Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Husqvarna 701 gekocht.  (gelezen 17124 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Husqvarna 701 kopen (of toch Yamaha Tenere 700?)
« Reactie #150 Gepost op: 06-01-2020, 20:25 »
Ik zou altijd met grotere tank kopen. Je hoeft namelijk niet altijd vol te tanken ... het extra gewicht van de tanks zelf (als je die half vol gooit) is flauwekul, dat merk je niet. Kunstof tank kapot vallen is ook flauwelkul, ik heb nog nooit van iemand gehoord gehoord dat dat gebeurt is.


...nou.... ik heb er hier nog wel een paar liggen. Maar dan nog, het zijn extra tanks. De standaard tank/subframe onder t zadel van een 690/701 lijkt me heel moeilijk kapot te krijgen. Je kan altijd doorrijden.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Husqvarna 701 kopen (of toch Yamaha Tenere 700?)
« Reactie #151 Gepost op: 06-01-2020, 20:32 »
Ik zou altijd met grotere tank kopen. Je hoeft namelijk niet altijd vol te tanken ... het extra gewicht van de tanks zelf (als je die half vol gooit) is flauwekul, dat merk je niet. Kunstof tank kapot vallen is ook flauwelkul, ik heb nog nooit van iemand gehoord gehoord dat dat gebeurt is. En betrouwbaarheid is ook geen echt argument, want volgens mij worden er tegenwoordig geen onbetrouwbare motoren meer gemaakt tegenwoordig, net als met auto's (ok, als je bij de bekende merken blijft.

Zo'n tankincident heb ik van member vernomen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Husqvarna 701 kopen (of toch Yamaha Tenere 700?)
« Reactie #152 Gepost op: 06-01-2020, 21:43 »
Tja hoeveel procent overkomt iemand dat lekke tank?
Nogmaals hoe hard rij dan als je over een steen / zand / gravel rijdt die een val veroorzaakt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Husqvarna 701 kopen (of toch Yamaha Tenere 700?)
« Reactie #153 Gepost op: 06-01-2020, 21:50 »
Normaal plankgas.
Maar niet op stenen hoor.
Maar als je dan valt heb je andere dingen aan je hoofd als een kapotte tank.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Husqvarna 701 kopen (of toch Yamaha Tenere 700?)
« Reactie #154 Gepost op: 06-01-2020, 22:29 »
 :D  Toe maar lekker planken.
Tja als je valt dan is geen plastic bestand tegen de impact van de val ongeacht of het steen/gravel/zand is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Husqvarna 701 kopen (of toch Yamaha Tenere 700?)
« Reactie #155 Gepost op: 06-01-2020, 23:51 »
Ook voor die LR zul je toch wel nog extra tankbeschermers kunnen kopen als je er zo bang voor bent dat je 'm lek rijd? Een risico dat imho wel meevalt, meer een kwestie van goed pech hebben, maargoed.


Ik had op mijn 950 Adventure een bergje kevlar tegen de tank gewerkt met wat carbon aan de buitenkant voor de mooi. Dat werkte uitstekend bij een schuivertje op stenen. Het carbon en glas was zo weg, het kevlar echter nog niet misschien.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Husqvarna 701 kopen (of toch Yamaha Tenere 700?)
« Reactie #156 Gepost op: 07-01-2020, 00:11 »
Zo'n tankincident heb ik van member vernomen.
Maar dan nog, het zijn extra tanks toch? Je hebt een marginale kans op een val met kapotte tank (propje trekt nu eenmaal ongelukken aan ) en een nog veeeeel kleinere kans dat je helemaal niet verder kan. Hoeveel zekerheid wil je hebben in het leven?

Ik heb nu een 25l tank op mijn EXC, kan er dik 600km mee rijden, ik vind het ideaal voor lange afstanden/vakantie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Husqvarna 701 kopen (of toch Yamaha Tenere 700?)
« Reactie #157 Gepost op: 07-01-2020, 00:31 »
600 Km op één tank, OgriUK@ rijdt alleen in Europesche gebergte's…..op elke hoek een pomp...…
tenzij je natuurlijk een echte "knaken-knijper" bent, buitenlandse BTW op de brandstof krijg je 1,2,3 niet terug....

Ik had zelfs genoeg aan 12 ltr. met m'n 690 in de Atlas- en Rif- bergen.

