Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ortlieb tassen  (gelezen 23358 keer)

Offline member

  • KTM SMT 990
  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Ortlieb tassen
« Gepost op: 11-05-2011, 09:14 »
Hi,
 
Heeft iemand ervaring met deze Ortlieb speed bag tassen?
http://ortlieb-tassen.nl/ortlieb-speedbag-dubbele-bagagetas-voor-enduro-en-tourmotoren.html
 
Zijn ze praktisch en duurzaam voor lange reizen (7000 a 8000km) ?
Ik twijfel nog of deze handiger zijn als alu-koffers op mijn xr.
 
Groetjes Patrick.
 
XR600R voor de winter - Cagiva XR600R Supermono voor het circuit (eigenbouw) - KTM SMT 990 voor het avontuur.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #1 Gepost op: 11-05-2011, 09:35 »
Als ik nu in de markt zou zijn voor tassen zou ik die van Wolfman Luggage nemen. Omdat je hier nog wat extern op kan gespen zoals bijv, water en een brandstof fles. Verder zijn tassen prima geschikt voor lange motor reizen, lichter dan koffers en mocht je in een ernstige val terecht komen makkelijker te repareren.

http://www.rallyadventureshop.nl/shop/product/?categorieID=4&merkID=69&soortID=65&productID=555

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #2 Gepost op: 11-05-2011, 09:46 »
Kheb zelf wat ouder model ortliebs gebruikt en werkt goed. Sterk spul, moet toch wel heftig vallen om dat materiaal te laten schuren. Beetje ducttape in binnenkant en good to go, probeer dat maar eens met alu koffers + het gezeur van een gebroken subframe. Net zoals foto zou ik wel een spanband om de tassen doen, zodat deze niet gaan flappen/bandjes afbreken als je door een heftige kuil rijd. Voor security zijn koffers met deksel natuurlijk beter, maar weet je - het valt allemaal wel mee. Wildcamperen is natuurlijk geen probleem, maar parkeren op reis in stad/vage plek gaat er een motorhoes over de hele motor en dat scheelt enorm.


Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • fka van
  • *****
  • Berichten: 468
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #3 Gepost op: 11-05-2011, 12:39 »
ik heb ze net gekocht, aankomende vrijdag ga ik ze een week proberen.
mijn vrouw heeft ze al en is er tevreden over.
knallen, met die ballen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #4 Gepost op: 11-05-2011, 14:09 »
Kheb zelf wat ouder model ortliebs gebruikt en werkt goed. Sterk spul, moet toch wel heftig vallen om dat materiaal te laten schuren. Beetje ducttape in binnenkant en good to go, probeer dat maar eens met alu koffers + het gezeur van een gebroken subframe. Net zoals foto zou ik wel een spanband om de tassen doen, zodat deze niet gaan flappen/bandjes afbreken als je door een heftige kuil rijd. Voor security zijn koffers met deksel natuurlijk beter, maar weet je - het valt allemaal wel mee. Wildcamperen is natuurlijk geen probleem, maar parkeren op reis in stad/vage plek gaat er een motorhoes over de hele motor en dat scheelt enorm.

he vriend hoe gaat ie
kun je een beetje wennen daar
greetz



Offline member

  • fka van
  • *****
  • Berichten: 468
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #5 Gepost op: 24-05-2011, 15:40 »
de zijtassen zijn mij goed bevallen, omdat;
we minder zooi meeslepen;
de motor smaller is dan met koffers;
het is lichter;
neem minder ruimte in als een koffer als ie leger is/wordt;
het is handelbaarder dan een koffer.
 
bevestiging is ok, snel en goed vast. pas op met je uitlaat (smelten van bevestigingsband en tas).
 
voldoende?
knallen, met die ballen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #6 Gepost op: 24-05-2011, 15:44 »
Een koffer kan je lekker op zitten, maar verder spreekt alles inderdaad voor de tassen. Ik ben tevreden over mijn Ortliebs, sterk spul (alleen niet tehen de uitlaat laten hangen, dan komt er toch een gat in ..).

groeten,

Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #7 Gepost op: 24-05-2011, 19:31 »
Ook niet tegen een kofferrek aan plaatsen.

Mijn vorige Ortliebs verkocht na 4 maanden Afrika op de TTR  en eigenlijk nog steeds goed.
De nieuwe na een week Portugal op de KTM met kofferrek doorgesleten op de plek waar het rek zat te schuren.
(en nog een klein lekje van wat bosjes met scherpe doorns oid waar ik te dicht langs ben gereden)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #8 Gepost op: 24-05-2011, 21:22 »
Ik heb ook Ortlieb tassen en ben er best tevreden over, heb ze inmiddels ca. 6000 km gebruikt maar ik heb ze wel regelmatig moeten repareren, bij kleine valpartijtjes wil er welleens een riempje breken.

