Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gomax 450 FE nieuwe enduro op de markt  (gelezen 23818 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Gomax 450 FE nieuwe enduro op de markt
« Reactie #15 Gepost op: 26-01-2011, 14:23 »
:-* voor Ro.

Dit onderwerp is al enige tijd geleden langsgekomen op Noppenforum.

http://www.gamaxmoto.com/main.php

Die oranje scooter op de homepage staat ook in de etalage bij T & T, gewoon onder de naam Gamax...
Ik weet het, maar dat wil niet zeggen dat deze bij die Taiwanese fabriek vandaan komen. Assumption is the mother of all fuckups.

Op Noppenforum zal ik je ook even aanspreken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Gomax 450 FE nieuwe enduro op de markt
« Reactie #16 Gepost op: 26-01-2011, 14:51 »
ro kun je gelijk goed slapen nu je weet dat noppy weer met je communiceerd! Waar zo een taiwan fiets goed voor is.

Frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Gomax 450 FE nieuwe enduro op de markt
« Reactie #17 Gepost op: 26-01-2011, 14:56 »
ro kun je gelijk goed slapen nu je weet dat noppy weer met je communiceerd! Waar zo een taiwan fiets goed voor is.

Frank
Uhm, de verkoper vertelde mij dat het een chinees was  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Gomax 450 FE nieuwe enduro op de markt
« Reactie #18 Gepost op: 26-01-2011, 15:41 »
Uhm, de verkoper vertelde mij dat het een chinees was  ::)
Noppy is absoluut geen chinees   ;)
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Gomax 450 FE nieuwe enduro op de markt
« Reactie #19 Gepost op: 26-01-2011, 17:13 »
Ik heb even de knuppel in het hoenderhok gegooid en gebeld. Men was nog niet bewust van het bestaan van dit forum en vond het gelijk een leuk idee. Met andere woorden, ik heb de toezegging voor een demo in Rutten!
Dus discusieer lekker door en kom hem zelf proberen zou ik zeggen!

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Gomax 450 FE nieuwe enduro op de markt
« Reactie #20 Gepost op: 26-01-2011, 17:40 »
hahahah wordt nog druk op rutten zo. Ben wel benieuwd naar de bouwkwaliteit ervan. Lijkt me sterk dat alles slecht is wat vanuit het oosten komt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Gomax 450 FE nieuwe enduro op de markt
« Reactie #21 Gepost op: 26-01-2011, 18:26 »
Leuk initiatief Arjen.

Ben benieuwd of hij nu uit de Volksrepubliek China, Republiek China of Taiwan komt. Het ligt nogal genuanceerd...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Taiwan

Het eiland blijkt ooit bij Japan gehoord te hebben, dus laten we hopen dat er iets van die cultuur in dit motortje terechtgekomen is.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 83
Re: Gomax 450 FE nieuwe enduro op de markt
« Reactie #22 Gepost op: 26-01-2011, 18:39 »
Ding stond ook op de motorbeurs in Groningen. Wel grappig ding hoor. Blok leek uiterlijk heel erg veel op die van een crf. En redelijk afgewerk. Materiaal had ik mijn twijfel over. Vering etc was geen merk spul ofzo.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Gomax 450 FE nieuwe enduro op de markt
« Reactie #23 Gepost op: 26-01-2011, 20:38 »
haha ik moet altijd zo lachen als mensen zeggen dat het geen "merk" spul is ....alsof een plastic stickertje van 0.02 cent iets zegt over de kwaliteit .
 
 
 
las laatst dat het blok van de bmw G650 ook gewoon uit china komt bij loncin ....
 
 
 
 
 
nou ja , een ieder vind er maar het zijne van

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Gomax 450 FE nieuwe enduro op de markt
« Reactie #24 Gepost op: 26-01-2011, 21:15 »
Ja, en alles wat uit dezelfde fabriek komt is ook van dezelfde kwaliteit. Want het komt uit dezelfde fabriek....


