Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Advies gevraagd aankoop DRZ e  (gelezen 2362 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Advies gevraagd aankoop DRZ e
« Gepost op: 14-03-2010, 16:57 »
Rij zelf een ktm 640 adv, mijn vrouw in het verleden ook, verkocht wegens sporadisch gebruik en financiele aderlating na een faillisement. Intussen alles weer tot rust gekomen en voor de zomervakantie willen we graag beiden een spelefiets mee op de aanhanger. ik de KTM, zij een..............
 
Bestemming zuidalpen (ligurie) of noordspanje met wat licht offroadwerk geschikt voor pirelli mt21's.
 
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een DRZ 400 e. Redelijk standaard met ander eindpijpje. Gebruikt waar ie voor gemaakt is maar geen rallyes of enduro's. Gaat mijn vrouw hier gelukkig mee worden of kunnen we beter omzien naar de tammere maar iets zwaardere S.
 
Deze is rond de 2000e, dus wat dat betreft gaan we ons er geen buil aan vallen ducht me.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Advies gevraagd aankoop DRZ e
« Reactie #1 Gepost op: 14-03-2010, 19:40 »
Iemand anders heeft zich anders wel een buil gevallen, door een échte E te kopen, maar het was een Californische E.

Tamme nokkenassen, tamme CDI, CV-carburateur, dikke voetpakking.

Dan kijk je zomaar ineens tegen 1.000€ verbeterkosten aan.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 (oh ja, jullie zijn al met 2 ;D )

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Advies gevraagd aankoop DRZ e
« Reactie #2 Gepost op: 14-03-2010, 20:06 »
Rij zelf een ktm 640 adv, mijn vrouw in het verleden ook, verkocht wegens sporadisch gebruik en financiele aderlating na een faillisement. Intussen alles weer tot rust gekomen en voor de zomervakantie willen we graag beiden een spelefiets mee op de aanhanger. ik de KTM, zij een..............
 
Bestemming zuidalpen (ligurie) of noordspanje met wat licht offroadwerk geschikt voor pirelli mt21's.
 
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een DRZ 400 e. Redelijk standaard met ander eindpijpje. Gebruikt waar ie voor gemaakt is maar geen rallyes of enduro's. Gaat mijn vrouw hier gelukkig mee worden of kunnen we beter omzien naar de tammere maar iets zwaardere S.
 
Deze is rond de 2000e, dus wat dat betreft gaan we ons er geen buil aan vallen ducht me.

Mijn vrouw rijdt regelmatig op (haar eigen) e. Bevalt prima. Je kunt er ook rustig mee rijden...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Advies gevraagd aankoop DRZ e
« Reactie #3 Gepost op: 14-03-2010, 20:20 »
Ik heb zelf een S, maar die is standaard echt te tam, moet je toch ook investeren in op zijn minst een dynojet-kit. Vandaag op de E van dijkvaneenjoost gereden, net wat leuker maar zeker niet extreem. Ik zou lekker die E kopen.
Find me on Phonebook

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: Advies gevraagd aankoop DRZ e
« Reactie #4 Gepost op: 15-03-2010, 22:43 »
Ik heb een gekietelde S (dat was ie al toen ik 'm kocht, dus ik hoefde de extra investering niet te doen - klinkt krom, maar de prijs scheelde niks met een gewone 2e hands ;)) waar ik leuk mee kan spelen. Weet alleen niet hoe deze zich verhoudt tot een gewone S of E...

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Advies gevraagd aankoop DRZ e
« Reactie #5 Gepost op: 16-03-2010, 08:38 »
En alvast welkom... ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Advies gevraagd aankoop DRZ e
« Reactie #6 Gepost op: 16-03-2010, 08:57 »
Een E heeft meer vermogen dan een S, maar het is zeker geen agressieve motor, dus daar zou ze prima mee uit de voeten moeten kunnen.
 
Let wel op dat de E van origine geen knipperlichten en remlicht heeft, toch om mee in de overweging te nemen als je ook regelmatig op straat rijdt. Op mijn E had de vorige eigenaar al een remlicht schakelaar gemaakt, de knipperlichten vond ik iets minder belangrijk.... gebruik mijn handjes wel...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Advies gevraagd aankoop DRZ e
« Reactie #7 Gepost op: 16-03-2010, 12:29 »

 
Let wel op dat de E van origine geen knipperlichten en remlicht heeft, toch om mee in de overweging te nemen als je ook regelmatig op straat rijdt. Op mijn E had de vorige eigenaar al een remlicht schakelaar gemaakt, de knipperlichten vond ik iets minder belangrijk.... gebruik mijn handjes wel...

Heb die van ons uit Duitsland gehaald. Daar zat een 'Straßenzulassungskit' op: dus met knipper- en remlicht.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Advies gevraagd aankoop DRZ e
« Reactie #8 Gepost op: 28-05-2010, 21:27 »
We hebben een DRZ 400 e gekocht. De fiets van 2000e was al weg, deze was ietsje duurder maar met leuke eindpijp, en wat protectiedingetjes.
 