Ik ben zelf erg onder de indruk van Giant Loop tassen http://www.giantloopmoto.com die hebben net als de Wolfman luggage tassen riemen die rondom doorlopen en dus niet bij de bevestiging afbreken. StevenD heeft er 1 en hij is er heel tevreden over.

Wat ik ook niet erg handig vind bij Ortlieb is de riem waarmee je de tas sluit, deze loopt los onder de tas door (wel tussen een band door) en ik raak ze vaak kwijt als mijn tassen in de schuur los liggen.

Voor zo'n rit als de midsummer of zelfs de WYOA neem ik de volgende keer alleen een rol op mijn rekje, gewoon nog minder meenemen.

gr.
martijn

Ik denk dat de Giant loop tassen ook minder slijtsporen op je motor achterlaten omdat er minder contact met plasticdelen is.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • KTM SMT 990
  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #9 Gepost op: 25-05-2011, 11:46 »
Wow die giantloop tassen zien er goed en praktisch uit zeg. Schrik wel een beetje van de prijzen. Zijn ze ook in nederland te koop?
 
 
XR600R voor de winter - Cagiva XR600R Supermono voor het circuit (eigenbouw) - KTM SMT 990 voor het avontuur.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #10 Gepost op: 26-05-2011, 10:18 »
Die giant loops zijn hele mooie (en helaas dure) tassen, maar let er op dat je er niet hetzelfde in mee kan nemen als een set zadeltassen met ortliebs of Wolfman gecombineerd met een zak achterop.
Ik vind het voor op reis in ieder geval te klein, maar zou ideaal kunnen zijn voor een midsummer/red ball run oid.
 
Ik heb zelf geen enkele klacht over de ortliebs overigens, al regelmatig de motor er op neergeled en nog geen scheurtje in de tassen of banden afgescheurd. Schuiver heb ik nog niet meegemaakt, maar daar kan geen enkele riem of tas heel goed tegen denk ik (andere onderdelen van mijn motor worden daar overigens ook niet beter van).
Ik zorg er wel voor dat de tassen zo min mogelijk kunnen bewegen door er een extra riem rond te doen. Offroad rijden vraagt nou eenmaal wat meer van al je uitrusting.
 
Als ik nieuwe tassen zou moeten kopen, zou ik opnieuw ortlieb overwegen omdat ze betaalbaar, betrouwbaar en een grote inhoud hebben. Of misschien de wolfman's, omdat ik ze gewoon mooi vind en ze zelf al aan alle kanten compressiebandjes, ophangbandjes waar je weer andere dingen aan kan hangen etc hebben, maar ze zijn een maat kleiner dan de ortlieb's en zijn vooral een stuk duurder dacht ik.
 
Zou ik juist nog meer ruimte moeten hebben zou ik die .....pony's uit Australie eens overwegen, lijkt me ook heel mooi sterk spul, maar moeilijker aan te geraken denk ik en wellicht ook weer duurder dan ortlieb.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #11 Gepost op: 26-05-2011, 12:37 »
Ik ook dik tevreden over de ortliebs. kaal op de 990adv geplakt (geen kofferrek oid)
Geen moment problemen gehad. Slechts 1x een minder fraai moment dat ik om een plas heen reed vlak langs een muurtje en toen dacht "ojah koffers ..." klein scheurtje erin maar is alweer geplakt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #12 Gepost op: 26-05-2011, 20:18 »
Wow die giantloop tassen zien er goed en praktisch uit zeg. Schrik wel een beetje van de prijzen. Zijn ze ook in nederland te koop?

Ik heb de gl onlangs in de UK gekocht. Je hebt de great bassins, de coyote. Ik ga dit jaar voor het eerst de MS1k rijden. Heb er al een paar 1-2 daagse ritten mee gereden. Bevalt enorm.
 
 
Orange is the color.

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #13 Gepost op: 18-07-2011, 15:11 »
de zijtassen zijn mij goed bevallen, omdat;
we minder zooi meeslepen;
de motor smaller is dan met koffers;
het is lichter;
neem minder ruimte in als een koffer als ie leger is/wordt;
het is handelbaarder dan een koffer.
 
bevestiging is ok, snel en goed vast. pas op met je uitlaat (smelten van bevestigingsband en tas).
 
voldoende?

Van, kan ik een keer de tassen passen?
Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Ortlieb tassen
« Reactie #14 Gepost op: 18-07-2011, 17:57 »
Van, kan ik een keer de tassen passen?

Nou van mij wel.
En dan mag je ze nog overnemen ook!

Moet ze wel ff zoeken want ik gebruik tegenwoordig de Dirtbags die ik van Harold heb overgenomen.
Voordeel, ze hebben een framepje waarmee je de tassen netjes op de plek houdt.
Nadeel, ze zijn niet waterdicht zoals de Ortliebs.

Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt