Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: iemand ervaring met een slecht weer kraag voor over je LEATT neckbrace?  (gelezen 3311 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
ik vraag me dus af of zo een slecht weer kraag voor over je brace zin heeft en regen tegenhoudt?
Ik heb het idee als je de brace in je jas draagt de slecht weer kraag in je jas druppelt?

zoiets dus




https://www.dirtbikexpress.co.uk/product/leatt_neck_brace_gpx_weather_collar_rain_cover


frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Ik heb zo'n ding.

Hij dicht voornamelijk het gat af rond je kraag en je nek, dat werkt.
Met een bijbehorende jas heb je geen last van water tussen je jas en de kraag door.

Je tobt je rot om je aan en uit te kleden, zeker als je als je een beetje kouwe Kl**wen hebt.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Ik heb zo'n ding.

Hij dicht voornamelijk het gat af rond je kraag en je nek, dat werkt.
Met een bijbehorende jas heb je geen last van water tussen je jas en de kraag door.

Je tobt je rot om je aan en uit te kleden, zeker als je als je een beetje kouwe Kl**wen hebt.
Thanks.

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Heb een Leatt jas, zit een ruime overzetkraag in verwerkt en werkt best makkelijk. Niet te duur ook. Schijnt waterdicht te zijn, maar omdat ik meestal grotere afstanden moet rijden als ik iets offroad wil doen, nooit de behoefte gehad om dat echt te testen. Leatt jas gebruik ik enkel bij mooi weer (en is eigenlijk een beetje overbodig geworden  :-X )
Bij mijn Klim jas moet de neckbrace eroverheen, soort "zak" met afwatering in de rug waar de rugflap van de neckbrace in valt. Je trekt dus de jas met het achterste deel van de brace aan en daarna klik je het voorste deel vast. Werkt ook erg goed. Zit wel een prijskaartje aan die jas maar super spul.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Bij mijn Klim jas moet de neckbrace eroverheen, soort "zak" met afwatering in de rug waar de rugflap van de neckbrace in valt. Je trekt dus de jas met het achterste deel van de brace aan en daarna klik je het voorste deel vast. Werkt ook erg goed. Zit wel een prijskaartje aan die jas maar super spul.
Dan werkt die Leath neck breace toch niet goed? die voor- en achter- steun moeten direct tegen je borst en rug zitten.
Hooguit een hemd of een t-shirt ertussen.

Dat is met tenminste verteld toen ik dat ding ooit kocht, door die vrouw met die inbussleutel, die hem afgestelde op m'n goddelijke lichaam.....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Als je een Moveo brace had genomen was je  €1.000  totaal goedkoper uitgeweest én wind/waterdicht! ;D

(Sorry, dit wilden jullie vast niet horen, maar dit is meer voor de mensen die ooit nog aanschaf van een Leaff overwegen!)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Als je een Moveo brace had genomen was je  €1.000  totaal goedkoper uitgeweest én wind/waterdicht! ;D

(Sorry, dit wilden jullie vast niet horen, maar dit is meer voor de mensen die ooit nog aanschaf van een Leaff overwegen!)
Haha geeft niet hoor wil ik best horen maar ik heb nog wel met husaberg padding he dus onbetaalbaar
En die was niet duur nie

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Haha geeft niet hoor wil ik best horen maar ik heb nog wel met husaberg padding he dus onbetaalbaar
En die was niet duur nie

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

;-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Als je een Moveo brace had genomen was je  €1.000  totaal goedkoper uitgeweest én wind/waterdicht! ;D

(Sorry, dit wilden jullie vast niet horen, maar dit is meer voor de mensen die ooit nog aanschaf van een Leaff overwegen!)

Was die er al 12 jaar geleden?
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
ik vraag me dus af of zo een slecht weer kraag voor over je brace zin heeft en regen tegenhoudt?
Ik heb het idee als je de brace in je jas draagt de slecht weer kraag in je jas druppelt?

zoiets dus




https://www.dirtbikexpress.co.uk/product/leatt_neck_brace_gpx_weather_collar_rain_cover


frank


Frank gewoon bij mij een moveo concept II bestellen. Die heb je wel nodig in de UK als je de TET daar gaat rijden.
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Frank gewoon bij mij een moveo concept II bestellen. Die heb je wel nodig in de UK als je de TET daar gaat rijden.
Jaja groeit niet op de rug

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1344
http://www.fowlers.co.uk/shop/ktm-neck-brace-cover-13079

Deze heb ik Frank, beschermt tegen kou en inregenen.
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Ik heb zo'n Leatt/KTM kraagdinges voor weinig liggen. Stuur maar even PB als je interesse hebt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Dan werkt die Leath neck breace toch niet goed? die voor- en achter- steun moeten direct tegen je borst en rug zitten.
Hooguit een hemd of een t-shirt ertussen.

Dat is met tenminste verteld toen ik dat ding ooit kocht, door die vrouw met die inbussleutel, die hem afgestelde op m'n goddelijke lichaam.....


Toch valt dat best mee, lijkt allemaal niet anders te zitten dan direct op het lichaam. Volgens mij hebben ze dat bij Klim best goed bekeken eigenlijk. Hoop het nooit echt te hoeven testen trouwens...

Post Merge: 05-08-2019, 07:42
Als je een Moveo brace had genomen was je  €1.000  totaal goedkoper uitgeweest én wind/waterdicht! ;D

(Sorry, dit wilden jullie vast niet horen, maar dit is meer voor de mensen die ooit nog aanschaf van een Leaff overwegen!)


Haha, gelukkig kocht ik die jas niet vanwege de nekbrace, maar omdat na jaren trouwe dienst onderweg naar een motortreffen in de Yorkshire Dales, mijn Rukka broek besloot om op slag vol water door te gaan laten. Na 400 km in de stromende Engelse regen doornat en onderkoeld aangekomen. Niet fijn. Mijn jas was nog goed maar even oud, dus meteen alles vernieuwd. Klim had ik al op het oog als vervanger en zag dat ze bij deze jas speciaal rekening hadden gehouden met de nekbrace. Die dag een enorme korting bij fc-moto en omdat ik jas en broek in 1 keer aanschafte, kon ik er nog wat extra korting bovenop schooien. Hoop de eerstkomende 15 jaar weer goed te zitten, met spul wat ik zowel offroad, als op reis kan dragen  :D