Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: marokkotrip 2008 3 weken  (gelezen 13153 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
marokkotrip 2008 3 weken
« Gepost op: 02-12-2007, 21:40 »
ik wil de marokkoreis van het forum nog een keer volledig doen

(de offroadroute dus)en dan in 3 weken uit en thuis

wie wil er mee vertrek 4 oktober 2008

ik hoor het graag

groet richard

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: marocco
« Reactie #1 Gepost op: 03-12-2007, 08:50 »
Op zich lijkt me dit erg leuk, ik heb alleen geen idee hoe mijn leven er over 1 jaar uit ziet.

Ik zal dit topic blijven volgen en over een half jaar een besluit nemen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: marocco
« Reactie #2 Gepost op: 03-12-2007, 10:10 »
Septemer 2008 is nog goed planbaar, al weet ik niet waar ik 3 weken verlof vandaan moet toveren, aangezien de misses ook op vakantie wil  ::)

Maar ik hou het zeker in de gaten hiero, goed initiatief in ieder geval  8) (al in het kader van goede voornemens, hahaha)
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: marocco
« Reactie #3 Gepost op: 03-12-2007, 19:45 »
hallo,
ikvertrek in april naar Malaga, boot naar Melilla over het plateau van Rekkam naar Merzouga. Dan piste via grens met Algerije naar Tagounite (niet ver van Zagora). dan naar Mhamid, dan via Lac Iriki naar Foum zguid. Dan naar Tata, Aka, Tan Tan, dan naar Plage Blanche , over het strand tot in guelmim, dan piste terug . Als er dan nog tijd rest naar beneden richting Laayone.
Dit is een kleine 3 weken pisteplezier.
We nemen mee  ; een slaapzak, matje en een eenpersoonstentje en that's it.(camelbag op de rug.)

Hierin zit in grote lijnen de trip van de travelmaniacs in vervat.
grtn
bigktm
of ktmboven

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: marocco
« Reactie #4 Gepost op: 09-12-2007, 11:13 »
hallo,
ikvertrek in april naar Malaga, boot naar Melilla over het plateau van Rekkam naar Merzouga. Dan piste via grens met Algerije naar Tagounite (niet ver van Zagora). dan naar Mhamid, dan via Lac Iriki naar Foum zguid. Dan naar Tata, Aka, Tan Tan, dan naar Plage Blanche , over het strand tot in guelmim, dan piste terug . Als er dan nog tijd rest naar beneden richting Laayone.
Dit is een kleine 3 weken pisteplezier.
We nemen mee  ; een slaapzak, matje en een eenpersoonstentje en that's it.(camelbag op de rug.)

Hierin zit in grote lijnen de trip van de travelmaniacs in vervat.
grtn
bigktm
of ktmboven

Mooi!! Super moooooii!!
Whoow echtwel mooi!
Ik jaloers.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: marocco
« Reactie #5 Gepost op: 28-02-2008, 05:28 »
Wij gaan met 7 Triumph Tigers een tocht van zo'n 2500km maken door Marocco van 5 mei t/m 19 mei.
Fietsen worden naar Malaga gebracht met een vrachtauto en wij vliegen erheen opstappen en dezelfde dag in Marocco! Iemand nog tips?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: marocco
« Reactie #6 Gepost op: 22-04-2008, 23:50 »
wie wil er mee medio september 2008
Buenas Richard. September is doorgaans HEEL droog. Dat is na de zomer, nog f@kking heet overdag en normaal gesproken alles smachtend naar de regens.

peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: marocco
« Reactie #7 Gepost op: 23-04-2008, 00:17 »
zal ook wel oktober worden
dat hangt van het animo af
dat is nu dus nog erg weinig :-X

ff aangepast

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: marokkotrip 3 weken
« Reactie #8 Gepost op: 23-04-2008, 08:45 »
Ja het blijft natuurlijk een strak plan maar door het wisselen van baan en de waarschijnlijke aankoop van een huis zittten 3 weken verlof er echt niet meer in....... aan mij ga je dus niet veel hebben  :'(  :-X
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: marokkotrip 3 weken
« Reactie #9 Gepost op: 23-04-2008, 09:15 »
Ben nog steeds geintereseerd; maar ik heb pas in Juli een vast inkomen.
Verder heb ik totaal geen reiservaring op de motor en dus ook geen goed beeld van de kosten.

Welke voorbereidingen zijn er (grofweg) nodig?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: marokkotrip 3 weken
« Reactie #10 Gepost op: 23-04-2008, 09:22 »
Elk tijdstip heeft zijn eigen voor- en nadelen Richard.  September is wel relatief makkelijk rijden.