Net mee in het bos geweest maar wat rijdt dat makklijk ivg met een 640 adv. Met de 640 door marokko vond ik hem lekker licht, naast een drz e is ie echt zwaar. Ook lekker soepel blokje, geen reisfiets.
 
Zelf de kuil in Hellendoorn, bekend van de enduro, was kinderspel. Hier gaat ze veel plezier van krijgen in de alpen straks.
 
Zie het zelf ook wel zitten ipv de KTM. Met een grote tank is dit ook best te doen voor de pistes. Op het asfalt is het wel wat meer afzien voor mens en machine vermoed ik.
 
Waar moet ik zijn voor de onderdelen van een drz?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Advies gevraagd aankoop DRZ e
« Reactie #9 Gepost op: 28-05-2010, 21:32 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Advies gevraagd aankoop DRZ e
« Reactie #10 Gepost op: 28-05-2010, 21:33 »
En anders Ebay, staat echt helemaal vol met spullen voor de DRZ!
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 119
Re: Advies gevraagd aankoop DRZ e
« Reactie #11 Gepost op: 29-05-2010, 22:29 »
We hebben een DRZ 400 e gekocht. De fiets van 2000e was al weg, deze was ietsje duurder maar met leuke eindpijp, en wat protectiedingetjes.
 
Net mee in het bos geweest maar wat rijdt dat makklijk ivg met een 640 adv. Met de 640 door marokko vond ik hem lekker licht, naast een drz e is ie echt zwaar. Ook lekker soepel blokje, geen reisfiets.
 
Zelf de kuil in Hellendoorn, bekend van de enduro, was kinderspel. Hier gaat ze veel plezier van krijgen in de alpen straks.
 
Zie het zelf ook wel zitten ipv de KTM. Met een grote tank is dit ook best te doen voor de pistes. Op het asfalt is het wel wat meer afzien voor mens en machine vermoed ik.
 
Waar moet ik zijn voor de onderdelen van een drz?

Ik hoor voor de eerste keer dat en DRZ een lichte machine is.

DRZ400E is geen agresieve motor maar wel en enduro motor voor de gewone rijder. Laag-midden range niet achter andere 400-450 motors. High end ......... 
Mijn DRZ brengt mij naar dezelfde plaatsen als andere WR's, EXC, HUsabergs, etc. Geen competitie motor, ok. Alleen in diep zand, duinen, mis ik meer PK's.
Volgens mij geen motor voor de weg. Ik ridt gemideld 80-90 op de weg (maximun). Ik zou well 15-44 (sprockets) standard in de S instaleren.
Voor offroad, suspension upgrade is een "must". Voor adventure rijden, een acceptable zaddel en een kuip. Ook Arcebis tank 16l. (het is minder maar niemand dat weet). Niet veel en je hebt een goed machine op een budget.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Advies gevraagd aankoop DRZ e
« Reactie #12 Gepost op: 30-05-2010, 00:32 »
Grotere tank: eens als je piste wilt rijden vind de modellen met wangen wel mooier dan de acerbis. 20l zou ik graag meenemen
Ander zadel: idem, heb een corbin op marktplaats gescoord en dat werkt
Kuipje zie ik de meerwaarde nog niet zo van. Op piste alleen de zumo nodig en die kan op het stuur. Kuip + verlichting e.d heb ik nog op reserve van een ktm 640. Ben bang dat ie daar nogal kopzwaar van gaat worden.
Versteviging van achterspatbord of een s-achterframe voor de ortliebs lijkt me ook een nuttige optie.
 
 

Post Merge: 30-05-2010, 00:33
Zal in gewicht wel gaan toenemen en het lage gewicht is nou net wat hem zoveel makkelijker te rijden maakt dan de KTM die alle andere dingen al standaard heeft en een pak meer vermogen

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Advies gevraagd aankoop DRZ e
« Reactie #13 Gepost op: 30-05-2010, 14:36 »
I

DRZ400E is geen agresieve motor maar wel en enduro motor voor de gewone rijder. Laag-midden range niet achter andere 400-450 motors. High end ......... 


Hij heeft vooral een andere bak dan de harde enduro's: een veel langere eerste versnelling. Daardoor lijkt hij minder agressief. Een Drz-E heeft standaard ca. 50 Pk op de krukas, da's vrijwel net zoveel als de andere 400 cc motoren.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 119
Re: Advies gevraagd aankoop DRZ e
« Reactie #14 Gepost op: 31-05-2010, 10:55 »
Grotere tank: eens als je piste wilt rijden vind de modellen met wangen wel mooier dan de acerbis. 20l zou ik graag meenemen
 Ben bang dat ie daar nogal kopzwaar van gaat worden.
Versteviging van achterspatbord of een s-achterframe voor de ortliebs lijkt me ook een nuttige optie.
 
 

I heb geen DRZ 20l. tank gezin. Ik denk Safari Aqualine heeft 25l. Maar ik ben niet eens met zware tanken.
 
Nieuw springs voor extra lood.
 
Ik denk een rack is beter oplosing dan een subframe.