Voorwiel ook maar gedaan. Paar extra plaatjes.
De velg is pas schoon genoeg voor lijm/kit/tape/ander plakspul als water in een dunne laag op het alu blijft staan en geen druppels vormt:
Extra gaten voor de bandenklemmen moet je na boren afschuinen, anders loop je het risico dat vanuit daar een scheur ontstaat.
Dit is nou niet de meest nette, maar er is ook lastig bij te komen zo tussen de spaken en het aluminium is vrij degelijk.
Mijn haakse ventieltjes voor gat 8,3mm zijn er nog steeds niet. Lekker hoor, als bestellen bij een Nederlandse webshop onderhand langer duurt dan China
Nouja, dan nog maar een oude binnenband gerecycled voor het ventiel. Werkt ook. Deze was nog heel, maar uit 2010 en met plakker. Die ga ik toch niet meer hergebruiken. Bij de volgende bandenwissel zet ik er wel de andere ventielen in.
Drupje vloeibare pakking rondom het ventielbuisje als verzekeringspremie (het rubber van de band dicht ook wel af), goed aanschroeven met drupje Loctite op de moer zodat-ie niet losloopt.
En daarom moet je het spul niet te gauw aan anderen geven: Bokito draait de bandenklem aan, en krak..
Dat ook weer gerepareerd, en ook het voorwiel staat alweer sinds zaterdag netjes op druk. Ook de voorband was totaal geen drama om op druk te krijgen; met de compressor op het ventiel plopte de band direct op de plek.
Dan moet ik nu eens gaan kijken wat het handigste tubeless reparatiesetje is.