Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Heroes Legend 2007 gaat van start!!  (gelezen 6731 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Heroes Legend 2007 gaat van start!!
« Reactie #15 Gepost op: 23-06-2006, 22:24 »
Geen proefrit gemaakt, de motor was een Duitse import en een mix van alle bmw onderdelen die maar te vinden waren  :-X
Voor zondag heb ik een proef rit staan hier heb ik meer vertrouwen in. Vandaag meerderen  4x4 rijders benadert met de vraag of ze dit avonduur ook zien zitten. Allemaal zeer positief dus dat moet gaan lukken. Ook al wat afspraken gemaakt met mensen die motorfietsen prepareren voor rally’s dus alles is in werking gesteld. Nu nog een hoop leren voor maart.
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Heroes Legend 2007 gaat van start!!
« Reactie #16 Gepost op: 24-06-2006, 00:47 »
Cursusje Frans?? :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Heroes Legend 2007 gaat van start!!
« Reactie #17 Gepost op: 24-06-2006, 23:43 »
Cursus Frans, jij gaat toch met me mee als monteur en tolk :P
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • bmw R1100 S
  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Heroes Legend 2007 gaat van start!!
« Reactie #18 Gepost op: 25-06-2006, 21:22 »
( achteraf : helaas!) zat ik dit weekend bij de TT in Assen maar wanneer ik het op tijd geweten had was ik zeker naar dat treffen in Eindhoven gegaan. Ik zou heel graag met mijn Nissan Pick-up 4 x4 meegaan!!
Daarvoor moet ik wel een team samenstellen dus wanneer er nog een motorrijder en/of een navigator op zoek zijn....!?!?
Graag contact : telefoon nr is : 0032479915433.
Een voordeel zou kunnen zijn dat ik 4 jaar in het frans talige gedeelte van Belgie woon maar helaas.........dat frans blijft verschrikkelijk moeilijk.
Met de ins en outs van de oudere type BMW ben ik redelijk op de hoogte gezien mijn race verleden met BMW motorfietsen.
Mijn e-mail adres is : p.snelderwaard@belgacom.net
 gr pieter snelderwaard

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Heroes Legend 2007 gaat van start!!
« Reactie #19 Gepost op: 26-06-2006, 11:23 »
Op de voorlichtingsavond was er iemand die op zoek was naar een teamgenoot met een auto........ Dus in principe heb je een team Pieter ;)

Misschien weet Marcel nog wie dat was, of met wie je in contact moet treden om achter de persoon te komen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Heroes Legend 2007 gaat van start!!
« Reactie #20 Gepost op: 26-06-2006, 11:39 »
Harry de Jong (reed dit jaar al mee, niet onverdienstelijk) zoekt ook nog een team, en Roos is ook op zoek. Pieter, als je met Harry in contact wil komen, laat het maar weten, dan geef ik het wel even door.

Mssl Mars

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Heroes Legend 2007 gaat van start!!
« Reactie #21 Gepost op: 26-06-2006, 18:08 »
Hallo Pieter,

Heb je een mailtje gestuurd.

Groeten Arthur
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Heroes Legend 2007 gaat van start!!
« Reactie #22 Gepost op: 26-06-2006, 23:04 »
Harry de Jong (reed dit jaar al mee, niet onverdienstelijk) zoekt ook nog een team, en Roos is ook op zoek. Pieter, als je met Harry in contact wil komen, laat het maar weten, dan geef ik het wel even door.

Mssl Mars

leuk al die reacties, hier zie ik wel mogelijkheden in en gelukkig is er nog voldoende tijd om e.e.a. te regelen. Ik wil graag met harry in contact komen, mijn telefoonnummer is : 0032479915433.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Heroes Legend 2007 gaat van start!!
« Reactie #23 Gepost op: 27-06-2006, 17:59 »
Als iemand voor mij nog een Honda EXP2 weet te regelen, doe ik ook graag mee :-) 

Eigenlijk uberhaupt gek dat ik met mijn meer dan legendarische XR uit dezelfe tijd, niet mee mag doen....  slap hoor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 274
Re: Heroes Legend 2007 gaat van start!!
« Reactie #24 Gepost op: 27-06-2006, 22:51 »
Wij hebben ook ff overwogen als team met onze Landrover Defender mee te gaan en de 2 klepper van Gradt. Ondanks dat de LaRo al heel veel aanpassingen heeft blijkt dat onder meer ook het hele verenpakket aangepast moet worden voor de H.L.
pfff werd erg prijzig als je de banden, inschrijfgeld etc etc mee gaat rekenen. Dan is motorrijden toch weer een stuk goedkoper.

Voor diegene die onder meer met de auto willen gaan ken ik een aantal Dakargangers (landrover/bowler) die je info kunnen geven over de belangrijkste aanpassingen.
Maar weer eens opstappen......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 190
Re: Heroes Legend 2007 gaat van start!!
« Reactie #25 Gepost op: 28-06-2006, 00:09 »
Is er niet een groot onderscheid in materiaal-eis tussen de "echte" Dakar en deze dan?????

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Heroes Legend 2007 gaat van start!!
« Reactie #26 Gepost op: 28-06-2006, 13:46 »
Als iemand voor mij nog een Honda EXP2 weet te regelen, doe ik ook graag mee :-) 

Eigenlijk uberhaupt gek dat ik met mijn meer dan legendarische XR uit dezelfe tijd, niet mee mag doen....  slap hoor.

