Grotere veerweg is een dikke plus. Draaicirkel. Toepassing van een schuimfilter ipv papier. Minimalisme; hij is rank als een enduro terwijl de 701 toch veel meer het allure en dus ook de breedte heeft van een adventure bike. Ook het sleutelen, de toegang tot het blok, is met zo'n type frame veel makkelijker dan bij een KTM. Maar pas op he, bij de moderne enduro's wordt al snel een compleet kunstof karkas geleverd ipv een subframe. Dit vermindert weer de inzet als reismotor; er mag amper gewicht op, geen keuring voor twee personen etc.
Sowieso zal je bij deze motor een compleet nieuw uitlaatsysteem moeten bestellen als je een ander vermogen er uit wilt trekken. Dan is automatisch het volgende probleem, is de CDI wel herprogrammeerbaar? Zolang als dat niet bewezen is verwacht ik heel weinig kopers vanuit onze doelgroep. En dat kan wel eens heel lastig zijn omdat in de EU de fabrikanten min of meer gedwongen worden om 'hardwarematig' te beveiligen tegen 'opvoeren'.
Dus houdt je geld gerust nog maar twee jaartjes in je portemonnaie René; die KTM is voorlopig nog de beste investering!
Het is dus de vraag hoe Honda hem gaat begrenzen op 25pk..
In principe gelden voor KTM en dergelijke dezelfde regels.. (die staan ook allemaal op 6-10kw op het kenteken, mijn nieuwe oude 570 heeft ook slechts 10kw op het kentekencard).
Ik snap ook niet waarom heel het internet nu vol staat met amerikanen die klagen over die 25pk... of zouden de ktm's daar zonder emissie kit naartoe gaan? Ze zijn daar tegenwoordig toch ook best streng? Vaak strenger zelfs dan in Europa met het kentekenen van enduro's...
De 701 heeft echter wel volledig vermogen op het kenteken, maar daar zit een bakbeest van een uitlaat op met catalysator en meer meet- en regeltechniek dan de electronica pick&place robots van mijn werkgever.
Mischien kun je eenvoudig de CDI of ECU van het cross-country of MX model erin pluggen en de demper aanpassen....
Honda kennende wordt het kwalitatief wel weer op dusdanig niveau, dat de motoren na 20 jaar nog steeds perfect voor de dag komen en dat maakt het denk ik zo'n hype.