Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: gezocht ktm 640 adventure  (gelezen 7043 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: gezocht ktm 640 adventure
« Reactie #15 Gepost op: 03-12-2007, 20:15 »

mooie motor , maar te oud, die in Hengelo is uit 2005.
En is 7990 dan teveel ?

Die 620 is zo gek nog niet. Ro heeft gelijk. Bij de latere types moet je sowieso al iets aan de carburateur gaan doen. De 620 lijkt betrouwbaarder dan de 640's. Op een of andere manier genieten die bouwjaren van betere kwaliteit onderdelen of zijn ze gewoon beter in elkaar gezet. In ieder geval kan ik hierover uit eigen ervaring meepraten want ik heb zelf een 620 uit '97 met >55.000 km en mijn kameraad heeft een 620 Adventure '97. Die is welliswaar overleden bij 80.000 km, maar ik weet in ieder geval waar het door komt....  Makkelijk te voorkomen in ieder geval. Dit type heeft ook een heel mooi smal achterframe wat bovendien nog eens buitengewoon sterk is. De koffers kunnen hier mooi strak tegenaan gebouwd worden. Perfecte reis en hobby offroad motor.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: gezocht ktm 640 adventure
« Reactie #16 Gepost op: 03-12-2007, 20:48 »
Of koop 'n gewone 620 en bouw 'm zelf op tot de motor die je wilt met losse (nieuw/gebruikte) spullen. Is van alles voor te krijgen. Het meeste past wel onderling of is simpel passend te maken.
Power zat zo'n 620 daar hoef je ook geen 640 voor te nemen.  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: gezocht ktm 640 adventure
« Reactie #17 Gepost op: 03-12-2007, 20:50 »
weet nog een leuke, mail maar eens op vhondebrink@hotmail.com

Beviel het zo slecht dat je er maar 500 km mee gereden hebt?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: gezocht ktm 640 adventure
« Reactie #18 Gepost op: 03-12-2007, 21:08 »
Die 620 is zo gek nog niet. Ro heeft gelijk. Bij de latere types moet je sowieso al iets aan de carburateur gaan doen. De 620 lijkt betrouwbaarder dan de 640's. Op een of andere manier genieten die bouwjaren van betere kwaliteit onderdelen of zijn ze gewoon beter in elkaar gezet. In ieder geval kan ik hierover uit eigen ervaring meepraten want ik heb zelf een 620 uit '97 met >55.000 km en mijn kameraad heeft een 620 Adventure '97. Die is welliswaar overleden bij 80.000 km, maar ik weet in ieder geval waar het door komt....  Makkelijk te voorkomen in ieder geval. Dit type heeft ook een heel mooi smal achterframe wat bovendien nog eens buitengewoon sterk is. De koffers kunnen hier mooi strak tegenaan gebouwd worden. Perfecte reis en hobby offroad motor.

Ik bedoelde met "oud" eigenlijk dat ik dan mijn aprilia niet kan inruilen.(die moet toch 6500 opbrengen)
Als ik de Aprilia los verkoop is er wat meer mogelijk, en dan is zelf een motor opbouwen natuurlijk het leukst.
Feit blijft dat zowel 620 als 640 adventure's dun gezaaid zijn.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: gezocht ktm 640 adventure
« Reactie #19 Gepost op: 03-12-2007, 22:03 »
nee, nee :D, bevalt meer dan prima. Geweldige fiets, kan niet anders zeggen. Gaat slechts weg als er genoeg over blijft voor een wat oudere adventure, lees net dat de 620 prima is dus..................


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: gezocht ktm 640 adventure
« Reactie #20 Gepost op: 04-12-2007, 21:23 »
Superfiets de 620 ADV en zo degelijk vooral het motorblok!! Ray weet er alles van........ :P
Voordeel 620 adv is de tank en kuip die ik persoonlijk beter en de veering is echt super!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: gezocht ktm 640 adventure
« Reactie #21 Gepost op: 05-12-2007, 22:32 »
Zo'n 620 is natuurlijk een prima motor, maar ik zou nooit durven zeggen dat ze beter zijn dan een 640.
De 640 heeft in ieder geval een balansas en die ontbreekt dacht ik op een 620.
Dat si zowel gunstig voor de levensduur als ook het comfort.
Welk model je ook hebt, de carburateur moet je toch vervangen!
Alleen een Keihin FCR of een soortgelijke Mikuni zijn geschikt.
De Dell Orto van de 620 en de Mikuni BST zijn allebij een slechte keuze.
(Dell Orto verbruikt veel te veel en is gevoelig voor juiste afstelling, Mikuni gaat stotteren in het terein).
De oude tanks dubbelwandige tanks zijn denk ik wel practischer en minder gevoelig voor schade....
Ach ja, wat maakt 't ook allemaal uit.

Uiteindelijk geldt toch weer.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: gezocht ktm 640 adventure
« Reactie #22 Gepost op: 06-12-2007, 07:46 »
[
Welk model je ook hebt, de carburateur moet je toch vervangen!
Alleen een Keihin FCR of een soortgelijke Mikuni zijn geschikt.
De Dell Orto van de 620 en de Mikuni BST zijn allebij een slechte keuze.
(Dell Orto verbruikt veel te veel en is gevoelig voor juiste afstelling, Mikuni gaat stotteren in het terein).

