Wijs op Reis > Reis-voertuigen met 2+ aandrijving

eerste offroader

<< < (2/3) > >>

bokito (Jos):
Als je op de helling staat met 2,5ton aan te trekhaak is er geen verschil tussen de lowgear zonder turbo en de turbo met normale bak.
De low gear is geen echte low gear zoals bij elke andere 4x4 jeep.
Heb beide Subis gebruikt met overload op de trekhaak.


Wel puike foto's man.

Betula:
Ja, echt VETTE foto’s  8)

komkommer:

--- Citaat van: bokito (Jos) op 14-06-2021, 11:31 ---De low gear is geen echte low gear zoals bij elke andere 4x4 jeep.

--- Einde van citaat ---
Hoe werkt dat dan?

propje:
Ik dacht van wel want je schakelt toch een andere vertanding in?

Ferd:

--- Citaat van: komkommer op 14-06-2021, 17:36 ---Hoe werkt dat dan?

--- Einde van citaat ---
De Forester heeft een veel geavanceerder systeem dan een standaard 4x4  :P. Heuvel op met een caravan kan je al rijdend in z'n 4H naar de 4L als je eigenlijk naar zijn 3H terug zou moeten schakelen. Probeer dat maar eens al rijdend met een standaard 4x4.
Kan trouwens tot 80 km/hr in zijn laag. Reductie is een stuk minder zijn dan bij een normale L tussenbak (1,5 tov 2,5 tot 5) maar dat maakt het ook op de weg gewoon bruikbaar.

Ook leuk, met caravan of aanhanger in zijn achteruit beginnen in laag en dan door naar hoog, krijg je bij toeschouwers geheid de vraag of hij twee achteruit versnellingen heeft  ;D

Tehoretisch geneuzel door iemand eens uitgerekend:
Keuze Verh. %
1L 4,998 69
1H 3,454 100
2L 2,984 116
3L 2,095 165
2H 2,062 168
4L 1,574 219
3H 1,448 239
5L 1,260 274
4H 1,088 317
5H 0,871 397

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie