Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: BREAKING 690 news BREAKING 690 news  (gelezen 8371 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: BREAKING 690 news BREAKING 690 news
« Reactie #60 Gepost op: 09-12-2020, 18:59 »

Ik vermoed van niet. Ik heb een 2017 Husky 701 en die kwam gewoon met een standaard accu. Ik heb daar zonder problemen een Lithium accu ingezet en ik las ook ergens dat de moderne moto-laadsystemen met hun spanningsregelaars prima werken met Lithium.


Je kan zo'n lood-accu gewoon vervangen voor een Litium-accu, geen probleem.
Maar als je als fabrikant die dingen af-fabriek gaat monteren, zou je die "voor-oorlogse" manier van spanning regelen ook aan kunnen passen.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: BREAKING 690 news BREAKING 690 news
« Reactie #61 Gepost op: 09-12-2020, 21:51 »
Vertel was is het decompressie falen?


Dat is het falen van de decompressor oftewel dat systeem dat tijdens het starten van de motor zorgt dat je eventjes geen compressie hebt om de krukas rond te kunnen draaien. Als ik het goed heb worden de kleppen een fractie gelicht zodat er geen compressie is zodat de startmotor die krukas rond krijgt. Werkt met kleine 'centrifugaal' nokjes. Zodra de motor aanslaat vliegen die nokjes naar buiten en wordt de decompressie opgeheven.


In 2017 werd de nieuwe LC4 geintroduceerd met ook een nieuwe decompressor. Die bleef nogal eens vast te zitten in de eerste motoren die uit de fabriek kwamen waardoor je geen decompressie had en de startmotor de krukas nauwelijks rond kreeg. In 2018 is dat ontwerp geloof ik weer verandert.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: BREAKING 690 news BREAKING 690 news
« Reactie #62 Gepost op: 09-12-2020, 22:55 »
Weet wel wat je bedoelt.
Het halve maantje zit ook in mijn 690
Maar wist niet dat het veranderd was en er problemen mee waren.
Weet ook niet meer precies wat al de updates zijn voor de nwe. 690 en 701.
Van enkel naar dubbele balansas.


Ik rij een 2011 gaat hard de tijd.
Maar dat is nog zonder abs en nog 650cc.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: BREAKING 690 news BREAKING 690 news
« Reactie #63 Gepost op: 10-12-2020, 01:04 »

Mocht dat niet het geval zijn dan heb ik nog een weinig gebruikte Lithium accu die weg mag. Ik was de eerste in Nederland met de 2017 701 en de nieuwe LC motor dus. Helaas was ik ook een van de eerste met een decompressor probleem maar ik dacht eerst dat het aan die nieuwe Lithium lag en had dus nog een nieuwe lithium accu gekocht.
dat moet dus haast wel een massa/bedrading probleem geweest zijn.....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: BREAKING 690 news BREAKING 690 news
« Reactie #64 Gepost op: 10-12-2020, 07:31 »
dat moet dus haast wel een massa/bedrading probleem geweest zijn.....


Nee het was de decompressor. Omdat hij  de compressie er niet afhaalde, leek het net alsof de accu leeg was. De startmotor kreeg de krukas niet rond  omdat hij de zuiger niet door de compressie kon duwen. Dat gaf het kenmerkende geluid van een accu die bijna leeg is. Dat zette mij eerst op het verkeerde been. Ik had het moeten weten dat het niet de accu was want hij startte vaak na een paar pogingen meestal wel en dat gaat niet als de accu aan het leeg gaan is :-)

Ik was kennelijk één van de eerste wereldwijd met dat probleem want in Oostenrijk hadden ze er nog niet van gehoord. Later bleken veel meer mensen er last van te hebben. De decompressor is destijd onder garantie gerepareerd.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: BREAKING 690 news BREAKING 690 news
« Reactie #65 Gepost op: 10-12-2020, 10:21 »
Bekend probleem had ik ook met mijn toen der tijd nieuwe ktm 690 was op weg naar IJsland en bleef steken in Denemarken een dag voor overtocht met de boot naar IJsland. Het onderdeel moest uit Zweden gehaald worden. Avond entaché doorgewerkt om het te maken. Gelukkig de boot gehaald en een goede vakantie op IJsland gehad.
Eigenlijk vertrouw je de motor daarna niet meer......voor zo’n lange rit/vakantie.
Mijn tweede vakantie naar IJsland heb ik mijn motor via container gestuurd en ik zelf met vliegtuig daar naar toe gevlogen.
Bijna net zo duur als zelf er naar toe rijden en veerboot te nemen plus een verloren week reistijd NL-IJsland-NL

