Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: krijg kaarten niet in mijn Quest.  (gelezen 1416 keer)

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
krijg kaarten niet in mijn Quest.
« Gepost op: 11-07-2007, 22:29 »
in het verleden gemerkt dat er hier heel wat mensen zijn met veel sjoege over een garmin Quest. nou ik heb dringend hulp nodig...

Ik ben van plan om a.s. vrijdagavond lekker met mijn camper naat italie te gaan. Leuke route gemaakt, camper plekken als waypoints er in geladen...  net zoals de voorgaande jaren.

Maarrrrrr  ik krijg nu de kaart van italie er niet in. Nee de kaart selectie is niet te groot, maar mijn quest komt met de reactie
" Kan kaarten niet openen" iemand een idee wat je dan moet doen? als ik pag 55 vd gebruiks aanwijzing kijk staat dat ik een icoon zou moeten hebben met " kaart informatie"  ???die heb ik dus ook niet. Iemand enig idee?

Il heb sinds kort een nieuwe computer. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? routes, waypoint e.d. kan ik er wel mee laden
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: krijg kaarten niet in mijn Quest.
« Reactie #1 Gepost op: 12-07-2007, 07:19 »
Nieuwe computer is meestal ook de software opnieuw ingesteld......

Heb je je Quest in de Mapsource weer opgegeven met de registratiecode?

Ik heb hier nu even geen Mapsource bij de hand, maar je moet ergens nieuwe codes in kunnen voeren.

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: krijg kaarten niet in mijn Quest.
« Reactie #2 Gepost op: 12-07-2007, 12:06 »
ben inmiddels al iets wijzer geworden. Het probleem is mapsource. registratie no zit er in ook als je het in mapsource nakijkt alleen handeld mapsource er niet naar.

 Blijkt dat je mapsource moet updaten als je vista gebruikt. is een update nummer 6.12.4 voor beschikbaar. Die ga ik vanavond maar proberen...    kl#te computer.....
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: krijg kaarten niet in mijn Quest.
« Reactie #3 Gepost op: 12-07-2007, 12:13 »
Kijk in MapSource ook even onder:

- de tab: Hulpprogramma's
- en dan kaarten ontgrendelen

Daar zul je wellicht je registratie codes moeten invullen.
Sterkte ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: krijg kaarten niet in mijn Quest.
« Reactie #4 Gepost op: 12-07-2007, 22:25 »
ben inmiddels al iets wijzer geworden. Het probleem is mapsource. registratie no zit er in ook als je het in mapsource nakijkt alleen handeld mapsource er niet naar.

 Blijkt dat je mapsource moet updaten als je vista gebruikt. is een update nummer 6.12.4 voor beschikbaar. Die ga ik vanavond maar proberen...    kl#te computer.....

nee kl#te vista... weer zo'n fijn MS produkt. En ze hebben al meteen aangekondigd dat ie niet lang gecontinueeerd gaat worden en dat de volgende versie weer helemaal anders wordt :/
(ik blijf lekker bij w2k of xppro)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: krijg kaarten niet in mijn Quest.
« Reactie #5 Gepost op: 12-07-2007, 22:29 »
Citaat
ik blijf lekker bij w2k of xppro

Mijn idee. Overgang naar Vista zo lang mogelijk uitstellen (jaaaaren). Je rolt van 't ene probleem in 't andere. "Never touch a working program" (ja k heb vroeger geprogrammeerd  ;))

Heb je nog n andere comp waar XP op staat? Dan daar Mapsource opzetten en proberen?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: krijg kaarten niet in mijn Quest.
« Reactie #6 Gepost op: 13-07-2007, 00:55 »
Vaak is het ook gewoon een kwestie van de boel goed instellen. XP SP2 zou ook alles vernaggelen, maar daar heb ik nooit wat van gemerkt.

En met de gedachte in 'n hoofd dat ergens in de krochten van Vista of Mapsource het juiste vinkje zetten het probleem wel eens op zou kunnen lossen: heb je al eens rondgeneusd op het gps.nl forum?

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: krijg kaarten niet in mijn Quest.
« Reactie #7 Gepost op: 13-07-2007, 13:24 »
Het probleem komt inderdaad door vista. ouderer Mapsource programma's doen het niet goed op vista. Je moet bij garmin iets downloaden en dan doet hij het nog niet goed.....

Komt er op neer dat als je een foute unlockcode intypt (ja maarten jij hebt een wat moeilijk handschrift...) hij dat gewoon accepteerd. althans zo lijkt het. alles ziet er goed uit, hij verdomt het alleen om de kaarten te sturen. Dus let op je unlock code en zorg dat je als administrator in je computer bezig bent. Ik heb de kaarten nu in mijn Quest. je kan ze ook zien in kaart info. Maar hij opent ze alleen niet. Ook niet als ik de gebruiksaanwijzing volg. Ik rij vanmiddag even naar Waypoint Moordrecht kijken of die mij kunnen helpen. Vannavond lekker naar italie voor 3 weken.....     8)  Hopelijk met werkende quest.....
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: krijg kaarten niet in mijn Quest.
« Reactie #8 Gepost op: 23-07-2007, 17:54 »
Casper, als je terug bent uit Italie, kijk dan even hier voor Vista vs Mapsource:

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=12353
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: krijg kaarten niet in mijn Quest.
« Reactie #9 Gepost op: 04-08-2007, 23:12 »
Weer terug uit Italie. zeer prettig gehad en Miep mijn Quest deed het goed. Bij Waypoint in moordrecht hebben ze een soort Alt/contrl/Delete bij miep gedaan en toen deed alles het weer. Bleek dus dat 2 verschillende zaker het probleem waren. Vista/ mapsource, waar ik gelukkig dus kennelijk niet de enige mee was, en Miep zelf die in staking ging.
Net nederland er weer in gezet en dat ging gelukkig zonder problemen.

Morgen maar lekker ff met de XR spelen, dat heb ik wel gemist in mijn vakantie....
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....