Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Honda CRF450L op komst!  (gelezen 16982 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #30 Gepost op: 06-06-2018, 20:30 »
Nee hoor Sigmund. Dit wordt de motor voor die mensen wiens piemel reeds lang genoeg is  :D
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #31 Gepost op: 06-06-2018, 21:05 »
Nee hoor Sigmund. Dit wordt de motor voor die mensen wiens piemel reeds lang genoeg is  :D
🤣

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #32 Gepost op: 06-06-2018, 22:48 »
 :D :P 
@Mart dat is het juiste antwoord.


Lees deze blog https://www.nomadikandco.com/equipment/eens hier wordt ik warm van zo mooi.
Om deze reis te doen op mijn “ouwe” dag.
Groet Hans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #33 Gepost op: 07-06-2018, 07:23 »
:D :P  https://www.nomadikandco.com/equipment/




After much debate and consideration, we decided on two  :-X  for Ireland to South Africa.
Why? ...... the decision though were these wise words from Chris Scott in the Adventure Motorcycling Handbook.

““Whatever you decide on, remember it’s your adventure and you will probably only do it once, so choose with your heart, and if it comes to it, beat yourself up over it later. Don’t forget the value of a machine that, even after weeks on the road, still gives you a thrill to look at as you crawl out of your tent each morning.””

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #34 Gepost op: 07-06-2018, 08:01 »
Zolang je ook bij deze motor elke 1000km olie miet wisselen noem ik het geen dual sport.
Das de voorgeschreven onderhoudsinterval, die bij een dual sport in elk geval voor een consument te begrijpen is.
In de specs zie je ook wat verschillen een D.S. is al gauw 'n kilo of dertig zwaarder.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #35 Gepost op: 07-06-2018, 18:47 »
Het Amerikaanse begrip "dual sport" verschilt nogal van wat we hier een dual sport noemen.


(vraag me verder af hoe serieus je deze interval moet nemen als je deze motor gebruikt om lekker rond te tokkelen)


Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #36 Gepost op: 09-06-2018, 10:17 »

Ach olie wisselen hoeveel werk is dat nou.


Met een 500EXC kun je blijkbaar ook RTW. Iets meer sleutelen misschien maar het levert wel een specialer verhaal op.




http://advrider.com/index.php?threads/new-zealand-to-alaska-on-a-ktm500exc-now-rtw.1181912/
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #37 Gepost op: 09-06-2018, 19:04 »
Wat maakt deze honda nu zoveel beter dan bijv de Husqvarna 701?
Gewicht , ja ietsje lichter , maar prijs,onderhoud,tank inhoud,onderhoudsintervallen,
vermogen,verkrijgbare accersoires ?
Als ik nu een nieuwe motor zou gaan kopen dan wil ik de honda best even zien om
een eerlijke indruk te krijgen maar voorlopig niet de meest ideale kandidaat voor mij

0vertuig me maar dat ik deze echt moet hebben  ;-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #38 Gepost op: 10-06-2018, 07:47 »
Wat maakt deze honda nu zoveel beter dan bijv de Husqvarna 701?
Gewicht , ja ietsje lichter , maar prijs,onderhoud,tank inhoud,onderhoudsintervallen,
vermogen,verkrijgbare accersoires ?
Als ik nu een nieuwe motor zou gaan kopen dan wil ik de honda best even zien om
een eerlijke indruk te krijgen maar voorlopig niet de meest ideale kandidaat voor mij

0vertuig me maar dat ik deze echt moet hebben  ;-)

Grotere veerweg is een dikke plus. Draaicirkel. Toepassing van een schuimfilter ipv papier. Minimalisme; hij is rank als een enduro terwijl de 701 toch veel meer het allure en dus ook de breedte heeft van een adventure bike. Ook het sleutelen, de toegang tot het blok, is met zo'n type frame veel makkelijker dan bij een KTM. Maar pas op he, bij de moderne enduro's wordt al snel een compleet kunstof karkas geleverd ipv een subframe. Dit vermindert weer de inzet als reismotor; er mag amper gewicht op, geen keuring voor twee personen etc.

Sowieso zal je bij deze motor een compleet nieuw uitlaatsysteem moeten bestellen als je een ander vermogen er uit wilt trekken. Dan is automatisch het volgende probleem, is de CDI wel herprogrammeerbaar? Zolang als dat niet bewezen is verwacht ik heel weinig kopers vanuit onze doelgroep. En dat kan wel eens heel lastig zijn omdat in de EU de fabrikanten min of meer gedwongen worden om 'hardwarematig' te beveiligen tegen 'opvoeren'.

