Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 'sokje' voor de achterdemper.  (gelezen 992 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
'sokje' voor de achterdemper.
« Gepost op: 29-03-2010, 15:34 »
Ik vroeg me eens wat af.
 
Om de voorpoten van mijn KTM Adventure heb ik van die neopreen sokjes zitten. Die zaten er al op toen ik 'm kocht, en blijkbaar werkt dat goed, want bij het schoonmaken/olie verversen van de poten kwamen er blinkende, onbeschadigde binnenpoten onder die sokjes uit.
 
Maar om de achterdemper (dus niet de veer) heb ik zoiets nooit gezien, terwijl die zuigerstang ook aardig wat ellende voor z'n kiezen krijgt.
 
Wat is de reden dat die dingen eigenlijk nooit gebruikt worden voor de achterdemper?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: 'sokje' voor de achterdemper.
« Reactie #1 Gepost op: 29-03-2010, 15:36 »
bestaat ook hoor, een klein sokje :) Kan ze alleen niet zo snel meer vinden, eens gezien in de cataloge van shop.thumpertalk.com
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: 'sokje' voor de achterdemper.
« Reactie #3 Gepost op: 29-03-2010, 16:29 »
Je bedoelt zoiets?



Zijn volgens mij ook als standaard KTM part verkrijgbaar.


edit:
uhh, besef met net dat je vast het hoger gelegen deel bedoelt? Daar waar de stift de demper in gaat?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: 'sokje' voor de achterdemper.
« Reactie #4 Gepost op: 30-03-2010, 10:09 »
Ja, inderdaad. Dat de demperstang en kering in de schokbreker vrij van zand en modder gehouden worden.
 
Niet dat ik nou direct van plan ben om zo'n ding te monteren, maar ik vroeg me af waarom het voor de voorpoten wel regelmatig gedaan word en voor de achterdemper niet. Die krijgt net zoveel rotzooi te verwerken als de voorpoten.
 
En waar je zoiets krijgen kunt? Ach, of ze zijn te koop, of je knipt een voorpootsokje op maat. Da's allemaal het probleem niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: 'sokje' voor de achterdemper.
« Reactie #5 Gepost op: 30-03-2010, 12:46 »
Als het goed is zit er een stuk plastic spatbord tussen je demper en wiel om die rotzooi tegen te houden.

Met een sok eromheen wordt ie misschien veel te heet. Bij quad's zie je trouwens wel vaker zo'n sok.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: 'sokje' voor de achterdemper.
« Reactie #6 Gepost op: 01-04-2010, 09:11 »
D'r zit inderdaad een stuk plastic tussen achterwiel en demper, maar die zandrommel komt toch overal.

Te heet worden is wel een goede reden ja. Dat zou 'm wel eens kunnen zijn.