Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Oliedruk KTM 660 Rallye  (gelezen 3804 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Oliedruk KTM 660 Rallye
« Reactie #15 Gepost op: 28-03-2018, 19:02 »

Onderaan je blok zitten drie bouten, waarvan 1 met inbus. Wanneer je die losdraait komt er een veertje uit van zo'n 25mm lang, met daarop een klein cilindervormig pistonnetje als het goed is. Dit is je overdrukventiel. Bij mij is het onduidelijk of deze vastzit of ontbreekt en dit kan wel eens de oorzaak zijn dat de oliedruk niet groot genoeg is om de olie tot bovenaan mijn framebuis te krijgen.
Oké. Die bout waarvan mijn handboek zegt dat ik die niet mag verwijderen. Haha.
Zal eens kijken

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Oliedruk KTM 660 Rallye
« Reactie #16 Gepost op: 28-03-2018, 19:11 »
Exact die is het. :D
 In het wphb staat dan weer dat je het veertje moet uitmeten op slijtage, en daar moet je die bout dus wel voor uitdraaien. Is uiteraard op eigen risico en wie weet kan een LC4-rot je hier wel meer vertellen?

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 768
Re: Oliedruk KTM 660 Rallye
« Reactie #17 Gepost op: 29-03-2018, 08:31 »
Oké. Die bout waarvan mijn handboek zegt dat ik die niet mag verwijderen. Haha.
Zal eens kijken

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Niet doen Albert. Kan gruwelijk misgaan. Bel eerst even met jouw lc4 specialist.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Oliedruk KTM 660 Rallye
« Reactie #18 Gepost op: 29-03-2018, 08:34 »
Niet doen Albert. Kan gruwelijk misgaan. Bel eerst even met jouw lc4 specialist.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Is t zóó gevaarlijk boutje? ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Oliedruk KTM 660 Rallye
« Reactie #19 Gepost op: 29-03-2018, 08:40 »
Ik hoor net van Herman dat je die inbus vast moet laten zitten.
Ik ga het blok waarschijnlijk toch moeten openen om duidelijkheid te krijgen.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Oliedruk KTM 660 Rallye
« Reactie #20 Gepost op: 29-03-2018, 09:00 »
https://vb.ktm-lc4.net/showthread.php?36579-WTF-kein-Bypassventil-O


Ik ben ff bij onze oosterburen aan het zoeken geweest. Klinkt bekent. Bij deze miste het bypassventiel volledig, waardoor geen ontluchting mogelijk.





Post Merge: 29-03-2018, 09:03
http://www.gedoom.de/closer/technik_faq/FAQ.htm


Misschien dat je hier ook nog wat mee kunt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Oliedruk KTM 660 Rallye
« Reactie #21 Gepost op: 29-03-2018, 17:22 »
Inderdaad! Ik had ook bij de duitse buren meegelezen. Ik verdacht dus bij mij ook het bypassventiel de oorzaak te zijn van mijn probleem met het ontluchten.
Aangezien er bij mij enkel een veer uitkwam en geen klein cilindertje, vermoedde ik dat dit cilindertje er bij mij nooit heeft ingezeten...en dit zou verklaren waarom het smeersysteem niet op druk komt en ontluchting onmogelijk wordt.


Dat is dan ook de reden van mijn vraag dat iemand kan uitmeten hoe diep het gat is waar die veer en cilinder ingaat...dan kon ik nameten.


Herman dacht dat dit cilindertje in het blok kan vallen als het inbusboutje wordt losgeschroefd, en dit lijkt mij sterk. Ik hoop dan ook snel van een kenner te weten te komen hoe dit nu zit, want ik ken hier in België geen LC4 kenners en hoopte ze hier te vinden.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Oliedruk KTM 660 Rallye
« Reactie #22 Gepost op: 29-03-2018, 20:10 »
Met een echte workshop manual kom je zonder kenner ook 'n heel stuk verder, die ga je uiteindelijk wel vinden lijkt mij.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Oliedruk KTM 660 Rallye
« Reactie #23 Gepost op: 29-03-2018, 21:22 »
Bedankt Jos, die heb ik al. Daar staat echt weinig info omtrent die bypass valve. Ik heb ondertussen het kleine cilindertje besteld.
Ik heb de komende twee weken even geen tijd om te sleutelen, maar dan wil ik dat blokje horen spinnen! Intussen hoop ik hier nog wat te horen omtrent die bypass valve.

Post Merge: 29-03-2018, 22:04
Ik heb een sterk vermoeden dat de reden voor de waarschuwing voor het niet uitdraaien van die inbusbout is, dat dit bij sommigen wel eens fout gaat en dat er dus een veertje en een klein cilindertje samen met de vuile olie wordt weggegooid. Ik gok dat dit bij de vorige eigenaar zo gebeurd moet zijn...
Op het duitse forum was er ook een lid die zo 'sluw' was geweest om die cilinder en veer terug in het verkeerde gat te draaien (aftapplug) en daardoor lag dat cilindertje in zijn motorblok.


Ik neem hier een spong van vertrouwen, maar ben zo goed als overtuigd dat deze bout probleemloos kan worden gedemonteerd zonder dat er blokschade kan optreden. Gewoon veer uitmeten en cilindertje controleren en weer monteren met een nieuwe koperen o-ring...in het juiste gat wel te verstaan, zoals dat met meer dingen het geval is.  ;D


Correct me if I am wrong.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Oliedruk KTM 660 Rallye
« Reactie #24 Gepost op: 29-03-2018, 22:39 »
Als in het hoofdstuk "onderhoud-oliewissel" staat niet uitdraaien en bij "bloksplitsen" uitdraaien en meten dan zou je veronderstelling zo kunnen kloppen.

Met het uitdraaien bij een gemonteerd blok heb ik geen ervaring, mocht het mis gaan dan is het uitbouwen en splitsen van het blok als je wat handig bent niet heel lastig. Ook het opbouwen niet ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Oliedruk KTM 660 Rallye
« Reactie #25 Gepost op: 30-03-2018, 12:57 »
Inderdaad, de info van KTM is voor interpretatie vatbaar. Ik ga beginnen met er een nieuw cilindertje in te steken bovenop die veer en als dat niet lukt, is de volgende stap inderdaad even dat blokje eruithalen en demonteren. Zo leer ik het meeste over dit LC4-beestje ook.
Wel blij dat het maar 1 cilinder is ipv 2, dat is al de helft minder werk. ;-)

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be