Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Van Soedan naar Ethiopië niet mogelijk met motor/auto?  (gelezen 3368 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
Van Soedan naar Ethiopië niet mogelijk met motor/auto?
« Gepost op: 12-05-2009, 12:00 »
1 september vetrek ik voor mijn droom: van Amsterdam naar Kaap de Goede Hoop op de motor, via de oostkust van Afrika. De voorbereidingen schieten aardig op. nu kreeg ik van Visumwinkel.nl te horen dat het niet mogelijk zou zijn om via Soedan Ethiopië binnen te komen. Weet iemand hier het fijne van?
 
Via Kenia is het wel te doen?
 
Visum voor Soedan sowieso van tevoren aanvragen, de rest kan ter plaatse?
 
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Gr. Jaap

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Van Soedan naar Ethiopië niet mogelijk met motor/auto?
« Reactie #1 Gepost op: 12-05-2009, 12:17 »
StevenD even vragen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
Re: Van Soedan naar Ethiopië niet mogelijk met motor/auto?
« Reactie #2 Gepost op: 12-05-2009, 12:21 »
Hoe kom ik in contact met StevenD?
 
gr. jaap

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Van Soedan naar Ethiopië niet mogelijk met motor/auto?
« Reactie #3 Gepost op: 12-05-2009, 12:32 »
Stuur hem even een PM.
Zoek maar even in het forum menu bij "LEDEN"
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Van Soedan naar Ethiopië niet mogelijk met motor/auto?
« Reactie #4 Gepost op: 12-05-2009, 12:42 »
In 2003 vanaf de andere kant gedaan (van Ethiopie naar Sudan), en dat ging prima. Visum voor Sudan toen gewoon in Ethiopie gekocht. Het kan zijn dat je Sudan helemaal niet inkomt op dit moment. Zou even via de ambassade proberen, of kijk even op www.horizonsulimited.com , daar staat vaak de meest recente info over grensovergangen.
 
Kenia-ethiopie zou geen probleem moeten zijn...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
Re: Van Soedan naar Ethiopië niet mogelijk met motor/auto?
« Reactie #5 Gepost op: 12-05-2009, 12:50 »
Ik heb jullie website uitvoerig gelezen Corne, ben goed op de hoogte van jullie reis door Afrika ;-).
 
Met het oog op de ontwikkelingen in Soedan is het misschien handig om van tevoren een visum aan te vragen. Het gaat nu de goede kant op, volgens mij is het hopen dat Bashir niet wordt opgepakt. Wanneer Fitna 2 uitkomt is S. Arabië ook niet echt een optie. De grensovergang tussen Eritrea en Ethiopië kom je ook al niet door..... en de andere kant, chad en Cen. A. Rep. is ook geen optie...
 
Zou jij het gokken?
 
Groeten,
 
Jaap
 
 

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Van Soedan naar Ethiopië niet mogelijk met motor/auto?
« Reactie #6 Gepost op: 12-05-2009, 13:29 »
Ik heb jullie website uitvoerig gelezen Corne, ben goed op de hoogte van jullie reis door Afrika ;-).
 
Met het oog op de ontwikkelingen in Soedan is het misschien handig om van tevoren een visum aan te vragen. Het gaat nu de goede kant op, volgens mij is het hopen dat Bashir niet wordt opgepakt. Wanneer Fitna 2 uitkomt is S. Arabië ook niet echt een optie. De grensovergang tussen Eritrea en Ethiopië kom je ook al niet door..... en de andere kant, chad en Cen. A. Rep. is ook geen optie...
 
Zou jij het gokken?
 
Groeten,
 
Jaap
 
 

Mooi, hoop dat je d'r wat aan gehad hebt.
 
SA is met eigen vervoer sowieso geen optie, althans in 2003 was dat niet mogelijk.
Mijn ervaring leert dat er ter plekke altijd wel een oplossing te verzinnen is. Er zijn altijd mensen die je willen helpen, alleen moet je bereid zijn daar tijd (en meestal ook geld) in te steken...Je zou bijvoorbeeld je brommert op het vliegtuig kunnen zetten als het toch niet lukt, of met een boot laten verschepen en zelf vliegen. Er zijn vast meer reizigers onderweg, misschien kun je samen met hen wat verzinnen. Wij hebben dat vanuit Gambia gedaan en dat werkte goed.
Persoonlijk zou ik niet vrijwillig door gebieden gaan reizen waar het oorlog is of waar het erg rommelt, tenzij je daar op dat moment in terecht komt.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
Re: Van Soedan naar Ethiopië niet mogelijk met motor/auto?
« Reactie #7 Gepost op: 12-05-2009, 13:54 »
Was zeker nuttig, ben vast niet de enige die de lijstjes van jullie website gebruik.
 
Soedan is zo groot dat je er zo lastig omheen komt. De conflicten zijn in het zuiden, dus dichtbij de grensovergang met Kenia. Heb begrepen dat wanneer je naar het zuiden wil je daarvoor ook andere visa nodig hebt. Heb ook weinig zin om door conflictgebieden te rijden, maar wil wel graag de oostkust doen.