Maar ik ben erg nieuwsgierig wat nu de kwaliteit is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Gomax 450 FE nieuwe enduro op de markt
« Reactie #25 Gepost op: 26-01-2011, 21:58 »
Ik heb nog even doorgevraagd en die meneer vertelde dat hij er al een paar KNMV ritjes mee gereden had. Hij kan er een WR450 mee bijhouden. In ieder geval vindt hij het een leuk idee, en wil graag mensen in de gelegenheid stellen er mee te rijden en zelf hun mening te laten vormen. Ik denk niet dat het reeel is de kwaliteit te vergelijken met een Honda, maar het kost ook een stuk minder. Ben benieuwd!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Gomax 450 FE nieuwe enduro op de markt
« Reactie #26 Gepost op: 26-01-2011, 22:50 »
Glaag :D

Maar dit is geen Chinese firma maar een Taiwanese.

Is natuurlijk close, maar volgens mij iets meer kwaliteit dan puur Chinees.
Zou je deze tekst willen aanpassen in iets van "ik denk dat" of "volgens mij"
Mensen zoeken op internet en lezen graag wat ze willen lezen en geloven dat nog liever. Als je bewijzen hebt hoor ik het graag.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Gomax 450 FE nieuwe enduro op de markt
« Reactie #27 Gepost op: 26-01-2011, 23:05 »
Vast top spul!
 
Die merk motorfabriekanten hebben een dikke 50% marge op hun tufs en die dealers van hun ook!
 
Zo'n Honda gaat minstens 4 x over de kop voor een consument...
 
Ga er gelijk 1 bestellen!
 
Heb nu te koop een KTM Adventure en een Suzuki DR 800 BIG!!!
 
Heb met dit ding geen 2e motor nodig, woon/werk en enduro houd ie vast minstens 100.000km vol want ze geven
een jaar garantie!
 
Vast ook garantie op lekke banden!
 
Mischien krijgen we wel een leuke korting bij een groeps aankoop.. wie doet er mee?
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Gomax 450 FE nieuwe enduro op de markt
« Reactie #28 Gepost op: 26-01-2011, 23:34 »
 beetje simpele reactie

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Gomax 450 FE nieuwe enduro op de markt
« Reactie #29 Gepost op: 27-01-2011, 00:12 »
Tja, wat zegt made in China nu over kwaliteit? Mijn iPhone komt ook uit China (in ik denk 90% van de telefoons waar jullie mee rondlopen ook) en die is prima (nu even geen android/apple topic van maken natuurlijk ;-)
Veel belangrijker is dan waar het ontwerp vandaan komt. Ik heb dan al snel meer vertrouwen in een Taiwanees bedrijf dan in een Chinees. Ik ben dit jaar in een aantal Chinese fabrieken geweest voor mijn werk (geen motoren welliswaar, maar MRI scanners). Wat mij op viel (nogmaals, zonder het meteen naar motoren te willen/kunnen vertalen) is dat fabrieken met puur Chinese eigenaren nog echt achterblijven bij joint ventures of bv taiwanese bedrijven in China. Maar goed, Foxcon (van de electronica) is natuurlijk een goeie uitzondering. Ik was o.a. in een Taiwanees bedrijf wat carbon producten maakt (10.000 Spezialized fietsenframes per maand, 2.000.000 tennisrackets per jaar, 40% van de wereldmarkt, voor alle grote merken als babolat, dunlop, wilson etc (ik ben geen expert op dit gebied). Behoorlijk indrukwekkend en kwalitatief hoogstaand.

Het enige wat de Chinezen nog niet helemaal goed begrijpen is wat de consument nu echt wil (dus idd de RVS spaken, DID kwaliteit ketting etc). Maar ze kopieren bijzonder goed, zijn slim en snel.De prijzen aan de West kust worden steeds hoger (voor mijn werk kon ik geen goedkopere supplier vinden dan onze Engelse) maar het achterland is gigantisch.

Een tijdje terug kwam er een filmpje voorbij (zondagmiddag topic denk ik) van een wedstrijd in Amerika waar erg werd gelachen over de eerste Yamaha (meen ik). We zijn nu wat jaren verder en lachen niet meer om Yamaha (nou ja, de meeste niet, toch?). Dus ik denk dat het een kwestie van tijd is dat zij op een vergelijkbaar niveau komen. Een collega van mij rijdt een nieuwe  Kia (OK, dat is Koreaans geloof ik) met 7 jaar garantie, dat zegt ook iets.

De voorsprong in Europa zit in kennis (vooral van de markt en de eisen die de markt - jullie dus - stelt). Mooie inovatieve producten, daar ligt hier nog de toekomst (bv die electrische crosser van KTM).

groeten,

Jos