Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motorpak  (gelezen 37089 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Motorpak
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2015, 22:14 »
Ik heb inmiddels al drie jaar plezier van een Dane Toresso broek. Zeker niet de warmste broek dus vooral voor op zomerse vakantie fijn. Liner houd me ook nog steeds droog, steenkoud als de rest doorweekt is, maar droog.


Daarnaast gebruik ik een Rukka Shakal jas en Granite broek: http://www.motoravonturist.nl/therightmood/admin/merken-webshops-garantie-en-teleurstellingen/


Na de tweede reparatie is de broek wel waterdicht, maar ik vertrouw het voor geen meter dus de defensie goretex regenbroek zit altijd in mijn topkoffer. Jas is nog steeds waterdicht, zuigt zich ondanks goretex laminate voller dan ik zou willen. Doe in dit pak zo'n 600 tot 1000km per week.


Motoravonturist collega Daniel is zeer te spreken over de Richa c-change. Komt geen druppel doorheen, zuigt zich niet vol en is zeer comfortabel.


Als ik geen geld had uitgegeven aan Rukka was ik voor een Klim pak gegaan of Richa.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Motorpak
« Reactie #31 Gepost op: 17-01-2015, 08:12 »
Ik heb de Klim Traverse broek en jas. Water en winddicht, zeer goede ventilatie, geen isolatie. Goretex materiaal. Echt zijn geld waard al is het niet goedkoop maar je krijgt waar je voor betaald. In de zomer met 30 graden ook goed in te rijden, in de winter wel wat laagjes eronder natuurlijk.
Heel comfortabel met D30 protectoren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Motorpak
« Reactie #32 Gepost op: 17-01-2015, 08:20 »
Klim Traverse jas nu in de aanbieding bij 24mx voor €199, -

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Motorpak
« Reactie #33 Gepost op: 17-01-2015, 14:44 »
Klim Traverse jas nu in de aanbieding bij 24mx voor €1

Offline member

  • *****
  • Berichten: 199
Re: Motorpak
« Reactie #34 Gepost op: 18-01-2015, 10:40 »
Rij nu alweer een aantal jaren met het Rev´It Defender pak, bevalt op zich goed, bij mij in ieder geval waterdicht(ook na een paar keer wassen). Minpuntjes: ondanks lange maat broek toch nog te kort, al 2 keer gescheurde ellboogprotectie en de lichte kleur is erg besmettelijk(op zich niet zo'n ramp, maar ziet er slordig uit). Als opvolger kijk ik nu naar het Klim Latitude Misano pak, zelfde prijsklasse, alleen idd ook zonder isolatie(zelf opbouwen), maar wel het hele jaar door te dragen. Het is alleen jammer dat het in Nederland zo moeilijk te krijgen is, wel in Duitsland(FCMoto) of België(Moto Adventure Store in Kerksken) en bij mijn weten bij Pierre Rallye Enterprises in Heemskerk. Of toch nog steeds bij Brouwer en de Rally Adventure Shop in Zutphen? Jammer dat dit mooie merk en zijn top produkten niet meer aandacht krijgt in Nederland.
make the world beautiful, get a tattoo!  http://dallastx.smugmug.com

visit: www.hank3.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Motorpak
« Reactie #35 Gepost op: 18-01-2015, 23:17 »
Bij FC Moto hebben ze het niet in de winkel (verrassend weinig eigenlijk in die winkel... ) Daar moet je het bestellen. Ook al een keer voor niks heen gereden.  >:(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Motorpak
« Reactie #36 Gepost op: 06-02-2015, 22:00 »
Ik heb vndaag bij de Doelen m'n Kenny Extreme broek en jas opgehaald. Waterdicht, vol (waterdichte) zakken. Nieuw voor onder de 400 euro. Top, goed over nagedacht spul.





2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: Motorpak
« Reactie #37 Gepost op: 07-02-2015, 12:26 »
Rob,

goed van je te horen en dat pak ziet er inderdaad goed uit en zo te zien zitten er inserts in het pak.
Ik ben benieuwd hoe het zich houdt tijdens het "echte" werk (zoals de hell of croatia)!

Groet

Toine

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Motorpak
« Reactie #38 Gepost op: 07-02-2015, 17:48 »
Hey Toine. I'm back. 450 staat weer klaar. Outfit is weer compleet. Laarzen, protectie, pak Alles wat was gestolen of stukgeknipt is vervangen.


Dat pak, het ziet er zeer robuust uit, het is een 2-laags geval dus met inserts. De makers zeggen dat het werkt en voor dat geld zullen we het meemaken. Maar met 2 weken regen voorspelling gaat m'n Goretex jas mee.


Voordeel hiervan, lekker licht en enorm veel ventilatie mogelijkheden.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Motorpak
« Reactie #39 Gepost op: 12-02-2015, 21:23 »
intussen de valbestendigheid van mijn klim jas op de stenen in marokko kunnen testen. Geen krasje, kan ik van mijn tank en knieprotectie niet zeggen :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Motorpak
« Reactie #40 Gepost op: 13-03-2015, 08:05 »
Nou Rukka hoeft voor mij voorlopig niet meer. De Rukka Granite broek is nu definitief kapot, want ik ga niet voor een derde keer de boel laten repareren. Broek is 13 maanden oud en ben ik twee maanden kwijt geweest vanwege reparaties. In elf maanden en ongeveer 20k km's opgebruikt, wat een onzin.  >:(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 164
Re: Motorpak
« Reactie #41 Gepost op: 17-03-2015, 08:40 »
Ik heb vndaag bij de Doelen m'n Kenny Extreme broek en jas opgehaald. Waterdicht, vol (waterdichte) zakken. Nieuw voor onder de 400 euro. Top, goed over nagedacht spul.
Wat voor membraan wordt hierin gebruikt, is dat makkelijk te wassen?

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Motorpak/ enduro jas
« Reactie #42 Gepost op: 25-01-2016, 18:36 »
Iemand een idee waar je een beetje redelijk (prijs dan) een goede jas kan laten maken?
stevige stof, hoeft niet erg waterdicht,
maar wel erg stevig..
plek voor nek brace en misschien aan te passen aan wat eronder gedragen wordt.
dus ook niet erg dik, misschien een liner aan de binnenkant..

ideen of links?
heb wel een adres in Italie, maar dat is weer moeilijk met opmeten..

 :-\
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Motorpak/ enduro jas
« Reactie #43 Gepost op: 25-01-2016, 19:30 »
Iemand een idee waar je een beetje redelijk (prijs dan) een goede jas kan laten maken?
stevige stof, hoeft niet erg waterdicht,
maar wel erg stevig..
plek voor nek brace en misschien aan te passen aan wat eronder gedragen wordt.
dus ook niet erg dik, misschien een liner aan de binnenkant..

ideen of links?
heb wel een adres in Italie, maar dat is weer moeilijk met opmeten..

 :-\


http://www.damenleathers.nl/index_nl.html
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152