Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: XR600 Voorvork in XR250  (gelezen 787 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
XR600 Voorvork in XR250
« Gepost op: 08-05-2014, 17:55 »
IK kan een xr600 voorvork incl. kroonplaten kopen. De vork is gereviseerd en aangepast.
Mijn xr250 rally projectje lijkt wel een iets zwaardere voorvork te kunnen gebruiken. Met een volle tank (25 Liter) en het gemonteerde rally kuipje heeft de standaard xr250 vork wat moeite.

Wie heeft hier ervaring mee.....?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: XR600 Voorvork in XR250
« Reactie #1 Gepost op: 08-05-2014, 18:18 »
hier is wel het een en ander te vinden denk ik.


gr
remco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
Re: XR600 Voorvork in XR250
« Reactie #2 Gepost op: 08-05-2014, 19:43 »
Heb daar al verschillende "conversies" gevonden, maar niet daadwerkelijk die ik wil doen.
Kan ook de precieze maten van de twee  kroonplaten en assen etc. niet terug vinden om de boel te vergelijken.
Misschien hoef ik alleen maar die centrale as over te zetten.......??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 314
Re: XR600 Voorvork in XR250
« Reactie #3 Gepost op: 09-05-2014, 00:22 »
Als je hem dan toch wilt verbeteren, zet er dan een USD vork in van een CR 250 of zoiets.
Incl kroon platen natuurlijk.
Zandhaas oet twente/ team otrritten/facebook.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
Re: XR600 Voorvork in XR250
« Reactie #4 Gepost op: 09-05-2014, 06:26 »
Die CR conversie heb ik wel al gezien, maar is net ff te veel euri's voor me nu.
Die XR600 vork heeft al andere/betere veren erin en is onder handen genomen door een specialist...en de prijs is heel aantrekkelijk, vandaag mijn keus om naar de XR600 vork te kijken....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: XR600 Voorvork in XR250
« Reactie #5 Gepost op: 09-05-2014, 14:11 »
Je kan natuurlijk ook zelf eerst eens,
gewoon dikkere olie erin doen,
de luchtkamer verkleinen door er méér olie in te doen,
de voorspanning verhogen door er 1cm of 2cm bussen bovenop de veren te zetten dat is wel het meest beproefde paardenmiddel,


dan is ie ook onder handen genomen
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: XR600 Voorvork in XR250
« Reactie #6 Gepost op: 09-05-2014, 14:25 »
Misschien dat Leo van OffroadCentrum in Vaassen het je kan vertellen, hij heeft miljarden XR's gesloopt, 250's 400's en 600's
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: XR600 Voorvork in XR250
« Reactie #7 Gepost op: 09-05-2014, 14:27 »
Die CR conversie heb ik wel al gezien, maar is net ff te veel euri's voor me nu.
Die XR600 vork heeft al andere/betere veren erin en is onder handen genomen door een specialist...en de prijs is heel aantrekkelijk, vandaag mijn keus om naar de XR600 vork te kijken....

CR voorvorken is ook niet alles, en voor offroaden ook niet echt geschikt denk ik zonder aanpassen.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
Re: XR600 Voorvork in XR250
« Reactie #8 Gepost op: 09-05-2014, 20:41 »
Ik ging eigenlijk van het idee uit dat een XR600 vork al zwaarder geveerd zou zijn, 2 mm dikker en dus wat stijver is en paar centimeter langer.
Precies wat ik zoek. Maar ff meer olie erin een veer op voorspanning brengen is wel de makkelijkste eerste stap om te kijken/voelen of dat wat zou zijn......bedankt voor de info......ga ermee aan de slag