Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 2008 Offroad, Australië, 8/10 week, liefhebbers tips?  (gelezen 8340 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
2008 Offroad, Australië, 8/10 week, liefhebbers tips?
« Gepost op: 27-01-2007, 14:28 »
    * Bekijk Mijn Motor-Forum
    * Bekijk onderwerpen
    * Bezoek homepage

Berichten:
    1.824
Reg. datum:
    02 sep. 2004
Locatie:
    Assen Ik ben nieuw, en daar stel ik mij even voor ---->   r http://www.allroadmaniacs.nl/index.php?topic=914.msg42872#msg42872


Ik heb deze oproep ook op het motor-forum geplaatst en derhalve hier ook maar ff geplakt. Ik sta op dit moment nog helemaal op nul en moet dus ook bijna alles nog aanschaffen, zelfs de motor nog. Dus alle bruikbare tips zijn welkom.





Ik ben mij aan het orienteren wat de mogelijkheden zijn. Mischien dat er ooit wel een topic over geweest is, maar ik kan hem niet vinden. Ten eerste moet ik een groepje zien te verzamelen die er ook oren naar heeft. Dus...........


Mijn bedoeling is om de motoren te verschepen en er zelf achteraan te vliegen. Ik weet dat er ook huur mogelijkheden zijn, maar dan heb je denk ik nog niet mee wat je mee wil. Waarschijnlijk heb je dan een kale offroad machine. En ik denk dat je bijv. wel Koffers nodig bent om gereedschap, levensmiddelen, water, en weet ik wat mee te nemen. Plus dat je hier alvast eens kunt wennen aan het rijden met bepakking door terrein. Want ff voor de duidelijk: het is wel de bedoeling om de binnenlanden door te trekken. Als het niet anders kan over asfalt, maar dan ook alleen waneer het om wat voor reden dan ook niet te doen is.

Is er mischien iemand die dit alles of een soort gelijke trip heeft ondernomen?
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: 2008 Offroad, Australië, 8/10 week, liefhebbers tips?
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2007, 13:35 »
als je nog de tijd hebt, kom dan naar het motortrotterstreffen dat meestal ergens eind Mei georganiseerd wordt. daar zijn vaak mensen die zoiets al eens gedaan hebben en die je veel tips kunnen geven.

o.a. de broertjes Lamers natuurlijk:
http://www.geocities.com/bikebrothers/


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: 2008 Offroad, Australië, 8/10 week, liefhebbers tips?
« Reactie #2 Gepost op: 28-01-2007, 16:24 »
google ook eens op tigerraid, 3 heren met de Tiger door australie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: 2008 Offroad, Australië, 8/10 week, liefhebbers tips?
« Reactie #3 Gepost op: 28-01-2007, 17:11 »
check diz

http://www.outback-guide.de

vrij compleet
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: 2008 Offroad, Australië, 8/10 week, liefhebbers tips?
« Reactie #4 Gepost op: 28-01-2007, 22:54 »
Geweldig, tot zover bedankt. ik zal het allemaal eens inlezen. Mischien een vraag die niet stellen is, maar wat voor fiets is aan te raden voor zulk  allroad werk. Welke fiets voldoet voornamelijk goed in de hitte/woestijn?

En als er mede geintreseerden zijn meld u. Heo meer zielen hoe meer vreugd. En het word allemaal een stuk goedkoper naar mate er meer deelnemers zijn. En het hoefd ook nog niet eens om de zelfde routes te gaan, maar in iedergeval het verschepen en vliegen.
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 264
Re: 2008 Offroad, Australië, 8/10 week, liefhebbers tips?
« Reactie #5 Gepost op: 29-01-2007, 11:53 »
Voor wat betreft het vervoer: MOTORTRANSPORT in Rotterdam, Peet van Dam. Dik voor elkaar!!

Ik ben 5 maanden op pad geweest met mijn 1100 GS, 23000 km. Wellicht kan ik je wat vertellen.

