Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: [Gevonden!] Suzuki DR-Z 400 S  (gelezen 8721 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: [Gevonden!] Suzuki DR-Z 400 S
« Reactie #45 Gepost op: 10-10-2006, 19:11 »
Mooi man, daar krijg je geen spijt van :D

Wat ga je er allemaal aan doen om hem offroad-ready te krijgen?
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: [Gevonden!] Suzuki DR-Z 400 S
« Reactie #46 Gepost op: 10-10-2006, 19:31 »
mooi ding en als hij weg is staat er altijd nog een hele gave KTM .... ook voor weinig
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: [Gevonden!] Suzuki DR-Z 400 S
« Reactie #47 Gepost op: 10-10-2006, 19:57 »
Wat ga je er allemaal aan doen om hem offroad-ready te krijgen?

Veel krassen erop maken  ;D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • R1150GS
  • *****
  • Berichten: 327
Re: [Gevonden!] Suzuki DR-Z 400 S
« Reactie #48 Gepost op: 10-10-2006, 20:12 »
Daarom heb ik de mijne MET krassen gekocht van GSpot. Dan heb je pijn daarvan ook niet.
Big bad Bill is sweet William now

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: [Gevonden!] Suzuki DR-Z 400 S
« Reactie #49 Gepost op: 10-10-2006, 22:06 »
Ik zou direct een aantal zoekopdrachten uitzetten op eBaaij en wachten tot dat je iig een vervanger hebt voor de stalen tank en de mooie blauwe zijkappen.

De rest is allemaal in Acerbis-formaat te krijgen en mag dus stuk (langzaam, langzaam, niet in één keer svp!)

Verder zou ik als eerste je motor eens lekker inrijden volgens de Mototune methode en de zijstandaardschakelaar kortsluiten.

En als je nog geen Case savers hebt, maar toch ff off-road wilt: haal even je schakelpook los en vijl daar de scherpe randjes vanaf.

Zet die schakelpook direct ook in een lekkere stand voor jouw schoenmaat. Koop een setje stuurverhogers voor jouw lengte en gaan met die banaan!

Heel heel veel plezier ermee en houdt alles heel...

Noppy

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: [Gevonden!] Suzuki DR-Z 400 S
« Reactie #50 Gepost op: 11-10-2006, 08:58 »
jah ik kreeg gister een linkje van ooosie over die mototune methode... hield geloof ik in dat je de eerste 30 kilometer flink et gas opendraaid zodat de ringen om de cilinderkop goed tegen de wand van de cilinder zelf worden aangedrukt en daardoor beter passend inslijten. Daarna olie en filter vervangen en klaar is kees.

Vonk toch wel een beetje vreemd verhaal... waarom zegt de owners manual dan heel wat anders, die mensen zullen het toch wel weten zou je zeggen. Daar geeftie op die site geen antwoord op. (Zie http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm)
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: [Gevonden!] Suzuki DR-Z 400 S
« Reactie #51 Gepost op: 11-10-2006, 09:14 »
Gewoon rustig inrijden! Niet experimenteren!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: [Gevonden!] Suzuki DR-Z 400 S
« Reactie #52 Gepost op: 11-10-2006, 10:38 »
jah ik kreeg gister een linkje van ooosie over die mototune methode... hield geloof ik in dat je de eerste 30 kilometer flink et gas opendraaid zodat de ringen om de cilinderkop goed tegen de wand van de cilinder zelf worden aangedrukt en daardoor beter passend inslijten. Daarna olie en filter vervangen en klaar is kees.

Vonk toch wel een beetje vreemd verhaal... waarom zegt de owners manual dan heel wat anders, die mensen zullen het toch wel weten zou je zeggen. Daar geeftie op die site geen antwoord op. (Zie http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm)

Vind het wel een plausibel verhaal.
Heb ik Sander van MotorXtra ook wel eens zien doen met 'n splinternieuwe R1, op de Dynobank. Behalve dat je sneller klaar bent met inrijden levert het blok dan ook meer vermogen. 't Eerste is niet zo spannend zou ik zeggen, 't tweede moet je zelf bepalen of je dat nodig denkt te hebben.
Als het verhaal klopt is het mooi, maar de hoeveelheid motoren die op de gewone manier zijn ingereden en na hoge kilometerstanden nog geen spatje olie verbruiken is heeeel groot. Dus dat kan niet echt slecht zijn.
Dat met dat transport uit de fabriek naar de dealers heb ik ook wel eens gezien. Scheeplading met Japanse auto's die werden gelost: gewoon plankgas van die boot af! Zit jij daarna heel braaf en rustig de boel in te rijden..... :-\
M'n Aprilia dealer heeft een demo-Tuono die op het circuit is ingereden. Loopt als een dolle en na 50.000km nog geen druppel olieverbruik.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: [Gevonden!] Suzuki DR-Z 400 S
« Reactie #53 Gepost op: 11-10-2006, 11:04 »
Hmmm ik denk dat ik eenmaal met die DRZ onder me kont die mototune methode wel een goed idee vind...
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: [Gevonden!] Suzuki DR-Z 400 S
« Reactie #54 Gepost op: 11-10-2006, 22:40 »
wat jij wil ;)
het is tenslotte je eigen fiets :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: [Gevonden!] Suzuki DR-Z 400 S
« Reactie #55 Gepost op: 19-10-2006, 16:34 »
..........die nieuwe blauwe uit motoport almere.

Ik was daar gisteren voor een spuitbus  :P crosshelmbinnenklimaatverbeteraarenantimeur  :P en daar stond nog een blauwe DRZ vreselijk te blinken. Is dattum?


GS GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: [Gevonden!] Suzuki DR-Z 400 S
« Reactie #56 Gepost op: 20-10-2006, 09:35 »
Denketwelja! :D Morgenochtend gaak em ophalen.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: [Gevonden!] Suzuki DR-Z 400 S
« Reactie #57 Gepost op: 20-10-2006, 09:51 »
Doe je voorzichtig?
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: [Gevonden!] Suzuki DR-Z 400 S
« Reactie #58 Gepost op: 20-10-2006, 11:18 »
Hou es op zeg, ben nu al zenuwachtig... Komt er nog iemand voor de gezelligheid mee rijden?
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: [Gevonden!] Suzuki DR-Z 400 S
« Reactie #59 Gepost op: 20-10-2006, 11:29 »
Gefeliciteerd Geert. Ik ben benieuwd hoe je eerste ervaringen gaan zijn.