Ik denk zelf heel voorzichtig aan toch een gemotoriseerde trip via Melilla over het Plateau van Rekkam. Dat zou dan vroeg in 2009 worden.
Als boer heb ik de luxe situatie dat ik in eigen kan gaan wanneer ik wil doch het nadeel is dat het nooit uitkomt.
Ik ga low-tech voor de couleur local en niet voor zandduinrammen of kilometervreten. Slaapzak en matje mee, geen tent, geen gps. Ik kan me in het Frans redden en werk aan wat basic marokkaans arabisch.
Wij wonen een uur van de pont dus dat maakt het een stuk makkelijker te organiseren.

Peter




Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: marokkotrip 3 weken
« Reactie #11 Gepost op: 23-04-2008, 09:56 »
Ben nog steeds geintereseerd; maar ik heb pas in Juli een vast inkomen.
Verder heb ik totaal geen reiservaring op de motor en dus ook geen goed beeld van de kosten.

Welke voorbereidingen zijn er (grofweg) nodig?

Zorg er voor dat je je geen zorgen hoeft te maken om je motor, die moet 100 % in orde zijn. Onderweg een bandje kunnen repareren is ook wel gemakelijk. en klein beetje gereedschap voor de motor met evt res kabels e.d.
Kosten blijven verder redelijk beperkt maar vergeet de reis kosten naar het zuiden niet incl evt tolwegen in Frankrijk.
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: marokkotrip 3 weken
« Reactie #12 Gepost op: 23-04-2008, 11:26 »
Een fundamenteel kruispunt van consequenties is of je de reis zuidwaards met de motorfiets gaat doen of niet.
Als de zuidreis alleen afstand overbruggen is, dan is met de 'marokko-motorfiets' rijden niet slim omdat het een nutteloze belasting van motorfiets en rijder is terwijl de reiseisen gecompromitteerd worden.
De afstanden in marokko zijn al groot genoeg. Dat is trouwens een punt waar je niet te licht over moet denken.

Fikse dagafstanden plannen dicteert de hele trip. Ook dat is weer een fundamenteel beslispunt.
Ik lees hier over 2500 kilometer in 2 weken en dat houdt een voorbij flitsend landschap op een stressrit in als je niet alleen maar asfalt wil doen.

Het is maar wat je wil.
Als je kilometers wil maken moet je zuidwaards rijden en 2500 kilometers in twee wekene plannen. Je kiest dan voor een dikke allroad met GPS onder andere toeters en bellen.
Als je Marokko wil MEEmaken, dan begint de rit beter in Malaga en rij je drie weken volgens wat je daar vindt. Dan ben je beter af met een licht ding en een woordenboekje + koran  ;)
Eens kijken of er ook Fantic gebedskleedjes zijn  :-*

peter


 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: marokkotrip 3 weken
« Reactie #13 Gepost op: 23-04-2008, 12:47 »
Zorg er voor dat je je geen zorgen hoeft te maken om je motor, die moet 100 % in orde zijn. Onderweg een bandje kunnen repareren is ook wel gemakelijk. en klein beetje gereedschap voor de motor met evt res kabels e.d.
Kosten blijven verder redelijk beperkt maar vergeet de reis kosten naar het zuiden niet incl evt tolwegen in Frankrijk.

2 jaar geleden ook gereden en maar E15 aan tol kwijt
we rijden dan met de aanhanger en auto naar malaga en vandaar met de motor
voor meer info kijk hier maar even
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=554.0

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: marokkotrip 3 weken
« Reactie #14 Gepost op: 23-04-2008, 12:51 »
Een fundamenteel kruispunt van consequenties is of je de reis zuidwaards met de motorfiets gaat doen of niet.
Als de zuidreis alleen afstand overbruggen is, dan is met de 'marokko-motorfiets' rijden niet slim omdat het een nutteloze belasting van motorfiets en rijder is terwijl de reiseisen gecompromitteerd worden.
De afstanden in marokko zijn al groot genoeg. Dat is trouwens een punt waar je niet te licht over moet denken.

Fikse dagafstanden plannen dicteert de hele trip. Ook dat is weer een fundamenteel beslispunt.
Ik lees hier over 2500 kilometer in 2 weken en dat houdt een voorbij flitsend landschap op een stressrit in als je niet alleen maar asfalt wil doen.

Het is maar wat je wil.
Als je kilometers wil maken moet je zuidwaards rijden en 2500 kilometers in twee wekene plannen. Je kiest dan voor een dikke allroad met GPS onder andere toeters en bellen.
Als je Marokko wil MEEmaken, dan begint de rit beter in Malaga en rij je drie weken volgens wat je daar vindt. Dan ben je beter af met een licht ding en een woordenboekje + koran  ;)
Eens kijken of er ook Fantic gebedskleedjes zijn  :-*

peter


 

ik ben al eerder geweest  :-X
daarom nu 3 weken 8)
is gemakkelijk te doen met een allroad met bagage en tent 8) 8) 8)