Check www.pbase.com/crimson_gs

Stuur me anders een pb met je telefoon nr.

Met vriendelijke groet,

Johan
KTM 450 exc, en nu leren rijden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: 2008 Offroad, Australië, 8/10 week, liefhebbers tips?
« Reactie #6 Gepost op: 29-01-2007, 12:25 »
Ik heb twee keer een half jaar door Australie rondgetrokken. De tweede keer zoveel mogelijk off-road. (verslag staat op travelmaniacs) Via www.aussierider.com kun je ter plekke iets regelen met motoren, is ook een goede optie. Maakt het wel wat makkelijker met verzekeren, geen carnet nodig, enz.enz. En de prijzen voor motoren zijn een stuk gunstiger dan hier. Veel plezier met voorbereiden!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 264
Re: 2008 Offroad, Australië, 8/10 week, liefhebbers tips?
« Reactie #7 Gepost op: 29-01-2007, 13:12 »
Baas boven baas....
KTM 450 exc, en nu leren rijden...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: 2008 Offroad, Australië, 8/10 week, liefhebbers tips?
« Reactie #8 Gepost op: 31-01-2007, 12:34 »

Voor wat betreft het vervoer: MOTORTRANSPORT in Rotterdam, Peet van Dam. Dik voor elkaar!!

Ik ben 5 maanden op pad geweest met mijn 1100 GS, 23000 km. Wellicht kan ik je wat vertellen.

Check www.pbase.com/crimson_gs

Stuur me anders een pb met je telefoon nr.

Met vriendelijke groet,

Johan

Hee bedankt voor de reactie.  Ik stuur jou ff een pb en danhoren wij elkaar.

En natuurlijk ook de anderen bedankt voor de reacite's tot nu toe.



Via een ander kanaal heeft zich inmiddels een vrouw gemeld. Zij heeft er gewoond en kent het land goed. Ook heeft zij daar conecties met offroad rijders. En waarvan er mischien ook wel één zin heeft om mee te gaan. Zij zelf wil wiil de zelfde route met een terreinwagen afleggen. En dan ook een deel van de bagage vervoeren.
Nou, das mischien ook wel wat op die manier.

Maar in eerste instantie wil ik toch voor voledig zelfreddend gaan. (pakkelarie mee op de motor)
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: 2008 Offroad, Australië, 8/10 week, liefhebbers tips?
« Reactie #9 Gepost op: 12-02-2007, 17:30 »
Peet van Dam is meer dan OK, heeft mijn Africa Twin terug getransporteerd.
Voor info over mijn reis, 6 maanden een hele ronde Austarlië incl. Tasmanië ( moet je echt niet links laten liggen), zie http://home.planet.nl/~stanbraak/ .
Wat is de route van je trip en wanneer wil je precies gaan?
Voor meer info stuur anders even een PM.
Wil zelf in 2008 ook weer een grote reis, op de motor, gaan maken +/- 6 maanden, maar dan naar China (geeft nog wat problemen) of Zuid-Amerika, hoorde van een collega dat dit erg mooi moet zijn.
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 264
Re: 2008 Offroad, Australië, 8/10 week, liefhebbers tips?
« Reactie #10 Gepost op: 14-02-2007, 07:31 »
Dag Stan,

We (Johan en Ank op 1100 GS) hebben jou ontmoet bij Tanya en John in Darwin. We hebbeb samen nog een rondje Litchfield gereden. Geinig hoe klein de wereld is of hoe groots het ARM forum!

Nog nieuwe plannen?

