We hebben een DRZ 400 e gekocht. De fiets van 2000e was al weg, deze was ietsje duurder maar met leuke eindpijp, en wat protectiedingetjes.
Net mee in het bos geweest maar wat rijdt dat makklijk ivg met een 640 adv. Met de 640 door marokko vond ik hem lekker licht, naast een drz e is ie echt zwaar. Ook lekker soepel blokje, geen reisfiets.
Zelf de kuil in Hellendoorn, bekend van de enduro, was kinderspel. Hier gaat ze veel plezier van krijgen in de alpen straks.
Zie het zelf ook wel zitten ipv de KTM. Met een grote tank is dit ook best te doen voor de pistes. Op het asfalt is het wel wat meer afzien voor mens en machine vermoed ik.
Waar moet ik zijn voor de onderdelen van een drz?
Ik hoor voor de eerste keer dat en DRZ een lichte machine is.
DRZ400E is geen agresieve motor maar wel en enduro motor voor de gewone rijder. Laag-midden range niet achter andere 400-450 motors. High end .........
Mijn DRZ brengt mij naar dezelfde plaatsen als andere WR's, EXC, HUsabergs, etc. Geen competitie motor, ok. Alleen in diep zand, duinen, mis ik meer PK's.
Volgens mij geen motor voor de weg. Ik ridt gemideld 80-90 op de weg (maximun). Ik zou well 15-44 (sprockets) standard in de S instaleren.
Voor offroad, suspension upgrade is een "must". Voor adventure rijden, een acceptable zaddel en een kuip. Ook Arcebis tank 16l. (het is minder maar niemand dat weet). Niet veel en je hebt een goed machine op een budget.