Dus ook als ik een 2005 model koop kan ik gelijk de carburateur gaan vervangen...?
Wat zit er standaard op een 640 uit 2005 ?
Wat kost zoiets (kan hem zelf wel vervangen)

by the way.....waarom geen 950 s adventure ? ipv een 640 adventure

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: gezocht ktm 640 adventure
« Reactie #23 Gepost op: 06-12-2007, 08:07 »
Zo'n 620 is natuurlijk een prima motor, maar ik zou nooit durven zeggen dat ze beter zijn dan een 640.
De 640 heeft in ieder geval een balansas en die ontbreekt dacht ik op een 620.
Dat si zowel gunstig voor de levensduur als ook het comfort.
Welk model je ook hebt, de carburateur moet je toch vervangen!
Alleen een Keihin FCR of een soortgelijke Mikuni zijn geschikt.
De Dell Orto van de 620 en de Mikuni BST zijn allebij een slechte keuze.
(Dell Orto verbruikt veel te veel en is gevoelig voor juiste afstelling, Mikuni gaat stotteren in het terein).
De oude tanks dubbelwandige tanks zijn denk ik wel practischer en minder gevoelig voor schade....
Ach ja, wat maakt 't ook allemaal uit.

Uiteindelijk geldt toch weer.

620 heeft een balansas en wat is er mis met de oude dellorto? Die wordt alleen niet meer gemonteerd ivm de emissie eisen namelijk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: gezocht ktm 640 adventure
« Reactie #24 Gepost op: 06-12-2007, 09:34 »
De oudere 620's van voor 1996 hadden geen balansas. Wil overigens niet zeggen dat een LC4 trillingsvrij is..... De dellorto is een ouderwetse maar zeer eenvoudige carburateur die gemakkelijk afgesteld kan worden. Zeer betrouwbaar ook. Hij heeft geen acceleratiepomp maar pakt desondanks zeer goed op. Veel beter dan de latere Mikuni. Die is vooral vanwege de zuinigheid en het "soepele" karakter gemonteerd. Op straat beter maar in het terrein veel slechter. De enige nadelen van de Dellorto zijn het hoge verbruik (1:18 op zijn zuinigst) en hij loopt bij lage snelheden op de weg een beetje onrustig. Hoewel ik daar grote verschillen in gezien heb. Geen idee hoe dat komt. In het terrein eigenlijk totaal geen problemen mee gehad. De FCR is in alle opzichten beter maar wel tegen een zeer hoge prijs en die is definitief minder betrouwbaar. Er gaat naar verluidt wel eens een gasschuif kapot. Mijn motor loopt overigens met gemak 1:22 en ik heb wel eens 1:27 gezien. (rustig tokkelen langs de fjorden). Verder heeft de oude adventure de WP extreme vork en die vindt ik beter dan de UPSD op mijn LC4. En de keeringen van de Extreme gaan ook minder vaak lek. Succes met de keuze. O ja, de 97 adventure heeft standaard een dubbele uitlaat die relatief zwaar is en wel eens breekt. Die van Zot heeft een CBR 600 demper denk ik en dat past prima. Staat mooi vindt ik net als op de rally! Geeft je overigens ook weer de mogelijkheid voor de montage van achtertanks. Moet je wel hele brute plannen hebben natuurlijk....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: gezocht ktm 640 adventure
« Reactie #25 Gepost op: 06-12-2007, 14:54 »
by the way.....waarom geen 950 s adventure ? ipv een 640 adventure

Een 950 is een fantastische machine, maar je vroeg zelf specifiek naar een 640.

Voor langere reizen is een verschil in het nadeel van de 950 de hogere bandenslijtage en benzineverbruik. En misschien de neiging om met 160 langs veel te mooie plekken te rijden ;-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: gezocht ktm 640 adventure
« Reactie #26 Gepost op: 06-12-2007, 23:29 »
Ja ik geloof dat mijn posting van gisteren een beetje ongenuanceerd was / is.
Met het idee van een reismotor in m'n achterhoofd vind ik een Dell Orto niet zo'n logische keuze.
Zoals Arjen al zegt, loopt ie bij lage snelheden op de openbare weg niet zo lekker.
Als je dit gaat irriteren ga je vanzelf aan de afsteling werken en voor je het weet denk je dat het maar een lastig ding is om af te stellen..... Tot je er achterkomt dat je gewoon niet rustig moet rijden met een Adventure ;-)
Wat het verbruik betreft, met de huidige brandstof prijzen heb je op een reismotor die hoge prijs in een redelijke tijd terug verdiend.
Wat de betrouwbaarheid....ik heb idd wel eens iets gehoord van een gebroken gasschuif bij een FCR.
- de Extreme voorvork van de oudere modellen heeft zeker zo z'n voordelen
- de tank heeft z'n voordelen,
- de modellen van na '96 hebben een balansas

Dus, ja eigenlijk is zo'n 620 van '96 de ideale reismotor....
(maar, wat mij betreft, wel met een FCR :-) :-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: gezocht ktm 640 adventure
« Reactie #27 Gepost op: 07-12-2007, 11:38 »
Nadeel dell orto heb ik in Marokko gemerkt..... stilstaan zonde benzine.
Vlotter blijft snel hangen.
nee 620 trillt misschien iets meer.... maar ik denk een 620 met Kehin is goede keuze... (ik nog steeds met Dell Orto...)

Gezien het comfort zou ik voor een nieuwere 640 gaan.....
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: gezocht ktm 640 adventure
« Reactie #28 Gepost op: 07-12-2007, 21:53 »

we kunnen dit topic sluiten.......bedankt voor alle tips.......!!!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: gezocht ktm 640 adventure
« Reactie #29 Gepost op: 07-12-2007, 22:00 »
Prachtige aankoop is dat zeg.
Grz,
Peter