Johan
KTM 450 exc, en nu leren rijden...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: 2008 Offroad, Australië, 8/10 week, liefhebbers tips?
« Reactie #11 Gepost op: 21-02-2007, 23:03 »
Peet van Dam is meer dan OK, heeft mijn Africa Twin terug getransporteerd.
Voor info over mijn reis, 6 maanden een hele ronde Austarlië incl. Tasmanië ( moet je echt niet links laten liggen), zie http://home.planet.nl/~stanbraak/ .
Wat is de route van je trip en wanneer wil je precies gaan?
Voor meer info stuur anders even een PM.
Wil zelf in 2008 ook weer een grote reis, op de motor, gaan maken +/- 6 maanden, maar dan naar China (geeft nog wat problemen) of Zuid-Amerika, hoorde van een collega dat dit erg mooi moet zijn.

Schitterend  :o , wat een mooi reisverslag.
Ik wil in de maanden januari, februari, maart, en mischien april gaan. De route ben ik nog niet zeker van, en dat hangt ook af van de andere (eventuele) deelnemers. Ik denk dat ik ook wel iets meer binnendoor wil. De kust is ook mooi, daar niet van, maar een stuk echt binnenland nemen lijkt mij het mooist eigenlijk. Zodra ik iets meer duidelijkheid in de te nemen route heb stuur ik jou een PM.
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: 2008 Offroad, Australië, 8/10 week, liefhebbers tips?
« Reactie #12 Gepost op: 22-02-2007, 20:24 »
.
Ik wil in de maanden januari, februari, maart, en mischien april gaan. De route ben ik nog niet zeker van, en dat hangt ook af van de andere (eventuele) deelnemers. Ik denk dat ik ook wel iets meer binnendoor wil. De kust is ook mooi, daar niet van, maar een stuk echt binnenland nemen lijkt mij het mooist eigenlijk. .
Zijn "moeilijke" maanden, in het zuiden en midden (Oodnadatta Track echt binnenland heb ik een stuk van gedaan) zal het bloed heet zijn, had zelf in de woestijn meer dan 50 graden C.
Het noorden ( Gibb River Road, een echte aanrader, heb ik gehoord, Cape York over de telegraph track, NIET TE MISSEN) zijn niet te rijden wegens het regenseizoen tot halverwege april.
Van west naar het midden via de Gunnbarrel "road" van het midden naar midden-zuiden de Plenty highway. Da's bijna heel Australië, erg allroad.
Krijg bijna zin om zelf nog eens te gaan en die stukken te doen die ik vorige keer heb overgeslagen.
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: 2008 Offroad, Australië, 8/10 week, liefhebbers tips?
« Reactie #13 Gepost op: 22-02-2007, 20:30 »
ik vind dit nog altijd een van de mooiste oz reisverslagen, met telegraph track!

http://www.jenniweb.ch/reisen/australien/downloads/downunder2003.pdf


fraser island (grootste zandeiland) op de brommer mag natuurlijk ook niet missen  8)
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: 2008 Offroad, Australië, 8/10 week, liefhebbers tips?
« Reactie #14 Gepost op: 27-02-2007, 15:32 »
Nu ik er een poosje mee bezig ben komen er ook andere "ideeën"en opties in mij op.

Ik zat te denken (en dat betekend heel wat voor mij ;D) dat waneer ik mijn huis en al mijn eigendommen verkoop, dan kan ik ongeveer €50000-. bij elkaar sprokkelen. En nu zat ik te denken om dan gewoon vanuit huis te vertrekken en dan gewoon rijdend en met de boot naar.......... zie wel. Sowieso australië aan doen. Ik zeg niet dat ik het doe, maar stel zeg maar. Het zou zo maar kunnen, of niet.

Nu zat ik te denken om mijzelf elke maand €1000.- toe te kennen (dat is gemiddeld).  Met een motor en een tent moet je dan toch een eind komen lijkt mij. Even kort door de bocht zal ik 50 maanden weg kunnen. dus zeg maar 4 jaar. En dan reken ik eventuele verdiensten onderweg niet mee. Als het geld dan op is en ik niet een andere leven heb opgebouwd, dan kan ik altijd weer terug komen. Verdonk is nu toch geen minister meer.  ::)

Maar zonder dollen, zou ik met €1000.- uitkomen gemiddeld? Wat denken jullie?
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.