Ook flauw dat je niet mee mag doen als je als berijden een old-timer bent ...   ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Heroes Legend 2007 gaat van start!!
« Reactie #27 Gepost op: 28-06-2006, 14:11 »
De materiaal eisen voor de auto's die bij de HL meedoen zijn absoluut niet te vergelijken met die bij de Dakar!!!! Een goed geprepareerde reisauto, die vanzelfsprekend van goede vering voorzien is, moet voldoende zijn voor HL.  Banden en verenpakket zijn het belangrijkste. Als dat in orde is, heb je het meeste werk gedaan. (afgezien van een betrouwbare motor/aandrijflijn natuurlijk) Zo veel mogelijk op gewicht besparen is het belangrijkste. Natuurlijk ben je verantwoordelijk voor het transport van alle onderdelen en gereedschap, maar de meeste mensen nemen al gauw te veel mee. Elke kilo is er één!

Is je 4x4 voorzien van standaard vering, voldoet deze meestal sowieso niet voor de Afrikaanse omstandigheden.(veel bagage en slechte pistes zijn dodelijk voor je schokdempers, vraag maar aan Peter Kik  ;D) Maar een rolkooi, FIA goedgekeurde stoelen of brandstoftank, of een blusinstallatie zijn geen vereisten! Het tempo ligt veel lager dan bij de Dakar, en ook de afstanden zijn minder lang. (maar wel pittig) Je hoeft dus geen vet geprepareerde rallyauto te hebben, zoals gezegd, een betrouwbare niet te zwaar beladen 4x4 moet voldoende zijn. (er is iets gezegd over niet ouder dan 10 jaar: zolang je auto er netjes en verzorgd (lees: goed geprepareerd) uitziet, kun je mee. )
Voorbeeld: een compleet OME pakket, met bladveren, dempers, stuurdemper, bussen, enz.enz. kost iets van 2500 euro. Daar kun je dan wel weer jaren mee vooruit!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Heroes Legend 2007 gaat van start!!
« Reactie #28 Gepost op: 24-08-2006, 18:50 »
Er is een artikel verschenen op Rallymaniacs met name over de rol die Eric Verhoef speelt in de promotie van de Heroes.

Je zou er bijna zin in krijgen (jammer dat alleen díe twee type motoren mee mogen :-\)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Heroes Legend 2007 gaat van start!!
« Reactie #29 Gepost op: 31-12-2006, 23:32 »

 Uitnodiging woensdag 3 januari 2007
 
 
 
Op woensdag 3 januari 2007 wordt er door de organisatie van Heroes Legend een “Open avond” georganiseerd voor deelnemers, toekomstige deelnemers en belangstellenden.
 
Wat kunt u op deze avond verwachten?
- kennismaking met de Nederlandse organisatie
- korte presentatie over de rally
- mogelijkheid voor het stellen van vragen
- kennismaken met andere (toekomstige) deelnemers
Hebt U wel interesse in deelname aan Heroes Legend, maar nog geen team, dan biedt deze avond wellicht uitkomst. Bent u motorrijder en nog op zoek naar een teammaat met auto, of autobezitter en nog op zoek naar een motorrijder, maak dat dan bekend bij de organisatie. Wij kunnen bemiddelen in het leggen van contacten.

U bent welkom vanaf 19.30 uur, om 20.00 uur begint vervolgens het officiële gedeelte. De avond zal rond 21:30 uur eindigen.
 

De Open Avond wordt georganiseerd bij Belned BV., Ramgatseweg 4-6 te Raamsdonksveer.
 
Zie onderstaande routebeschrijving.


Wilt u zich aanmelden voor deze avond of wilt u meer informatie? Stuur dan een e-mail naar ans@heroeslegend.com
U mag uiteraard ook onaangekondigd komen, introducés zijn ook van harte welkom.
Op dit e-mail adres kunt u eventueel uw vragen ook al op voorhand kwijt.
   
 
     

 
Routebeschrijving naar Belned BV.
Vanaf Utrecht - Gorinchem:
Richting Breda A27 volgen, over de brug de afslag Geertruidenberg Raamsdonksveer (afslag nr. 20) nemen, bij de rotonde links, dan eerste verkeerslicht rechts (Dombosch 1), vervolgens de weg volgen (er volgt een bocht naar links), nu bevindt u zich op de Ramgatseweg, u blijft deze weg volgen tot u aan de linkerkant de vlaggen van Belned BV. ziet.
Vanaf Breda - Rotterdam:
Richting Utrecht A27 volgen, voor de brug de afrit Geertruidenberg Industrieterrein Dombosch (afslag nr. 20) nemen, bij de rotonde links, onder de A27 door de weg volgen, dan eerste verkeerslicht rechts (Dombosch 1), vervolgens de weg volgen (er volgt een bocht naar links), nu bevindt u zich op de Ramgatseweg, u blijft deze weg volgen tot u aan de linkerkant de vlaggen van Belned BV. ziet.
Vanaf Den Bosch:
Afrit A27 richting Utrecht nemen, dan zelfde route aanhouden als vanaf Breda – Rotterdam



Wilt u zich aanmelden voor deze avond of wilt u meer informatie? Stuur dan een e-mail naar ans@heroeslegend.com
U mag uiteraard ook onaangekondigd komen, introducés zijn ook van harte welkom.
Op dit e-mail adres kunt u eventueel uw vragen ook al op voorhand kwijt.


   
Wij wensen iedereen hele fijne Kerstdagen  en een geweldig en avontuurlijk 2007!
 


Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’