaters daar zouden afstoppen.

Ik zat daar eens bij de kinderspeeltplaats aan de andere kant van het water en ze komen werkelijk met 3 busjes tegelijkertijd! Typisch gevalletje van stedelingen die de verantwoordelijkheid van het hebben van een hond delegeren aan een bedrijf. Bah.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #20 Gepost op: 02-04-2009, 13:49 »

Wou ik net deze week contact opnemen met het stadsdeel/de beheerder, over de eventuele mogelijkheden......balen.


Gr. Johan.
Dat zou ik nog steeds doen, dan met de vraag waarom ze de "natuur" vernielen. Ik zou de politie eropaf sturen...(met helicopters etc etc :D )
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 126
Re: Negatieve pubblicaties in de pers
« Reactie #21 Gepost op: 02-04-2009, 18:49 »
Een aantal maanden geleden stond in de Stentor een artikel over wildcrossers in de bossen rondom Nunspeet. De heer Nico Bulder, google maar eens op deze naam,was de maker van het filmpje. De meeste aandacht ging uit naar de schade die de crosser aanricht in deze bossen. Als je op dit moment door hetzelfde bos loopt, krijg je zelfs als "wildcrosser " een beroerte.
 
Het staatsbosbeheer is bezig met het onderhoud aan bossen, wat een mega bende, veroorzaakt door zware machines die de bomen kappen. Zelfs ik schrok ervan. Het geeft maar weer eens aan hoe kortzichtig en onverantwoord deze instantie met onze bossen omgaat.De bossen hebben jaren nodig om dit zelf te herstellen,terwijl de "wildcrosser"alleen maar over de paden rijdt.

Kan over deze kortzichtigheid niets in de pers komen? Met dezelfde inhoud als jouw post? Of in de trant van; "Het groen, waar ook motorrijders zo graag van genieten, wordt vernield!!"
Kwestie dat er even in eigen boezem gekeken wordt... >:(
Kunnen hiervan bewijsfoto's gemaakt worden?
Het doet me in elk geval "goed" te lezen dat je er bijna een beroerte van krijgt... ;) Bewijst volgens mij dat wij, allroaders, misschien wel meer met de natuur en onze planeet begaan zijn dan "DE groene brigade" beseft...
Wanneer hobby's elkaar ontmoeten.... www.flandersfieldsoutrider.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #22 Gepost op: 14-04-2009, 20:58 »
Ik ben eruit: het is een kwestie van territoriumdrift. We kennen allemaal het verschijnsel dat mensen die in bossen lopen elkaar groeten, terwijl ze, als ze gewoon in hun eigen stad rondwandelen, elkaar niet aankijken. Dat komt omdat de mens geleerd heeft dat in de stad het territorium klein is. Binnen dat territorium laat je alleen de categorie: vrienden, bekenden en familie, kortom: ons soort mensen, toe. De rest is ongewenst.

Plant nu zo'n stadsmens in de buitengebieden, en ineens gaan alle remmen los. Dan behoort ineens het halve bos tot het persoonlijk territorium. En dan is binnen dat territorium ook alleen ruimte voor ons soort mensen; de hondenliefhebber groet vriendelijk de collega hondenliefhebber, de wandelaar de wandelaar, etc; allemaal OSM. En dan komt iemand met een motorfiets het territorium binnen. Uiteraard ook nog met een snelheid (50 of zo) die voor de buitenstaander levensbedreigend overkomt. Het kan niet anders of er ontstaat minstens een licht gevoel van ergernis. In de stad zouden ze er niet over dromen om een vingertje op te steken, of mensen staande te houden om het territorium te beschermen, maar in het bos komt een soort oergevoel op; Wie denkt ie wel dat ie is met die motor; ik geef hem aan bij Staatsbosbeheer, de Politie, ik meld het de Tweede Kamer!

Dit weekend maakte ik zo een praatje met een dame die voor de verdediging van haar territorium liefst drie loslopende herders nodig had. Nu stond er voor de ingang van de weg waarop zij liep een keurig bordje: "vrije toegang op wegen en paden", en verder niets waaruit ik kon opmaken dat ik er niet mocht rijden, maar toch hield zij mij staande; "U bent wild aan het crossen nietwaar?" "Nee, mevrouw, ik rijd keurig over een vrij toegankelijke doorgaande weg." Dat geloofde mevrouw uiteraard niet, en zij noteerde mijn kenteken. Helaas hadden haar honden geen kenteken, want er stond wél: "Honden aan de lijn."

Territoriumdrift; daaruit is al heel wat ellende ontstaan.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #23 Gepost op: 15-04-2009, 09:55 »
Sterker nog: Het is oorzaak nummero uno voor ALLE oorlogen... :-\
 
Erasmus zag het mooi: "De wereld is mijn vaderland"
 
Zo!!  :P
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #24 Gepost op: 18-04-2009, 16:37 »
http://www.moto73.nl/detail.asp?id=8967

Nog een samenvatting in ons Moto '73 van het Drentse verhaal.

Leuk geschreven.

Post Merge: 19-04-2009, 19:20
http://www.sthubert.nu/showarticle2.php?articleID=2611

Wildcrossers aangehouden
Het was vanmorgen al veel mensen opgevallen. De politiehelikopter, die zich langdurig in de omgeving van Sint Hubert ophield.

