Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Action Planet motordagen  (gelezen 4018 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1378
Action Planet motordagen
« Gepost op: 17-02-2019, 15:44 »
Iedere tweede zondag van de maand wordt op Action Planet bij Spaarnwoude een vrij-rijden motordag georganiseerd.
Initiatiefnemer hiervoor is Arno Groot van Motorservice IJmuiden. (hier misschien nog bekend van RallyXL)


Op een aantal van deze dagen is ook een Trial clinic van Alex vd Broek mogelijk!


Op 30 maart is de eerste en feestelijke opening van deze activiteit.
Daar zal ook AJP bij aanwezig zijn en Arno neemt zijn demo PR-7 mee.


http://www.actionplanet.nl/activiteit/motordagen/


Van de site:


Eindelijk is het dan zover, naast het 4×4 rijden met quads en auto´s gaat ActionPlanet voor het eerst in haar bestaan een serie motordagen organiseren.Hierdoor krijgen in 2019 mensen de gelegenheid om offroad te rijden met hun eigen motor.
Naar aanleiding van de try outs die wij samen met Motorservice IJmuiden (een Allroad motordag) hebben georganiseerd en de hoeveelheid vragen die wij per mail ontvangen blijkt dat er veel interesse is in een plek waar er Offroad gereden kan worden met eigen motor.
Het vrijrijden met eigen motor is mogelijk op iedere  2e zondag van de maand tussen april en november en wordt begeleid door Arno Groot van Motorservice IJmuiden. Op een aantal van deze dagen bieden we ook de mogelijkheid om een Basic Trial Training te volgen bij Alex van den Broek.
Belangrijk: Ons terrein is niet geschikt voor de hardcore Enduro rijders maar meer voor de Allroad Motoren.U mag wel met uw Enduro motor aan deze activiteit mee doen, maar wij vragen u dan rustig te rijden en rekening mee te houden met de Allroad Motoren.
LET OP: Vrijrijden zonder aanmelding vooraf is niet mogelijk. We ontvangen graag uiterlijk een week van tevoren uw aanmelding.
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Action Planet motordagen
« Reactie #1 Gepost op: 17-02-2019, 16:42 »
Leuk dat je er eindelijk met een motor kunt rijden. Volgens mij is het terrein in beheer bij de Mercedes "G" club. Een behoorlijk elitair clubje en zijn de "huur" prijzen aanzienlijk. Overigens is het terrein mijns inziens meer geschikt voor enduro motoren dan voor allroads..... Zeker als het nat is. Maar zeker leuk dat er nu met motoren gereden kan worden!


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
Re: Action Planet motordagen
« Reactie #2 Gepost op: 17-02-2019, 18:08 »
Volgens hun eigen site is het juist meer voor allroad motoren als voor de enduro's en kost het 25 EUR om er een dag te rijden. Als het een leuk terrein is, is dat het me denk ik wel waard. Ben daar alleen verder niet bekend.

Verstuurd vanaf mijn BV6000 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1378
Re: Action Planet motordagen
« Reactie #3 Gepost op: 17-02-2019, 19:16 »
Overigens is het terrein mijns inziens meer geschikt voor enduro motoren dan voor allroads..... Zeker als het nat is. Maar zeker leuk dat er nu met motoren gereden kan worden!


Ik las dat ze de paden die niet geschikt zijn gaan afzetten om schade aan de paden te voorkomen.
Zal ook wel zijn om te voorkomen dat ze elke 10 minuten een dikke brommer uit de prut moeten trekken..  ;D
Hier issut:
https://goo.gl/maps/XibzGLMkpHN2



Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Action Planet motordagen
« Reactie #4 Gepost op: 18-02-2019, 15:59 »
Ik heb me ingeschreven, ben benieuwd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Action Planet motordagen
« Reactie #5 Gepost op: 18-02-2019, 16:41 »
Ik heb me ook ingeschreven voor de 30ste, middels het offerteformulier. Ik neem die dag ook mijn Beta mee om goed te kunnen vergelijken.

Ben echt heel benieuwd hoe die PR7 rijdt. Hoorde van Arno dat er in de UK inmiddels een dealer is die een CNC bracket gefreest heeft voor de Scotts stuurdemper.

Klein puntje is echter nog de racepijp; die geeft onder het rechter stepje langs een prima Portugese schoenmaat, maar niet voldoende voor de gemiddelde maat 45 in NL. Volgens Arno heel gemakkelijk aan te passen door een extra busje tussen te lassen, maar dat zullen we even aankijken!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Action Planet motordagen
« Reactie #6 Gepost op: 19-02-2019, 21:17 »
Ik heb met maat 47 sidi crosfire toch maar weinig last van de uitlaatbuis onder op mijn ajp pr7, of ik moet verkeerd op de stepjes staan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Action Planet motordagen
« Reactie #7 Gepost op: 20-02-2019, 12:04 »
Ik heb met maat 47 sidi crosfire toch maar weinig last van de uitlaatbuis onder op mijn ajp pr7, of ik moet verkeerd op de stepjes staan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat hangt er vanaf; met de standaard uitlaat heb je dat niet maar met de Performance Kit komt de knik veel dichter bij de step te staan en heb je niet eens plek voor een maat 44! ;D

Op knippenpaden en klapzand sta ik het liefst op de ballen van mijn voeten...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 137
Re: Action Planet motordagen
« Reactie #8 Gepost op: 21-02-2019, 20:46 »
Leuk initiatief.
Ik heb me aangemeld + betaald.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 211
Re: Action Planet motordagen
« Reactie #9 Gepost op: 25-02-2019, 10:13 »
Leuk dat er in omgeving Amsterdam zo iets wordt georganiseerd.Ik heb me ook aangemeld.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Action Planet motordagen
« Reactie #10 Gepost op: 27-02-2019, 11:19 »
Ik ook aangemeld, bevestiging binnen en betaald. Neem de Beta 500 mee voor wie er nog wat op wil spelen!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1378
Re: Action Planet motordagen
« Reactie #11 Gepost op: 27-02-2019, 14:29 »
De eerste dag (30 maart) schijnt al volgeboekt te zijn.
Maar vanaf die dag is het elke tweede zondag van de maand  :)
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Action Planet motordagen
« Reactie #12 Gepost op: 27-02-2019, 14:40 »
Ben heel benieuwd Jeroen! Ben jij al eens op dat terreintje geweest? Veel klei? Schijnt ook dat we de allroad goed in de gaten moeten houden en ze niet omver kegelen? Valt de AJP dan tegenwoordig ook in die klasse?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1378
Re: Action Planet motordagen
« Reactie #13 Gepost op: 27-02-2019, 14:49 »
Nooit geweest, maar gehoord dat t als het nat is wel wat glibberig kan zijn.
AJP PR7 is in mijn ogen toch een allroad?..
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Action Planet motordagen
« Reactie #14 Gepost op: 27-02-2019, 22:32 »
Ik heb daar een keer quad gereden na een natte dag. Niet te doen, je schoof alle kanten uit en heel wat mensen gingen over de kop. Het is 1 grote klei bult als ik het goed herinner. Nevertheless, ik ga wel kijken en evt wat rondjes doen.

2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5