Zo'n 690/701 is off-road best zuinig, 1:30 haal je makkelijk.
Zolang je er de originele mapping maar op laat zitten.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Husqvarna 701 kopen (of toch Yamaha Tenere 700?)
« Reactie #158 Gepost op: 07-01-2020, 08:34 »
Ik had zelfs genoeg aan 12 ltr. met m'n 690 in de Atlas- en Rif- bergen.

Op mijn DR650 zit een 13L tank en daar had ik niet genoeg aan. Had een 1 gallon Rotopax achterop en heb die een keer of drie nodig gehad. Ligt erg aan de omstandigheden. Mul zand en/of harde wind gaat het verbruik erg omhoog. 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Husqvarna 701 kopen (of toch Yamaha Tenere 700?)
« Reactie #159 Gepost op: 07-01-2020, 09:39 »
Haha inderdaad je voelt een extra tank echt niet tijdens het rijden.
Tja als je een gek rijdt en op een stuk meerdere keren valt dan is een motor zwaar maar dan is de vraag ben ik wel genoeg geschoold om dit soort ritten te doen?
Beroepsrijders doen van alles met zware motoren; ze zijn regelmatig gevallen en zetten deze motoren op hun 2 wielen overeind hoe komt dat het hun makkelijk afgaat?
Fysieke trainingen, behendigheid trainingen dus niet 1 of 2 keer Marokko maar dagelijks de tankbanen opzoeken het hele jaar door.
Daar krijg je spieren/uithoudingsvermogen van om een rit zonder vallen te rijden.
Heb je dat niet dan is mijn reactie hierop langzamer en kortere ritten rijden en om de dag een herstel dag inlassen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Husqvarna 701 kopen (of toch Yamaha Tenere 700?)
« Reactie #160 Gepost op: 09-01-2020, 16:59 »
Die tank voel je alleen bij de aanschaf in je portemonnee.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Husqvarna 701 kopen (of toch Yamaha Tenere 700?)
« Reactie #161 Gepost op: 09-01-2020, 17:47 »
Sow, heb de kale versie (niet de LR) besteld.

Kunnen jullie me aanbevelingen doen op het gebied van bagagemogelijkheden voor deze motor? Ik denk vooral aan zij- en toptassen Ik reis graag licht en vind het al heel wat dat ik recent 2 zachte 23l koffers van SWMotech heb aangeschaft voor mijn Speed Triple. Aan de andere kant kampeer ik ook graag 'wild', dus dan neem je een paar zaken mee die niet naar een hotel of een huisje meesleept.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 209
Re: Husqvarna 701 kopen (of toch Yamaha Tenere 700?)
« Reactie #162 Gepost op: 09-01-2020, 17:51 »
Gefeliciteerd. Ik gebruik al tijden onderstaande set-up.


http://www.enduristan.com/en/products/blizzard-saddle-bags.html XL versie in combi met [size=78%]http://www.enduristan.com/en/products/bottle-holster.html[/size]
+
http://www.enduristan.com/en/products/tornado-2-pack-sack.html maatje L

Paar Rokstraps op de zaak vast te snoeren en klaar. Nog nooit gezeik mee gehad.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Husqvarna 701 kopen (of toch Yamaha Tenere 700?)
« Reactie #163 Gepost op: 09-01-2020, 18:01 »
Gefeliciteerd. Ik gebruik al tijden onderstaande set-up.


http://www.enduristan.com/en/products/blizzard-saddle-bags.html XL versie in combi met [size=78%]http://www.enduristan.com/en/products/bottle-holster.html[/size]
+
http://www.enduristan.com/en/products/tornado-2-pack-sack.html maatje L

Paar Rokstraps op de zaak vast te snoeren en klaar. Nog nooit gezeik mee gehad.


Dat was snel, bedankt. Ja, zoiets had ik me voorgesteld voor een kampeerreis. Is de uitlaatkant niet te heet voor een tas?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 209
Re: Husqvarna 701 kopen (of toch Yamaha Tenere 700?)
« Reactie #164 Gepost op: 09-01-2020, 18:11 »
Vormt geen probleem bij mij, heb er een rekje zitten dus de uitlaat staat niet in contact met. Maar je kan ook van die metalen plaatjes kopen die je over de uitlaat doet middels een klemmetje om op die manier de tassen van de demper af te houden.