Tijdens een gerichte controle naar crossers in de bossen van Mill en Sint Hubert heeft de politie zondagochtend vier crossers aangehouden voor het niet tonen van een ID-bewijs. 2 motoren zijn voor onderzoek uit het verkeer gehaald.

Er werden 15 verkeersovertredingen geconstateerd voor verschillende feiten, onder andere voor het overtreden van een toegangsverbod. Er werd een helikopter ingezet om de crossers op te sporen.

Afgelopen week had burgemeester Hans Verheijen zich op zijn weblog nog beklaagd over de gebrekkige daadkracht van de politie om het crossen in de bossen terug te dringen.

19.04.2009

Bron: St Hubert.Nu

(Aanname: 14 verkeersovertredingen voor het ontbreken van knipperlichten, vergeten rijbewijzen en reflectoren, slechts eentje voor het inrijverbod? Dit soort statistisch verantwoord lijkende uitlatingen zijn altijd misleidend en veel beoefend door overheidsstatistici)

Offline member

  • Woestijnrakker
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 3744
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #25 Gepost op: 20-04-2009, 11:11 »
Dat is bij mill waar ze de crossbaan als proef op zondag hebben opengezet. Proef was geslaagd en het wildcrossen was beduidend minder. Maar de bewoners vonden het ook niet goed dat er op zondag op de baan werd gereden dus is die proef gestaakt, met dit blijkbaar als gevolg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #27 Gepost op: 01-05-2009, 13:37 »
WID is " Wet op de identificatieplicht " ofwel geen id pas - paspoort of rijbewijs bij je hebben.
En dat is natuurlijk heel gevaarlijk en moet direct bestraft worden ......
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #28 Gepost op: 01-05-2009, 18:44 »
U krijgt 2 bekeuringen van me: geen ID pas én u heeft ook nog eens geen rijbewijs ;D

De meest serieuze overtreding was doorrijden na stopteken.

Dat hebben ze mij ook een keer geprobeerd aan te praten.

Het schemert en ik sta stil voor het stoplicht (rood, dus ik deed niets illegaals daar). Ik kreeg drie keer grootlicht terwijl iemand, bumper aan achterband stond. Ik dacht nog 'wat een aso's!'. Uiteindelijk schreeuwden ze door de microfoon dat ik doof was en aan de kant moest om aangehouden te worden.

1. Sinds wanneer is 3x grootlicht een stopteken? Hoe kan je door zijn dimlicht/grootlicht heenkijken in je spiegels?
2. Sinds wanneer kan je pal achter een motorrijder je matrixbord aandoen en dan verwachten dat hij / zij dat kan lezen?
3. Sinds wanneer moet je schreeuwen in een mobilofoon dat iemand door rood licht moet rijden terwijl je op je matrixbord hebt staan 'stop politie' terwijl je misdadig object al stil stond?

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sommige opsporingsambtenaren, zie bovenstaand waargebeurd verhaal, het IQ hebben van een garnaal ;D Bij deze bijzondere opsporingactie heeft dit vast weer meegespeeld :D

Bij mij was overigens mijn achterlicht uitgevallen; er bleek iets van een kei door het snoertje heengegaan te zijn. Dus geen nalatigheid, maar werd uiteraard wel zo behandeld.

Op de politieschool hebben ze een degelijke opleiding gehad en daar hebben ze vast het onderwerp 'discretionaire bevoegdheid' geleerd. Dat wil zeggen dat ze naar eigen inzicht mogen besluiten of iets een berisping of een beboeting waard is.

Je ziet vaak bij dit soort acties dat ze spijkers op laag water zoeken. Omdat we vaak 'sportief' onderweg zijn door slootjes en hemelwater hebben we vaak (kleuren)fotocopiën van onze papieren. Ik zou ook nog wel eens willen weten hoeveel van de aangehouden mensen keurig een fotocopie konden tonen, maar niet de standaard aanbieding kregen om hem over een uurtje op het politieburo even te komen laten zien.

Ik stond een keer vlak voor de snelweg te wachten op het laatste verkeerslicht, voor een rood licht. Motor vrij en handen langszij. Werd ik aangehouden door twee uit de schuifdeuren gesprongen jongemannen, terwijl de bestuurder het nodig vond om mij van achteren aan te rijden. Blijkbaar was ik vluchtgevaarlijk?

Ze hielden me aan voor een onleesbaar, maar niet omgebogen, kentekenplaat. Helaas voor hen was het verse modder en ik had het zelf niet gemerkt. Helm af en netjes handje gegeven en even voorgesteld. Toch bekeuring voor onleesbare plaat. Aanleiding is dus het stereotyp crossspatborden, dus hij zal wel vluchten.

De samenleving verhard, klaagt men, maar helaas is de politie hier vaak zelf aanleiding :-\ Je zult maar een kort lontje hebben!

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #29 Gepost op: 01-05-2009, 19:08 »
3. Sinds wanneer moet je schreeuwen in een mobilofoon dat iemand door rood licht moet rijden terwijl je op je matrixbord hebt staan 'stop politie' ...

Om je te bescheuren.. ;D
Avonturier!