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4359
Re: BREAKING 690 news BREAKING 690 news
« Reactie #66 Gepost op: 10-12-2020, 14:36 »

Nee het was de decompressor. Omdat hij  de compressie er niet afhaalde, leek het net alsof de accu leeg was. De startmotor kreeg de krukas niet rond  omdat hij de zuiger niet door de compressie kon duwen. Dat gaf het kenmerkende geluid van een accu die bijna leeg is. Dat zette mij eerst op het verkeerde been. Ik had het moeten weten dat het niet de accu was want hij startte vaak na een paar pogingen meestal wel en dat gaat niet als de accu aan het leeg gaan is :-)

Ik was kennelijk één van de eerste wereldwijd met dat probleem want in Oostenrijk hadden ze er nog niet van gehoord. Later bleken veel meer mensen er last van te hebben. De decompressor is destijd onder garantie gerepareerd.
Er is ook een serie 570s geweest met dit probleem (waaronder de mijne). Uiteindelijk de nokkenas vervangen en probleem weg (daarvoor alles bekeken van bedrading to kleppen en alles ertussenin). Waarschijnlijk waren de specs iets te ruim en werkte het niet meer na enige slijtage.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: BREAKING 690 news BREAKING 690 news
« Reactie #67 Gepost op: 10-12-2020, 15:03 »
Geen idee ik gok dat alles hetzelfde is.
Mijn accu lader zegt dat het lithium is ik heb nog niet zover gegraven

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
Dit

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: BREAKING 690 news BREAKING 690 news
« Reactie #68 Gepost op: 10-12-2020, 21:42 »
Er is ook een serie 570s geweest met dit probleem (waaronder de mijne). Uiteindelijk de nokkenas vervangen en probleem weg (daarvoor alles bekeken van bedrading to kleppen en alles ertussenin). Waarschijnlijk waren de specs iets te ruim en werkte het niet meer na enige slijtage.


Bij mij bleek het ook slijtage door een ontwerpfout. Ik ben vergeten welk onderdeeltje maar er kwam vijzel vanaf en dat zorgde ervoor dat het systeem vast kwam te zitten en slecht functioneerde
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: BREAKING 690 news BREAKING 690 news
« Reactie #69 Gepost op: 10-12-2020, 21:46 »

Dit is je automatische kleplichter




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1533
Re: BREAKING 690 news BREAKING 690 news
« Reactie #70 Gepost op: 11-12-2020, 18:38 »
Uit de US of A, dan mag je het nu wel gaan bestellen....
M'n laaste pakketje, 8 oktober verzonden, 4 december pas binnen....

Alle Vanasche zijn afgelopen woensdag verstuurd en vandaag ontvangen bij Motorservice Akersloot (m'n KTM shop). Vanuit Oregon de volgende dag op Schiphol, 1 dag later op de werkbank. Nu de rest en de motor zelf nog...
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: BREAKING 690 news BREAKING 690 news
« Reactie #71 Gepost op: 11-12-2020, 18:50 »
Nou, super toch!
Het gaat blijkbaar toch ook wel eens goed.
Alhoewel, mijn 690 was ook kwijt......
Verzonden vanuit Oostenrijk, ergens in dat Brabant opgeslagen voor transport naar de dealer, kwijt (t'was carnaval)
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: BREAKING 690 NEWS BREAKING 690 NEWS BREAKING 690 NEWS
« Reactie #72 Gepost op: 15-12-2020, 16:31 »
Dat grijs op de nwe 690 vind ik mooi.
En mijn 2011 690 ook nog wel maar alles wat daartussen gemaakt is echt spuuglelijk.
Vooral die lelijke grote witte achterplaat.
bla bla bla


pfff  :-X


gefeliciteerd rob , veel plezier ermee


 ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: BREAKING 690 news BREAKING 690 news
« Reactie #73 Gepost op: 16-12-2020, 22:41 »
Ga je nog voor benzinetanks erop zetten zodat je 500 km afstand kan rijden?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1533
Re: BREAKING 690 news BREAKING 690 news
« Reactie #74 Gepost op: 16-12-2020, 23:16 »
Nee, 13,5 achter plus een 1 gallon tankzak in de 'tanktas' is genoeg voorlopig. met 17 liter kom je al een heel end.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5