Dus houdt je geld gerust nog maar twee jaartjes in je portemonnaie René; die KTM is voorlopig nog de beste investering! :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #39 Gepost op: 10-06-2018, 13:00 »
Grotere veerweg is een dikke plus. Draaicirkel. Toepassing van een schuimfilter ipv papier. Minimalisme; hij is rank als een enduro terwijl de 701 toch veel meer het allure en dus ook de breedte heeft van een adventure bike. Ook het sleutelen, de toegang tot het blok, is met zo'n type frame veel makkelijker dan bij een KTM. Maar pas op he, bij de moderne enduro's wordt al snel een compleet kunstof karkas geleverd ipv een subframe. Dit vermindert weer de inzet als reismotor; er mag amper gewicht op, geen keuring voor twee personen etc.

Sowieso zal je bij deze motor een compleet nieuw uitlaatsysteem moeten bestellen als je een ander vermogen er uit wilt trekken. Dan is automatisch het volgende probleem, is de CDI wel herprogrammeerbaar? Zolang als dat niet bewezen is verwacht ik heel weinig kopers vanuit onze doelgroep. En dat kan wel eens heel lastig zijn omdat in de EU de fabrikanten min of meer gedwongen worden om 'hardwarematig' te beveiligen tegen 'opvoeren'.

Dus houdt je geld gerust nog maar twee jaartjes in je portemonnaie René; die KTM is voorlopig nog de beste investering! :D

Het is dus de vraag hoe Honda hem gaat begrenzen op 25pk..
In principe gelden voor KTM en dergelijke dezelfde regels.. (die staan ook allemaal op 6-10kw op het kenteken, mijn nieuwe oude 570 heeft ook slechts 10kw op het kentekencard).

Ik snap ook niet waarom heel het internet nu vol staat met amerikanen die klagen over die 25pk... of zouden de ktm's daar zonder emissie kit naartoe gaan? Ze zijn daar tegenwoordig toch ook best streng? Vaak strenger zelfs dan in Europa met het kentekenen van enduro's...

De 701 heeft echter wel volledig vermogen op het kenteken, maar daar zit een bakbeest van een uitlaat op met catalysator en meer meet- en regeltechniek dan de electronica pick&place robots van mijn werkgever.  ;D

Mischien kun je eenvoudig de CDI of ECU van het cross-country of MX model erin pluggen en de demper aanpassen....
Honda kennende wordt het kwalitatief wel weer op dusdanig niveau, dat de motoren na 20 jaar nog steeds perfect voor de dag komen en dat maakt het denk ik zo'n hype.  :)
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #40 Gepost op: 10-06-2018, 13:09 »
Nieuw uitlaatsysteem: 700 Euro
Nieuwe CDI: 700 Euro?

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #41 Gepost op: 10-06-2018, 13:37 »
Ik lees ook op diverse fora dat de zuiger aangepast moet worden en de krukas om vermogen op te schroeven.
Dat wordt dus duur.
Maar vermogen is maar een vd punten die ik had aangestipt en voor mij ook nog eens het minst belangrijk.

Onderhouds interval ,inhoud tank comfort ergonomie bagage mogelijkheden etc wegen zwaarder

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #42 Gepost op: 10-06-2018, 14:52 »
Wat bevalt er niet aan de 690 dan Rene?
Voor Ellen nu de Honda CRF250L.
denk voor haar de perfecte motor om offroad te rijden zowel in Ned als buitenlandse tripjes.
pas ook stukje op gereden.
Maar daar gebeurt niet veel hoor met 25 paardjes.
de KTM is vele malen beter afgewerkt.
en dan niet alleen het vermogen maar ook gewoon de standaard WP vering is echt stuk beter als bij de Honda.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #43 Gepost op: 10-06-2018, 14:52 »
Check this: http://www.advpulse.com/adv-bikes/things-to-know-honda-crf450l/


Die 25pk blijkt gewoon een fout te zijn. Onderhoudsintervallen zijn dan weer hetzelfde als de crossers, wat hem dus minder interessant maakt.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Honda CRF450L op komst!
« Reactie #44 Gepost op: 10-06-2018, 16:21 »
Nou ja, misschien zitten ze er niet zo heel ver naast hoor, bijvoorbeeld indien er voor de EU ook een toerentalbegrenzer op zit die ingaat bij 7000 tpm? Als die uitlaatbocht op de foto zo klein is dan is het inlaattraject ook afgeknepen, waardoor er veel minder lucht binnenkomt per klap. Dan lijkt hij veel meer op een DRZ-S dan de looks doen vermoeden met ditto onderhoudsintervallen!

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk